Dark_Messenger
Guest
Orka. Köp dig en revolver för fan.
Hålla sig undan bråk?Kawwa skrev:2499053Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!!
Victor skrev:2504212Allså. Av den här tråden kan man nog tro att alla som tränar nån kampsport eller vill träna tror att de har extremt liten kuk. Med ett fåtal undantag kanske.
Det är inte och kommer aldrig bli tufft att slå någon på käften ute på krogen. Sen allt fjantsnack om att man måste kunna försvara sig är ju löjeväckande när det förmodligen är ni själva som gärna muckar gruff.
Umgås som folk och ha trevligt istället.
Quaya skrev:2505558va???
har du ens någon uppfattning om kroglivet idag?
det är helatiden oprovoserat våld på gatorna och det blir mer och mer vapen inblandade!!
jag är ett levande exempel! nyår 2003/2004 så helt utan att provocera ska gå fram och dra bort en festpolare som står med en annan som jag ser från långt håll vill slåss med honom och när jag går fram så får jag en smäll och ger en tillbaka samtidigt som han kallar på sina 10 kompisar som e på annan plats och slåss så det börjar bli dax för mig att springa men full som jag var på den nyårsaftonen så gick det inte så snabbt så dem hinner ifatt och man åker på ännu mer stryk.
Macaper skrev:2505679Om du gick fram till någon som skulle börja bråka så är det ju provocerande. Vad hade de pratat om tidigare? Din polare hade kanske hotat med andra polare osv, när du kommer bli du extra hotet och därmed så slår han dig först, bort med dig ur ekvationen.
Om någon hade smackat till dig i bakhuvudet utan förvarning så hade det varit oprovocerat. Säger inte att det var rätt av dem (tvärt om) och hatar alla som bråkar, men ofta hamnar man inte oprovocerat i bråk och när folk går igenom sin kväll efter att hamnat i bråk så finns det regel någon utlösande faktor. Spilt ut någons drink utan att be om ursäkt, gett någon en armbåge i bartumult, dreglat på någons flickvän osv osv.
Har levt på krogen i snart 10 år, vissa år 5-6 gånger / vecka ute och rumlat tills allt stänger (nej jag är inte alko). Jag är 185cm och väger runt 100kg och har bra självförtroende - mao jag syns, men har aldrig någonsin varit i oprovoserade bråk - någonsin. Visst har det gruffasts, men 99,9% av allt går att snacka sig ur, speciellt om man inte har någon stolthet och ska hävda sig.
Det är så jag ser det!
Quaya skrev:2505863Kul och höra att du har hängt i krogarna i 10år men att säga att det inte är oprovocerat våld är absurt! Hela saken handlade om att jag drar bort min polare vilket det jävla packet inte riktigt ville för han ville slåss mot honom..
1 - 3 -> behöver du verkligen oskadliggöra personen i fråga så självfallet - om det nu accepteras att du utövar din sport utanför lokalerna.Kawwa skrev:2499053Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!! Vad är den bästa självförsvarsträningen? Jag tänkte direkt på karate då den inte innehåller så mycket sparkar ( för er som inte vet så är sparkar långsamma och funkar dåligt på gatan!! ) men den har blivit så mjäkig och poänginriktad. Jag är INTE ute efter att spöa folk, utan att kunna parera 3-4 st snubbar och springa därifrån. Vad anser ni som bästa självförsvars träningen? Mina tankar går åt detta håll:
1) Kravmaga
2) Winsung
3) Jijutsu
Håller med,fram med vikt och stats nu köttet!Rask skrev:2504123Fyfan vad du skryter! Störst och starkast av ALLA dina polare.
Brännström skrev:2509096Håller med,fram med vikt och stats nu köttet!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|