WCX = BikerBoyz (ironi)

HanneZ

Guest
Mr. Cap skrev:
Tror knappast ett barn får hörselskador av att någon burnar på varvstoppet. Inte för att jag skulle göra det om jag ser ett barn i närheten men du överdramatiserar det hela lite. Att någon annan ligger i diket p.g.a. mig finns det risk för men isf inte oskyldiga människor utan människor som förstår riskerna med att stå och titta på när jag tränar på stunts. Och dessa stunts tränar jag inte på i stan utan på ej trafikerade vägar bort från allt folk. OM sen folk ändå vill hänga med och träna med mig eller bara titta på och jag klotar och drar med någon så kan inte jag hjälpa det. Alla som tränar på bakhjul är medvetna om riskerna både när dom själva tränar och när någon annan klotar.
Jag tycker det räcker med att man inte ska burna p.g.a. att barnen blir rädda!

Ok, är det så du ser på det hela så är det ok med mig. Alltså att man lever o stojjar o ev. gör lite små dumma saker fast utan att nån annan direkt far illa!

:tummenupp

/ Hannes
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
HanneZ skrev:
Mr Cap: Hur löjligt det än låter i dina öron kanske folk blir rädda, jag tycker ju det är fräckt men alla tycker inte som jag.

Ravetrancer: Jo jag läste de, och det du skrev om WCX i början av tråden verkade väldigt vettigt. Jag var tveksam till om Mr Cap verkligen hade samma syn på det hela. Och jag tycker det jag skriver är vettigt, och ja tänker fortsätta att skriva det jag tycker är vettigt till Swedie säger åt mig annat eller att jag blir hotad!

/ Hannes

Vad är det med folk egentligen! Vi diskutterar ju bara. Du får gärna kasta paj på mig om du tycker det, sen är det upp till mig om jag blir irriterad eller inte. Här är det ingen som hotar någon. Du säger din mening och jag hann säga min innan tråden stängde :)
 

HanneZ

Guest
Nej det var ingen pajkastning, jag vill ju bara veta hur du tänkte! Inget annat!

Ravetrancer tyckte att jag skulle knipa, de tyckte inte jag så jag skrev vad som får mig att knipa.

/ Hannes
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
Måste bara passa på att fråga en grej.
Varför burnar man / wheelar i stan där andra ser det?

99% av alla som ser det kommer ju direkt att tänka "vilken stackars looser"
Resterande 1% som består av gymnasiekillar och små 15-åriga dumma bimbos
kanske tycker det är häftigt. Men absolut inte merparten av folk på stan.
Dom kommer ju bara tycka synd om er för att ni gör bort er offentligt.
Ungefär som en bonne som drar en burn vid kiosken med 240:n.
Vem ser upp till honom? Jo samma personer som er upp till er.

Jag lägger ingen värdering i om det är rätt eller fel att busa i stan.
Och jag skiter i om ni vill förudmjuka er offentligt sålänge ingen annan skadas av det.

Men frågan är ju varför?

Jag fattar inte men jag kanske är lite dum :rolleyes: :confused:
Upplys mig gärna :)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Ehhh... jag har nog missat en hel del här. Är väll inte så aktiv som man borde :rolleyes: Men det låter kul att wcx har körningar iaf. Hade varit väldigt kul att vara med någon gång. :)
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
semlan skrev:
Måste bara passa på att fråga en grej.
Varför burnar man / wheelar i stan där andra ser det?

99% av alla som ser det kommer ju direkt att tänka "vilken stackars looser"
Resterande 1% som består av gymnasiekillar och små 15-åriga dumma bimbos
kanske tycker det är häftigt. Men absolut inte merparten av folk på stan.
Dom kommer ju bara tycka synd om er för att ni gör bort er offentligt.
Ungefär som en bonne som drar en burn vid kiosken med 240:n.
Vem ser upp till honom? Jo samma personer som er upp till er.

Du har gjort en undersökning som stöder dina siffror antar jag.. Annars skulle jag gissa på att du är ute och cyklar.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
semlan skrev:
Måste bara passa på att fråga en grej.
Varför burnar man / wheelar i stan där andra ser det?

99% av alla som ser det kommer ju direkt att tänka "vilken stackars looser"
Resterande 1% som består av gymnasiekillar och små 15-åriga dumma bimbos
kanske tycker det är häftigt. Men absolut inte merparten av folk på stan.
Dom kommer ju bara tycka synd om er för att ni gör bort er offentligt.
Ungefär som en bonne som drar en burn vid kiosken med 240:n.
Vem ser upp till honom? Jo samma personer som er upp till er.

Jag lägger ingen värdering i om det är rätt eller fel att busa i stan.
Och jag skiter i om ni vill förudmjuka er offentligt sålänge ingen annan skadas av det.

Men frågan är ju varför?

Jag fattar inte men jag kanske är lite dum :rolleyes: :confused:
Upplys mig gärna :)
huvet på spiken där du, 15åriga tjejer mmmmmmmmmm mums. Kunde inte sagt det bättre själv.

//R:)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Silwer skrev:
Svidi lär stänga tården ja, tror i vilket fall ingen kommer övertyga nån annan i denna tråden.
Varför skulle han stänga tråden, den är bra mycket cleanare än många andra. Tycker vi klarat av att diskutera på en ganska så hyffsad nivå tills BjOrn och andra börja spamma i den.

//R
 

HanneZ

Guest
hehe, ja tänkte desamma, måste omedelbart lära mig o uuiilaa så ja kan göra de i stan o plocka fjortisar i buskarna utanför högstadieskolan :D
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
semlan skrev:
Måste bara passa på att fråga en grej.
Varför burnar man / wheelar i stan där andra ser det?

99% av alla som ser det kommer ju direkt att tänka "vilken stackars looser"
Resterande 1% som består av gymnasiekillar och små 15-åriga dumma bimbos
kanske tycker det är häftigt. Men absolut inte merparten av folk på stan.
Dom kommer ju bara tycka synd om er för att ni gör bort er offentligt.
Ungefär som en bonne som drar en burn vid kiosken med 240:n.
Vem ser upp till honom? Jo samma personer som er upp till er.

Jag lägger ingen värdering i om det är rätt eller fel att busa i stan.
Och jag skiter i om ni vill förudmjuka er offentligt sålänge ingen annan skadas av det.

Men frågan är ju varför?

Jag fattar inte men jag kanske är lite dum :rolleyes: :confused:
Upplys mig gärna :)

Skulle man wheela i stan så tror jag inte man gör det av någon annan anledning än att man kände för att köra lite bakhjul just då och knappast för att imponera på någon grupp av människor som stod vid trottoarkanten.

Skulle man burna på stan så tror jag heller inte att man gör det för att man tycker man är cool eller nåt. Man gör det för att det är kul och kanske för att man vill se folks reaktion när dom glor och undrar vad faan man håller på med :)

Hade du varit här när en WCX'are drog en burnis längs halva Avenyn ståendes på fotpinnarna kl. 03-tiden på morgonen en lördag och alla människor som såg det kom fram och hurrade och applåderade så kanske du hade förstått varför.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ravetrancer skrev:
Varför skulle han stänga tråden, den är bra mycket cleanare än många andra. Tycker vi klarat av att diskutera på en ganska så hyffsad nivå tills BjOrn och andra börja spamma i den.

//R

För att diskussionen blir som i den andra tråden, du har förklarat hur ni beter er, men sen har du andra medlemmar från eran klubb i tråden som det låter annorlunda på, det bästa hade väl varit om du fått lägga ditt förstainlägg som avslutning på den andra tråden bara.

Sen trodde jag bara att han skule stänga tråden, hur Svidi tänker vet jag inte alls.
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
HanneZ skrev:
Nej det var ingen pajkastning, jag vill ju bara veta hur du tänkte! Inget annat!

Ravetrancer tyckte att jag skulle knipa, de tyckte inte jag så jag skrev vad som får mig att knipa.

/ Hannes

Helt ok för mig. Har inget emot vad folk tycker och tänker.
Exempel på vad jag stör mig och inte stör mig på:

"Är du snäll och låter bli att köra bakhjul och burna i stan!" - Detta gillar jag inte fast det är vänligt sagt!

"Jag tycker du är en idiot som kör som en dåre genom stan på bakhjulet och burnar på varvstoppet!" - Har inget emot dessa kommentarer!

Att tycka är en sak, att beordra är en annan, hur vänlig den än är menad. Att ge råd på min körning är enligt min mening också att beordra för då vill man egentligen säga att jag ska sluta med det jag håller på med.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Är det klyftigt att aldrig ta några råd om hur man ska bete sig då?
Kan man inte åtminstonde lära sig nåt med åren?
Eller är det bara outlawmentalitet som gäller för all framtid?

Visserligen beror det väl på vem som ger råden.
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Mr. Cap skrev:
Helt ok för mig. Har inget emot vad folk tycker och tänker.
Exempel på vad jag stör mig och inte stör mig på:

"Är du snäll och låter bli att köra bakhjul och burna i stan!" - Detta gillar jag inte fast det är vänligt sagt!

En liten sista fråga från min sida:

Var i helvete står det att du ska låta bli att köra på bakhjulet och börna?

"Det jag tror att inte särskilt många gillar är att se när folk står och burnar på kullersten eller asfalt på offentliga platser, jag tyckte själv att det inte kändes helt rätt när någon gjorde det nu i lördags.
Jag tror att det skulle vara bra för oss om vi kunde låta bli att burna eller köra omotiverat fort i centrala stan, i alla fall när vi är i en grupp som är uppåt 40 personer. Det såg vi exempel på i lördags, polisen var inte alls särskilt vänliga när de kom fram till den olycka som tyvärr skedde längs avenyn. Det berodde till stor del på att de hade fått in rapporter om idiotkörningar i centrum. Jag har aldrig blivit stoppad av en otrevlig polis, faktiskt aldrig pratat med en otrevlig polis, så jag antar att man blir behandlad som man förtjänar, men det är tråkigt om vissa skall förstöra för andra, om ni är med på vad jag menar."

Det hela är en reflektion över hur UD tror att samhället reagerar och hur man kan undvika reaktionen, eller?!?!?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Agera cool = förvänta sig reaktioner på sitt uppförande.
Du säger själv att du gillar att få reaktioner från folk, positiva eller negativa (tydligen).

Semlan överdriver, men har i största allmänhet rätt. Det är inte coolt när det övas stunts inne i stan. Det vore annorlunda ifall kungen av stunts drog till ett säkert utfört stunt mitt i stan och det inte var risk för kollision eller fara för allmänheten. Ett säkert stunt är INTE 100km/h på bakhjulet på en gata med hastighetsbegränsning av 30/50km/h.

Det är faktiskt lagligt om man har kontroll på sin motorcykel att köra på bakhjulet där det ej finns risk för andra trafikanter. Detta är ju dock upp till dig att bevisa för polisen (ifall du åker fast) att du genomförde körningen säkert.

Mr.Cap din attityd verkar vara att du vet bäst och att ingen annan kan berätta för dig om hur ditt uppförande uppfattas. Du ruskar av dig kommentarer som om världen vore din och den inte ska ändras.

Ödmjukhet och förståelse.... verkar vara nått som försvinner sakta men säkert. Och jag menar inte "bend over" om du förstår det uttrycket.

Tadaaa! Har inte låst tråden :D Den har hållt sig någorlunda vettig.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top