WCX = BikerBoyz (ironi)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oFFkeFF skrev:
:rofl

Kan inte göra annat än det i den här tråden..

Om vi säger såhär, en klantig vurpa i ett gäng inne i stan, ja det är pinsamt, inte mycket mer än så. Givetvis hoppas jag inte benbrottet är alltför allvarligt.
Men någon jättebetydelse för motorcyklars framtid/anseende har det nog inte..
För fanken moralkäbblare, ta er inte på för stort allvar, folk klantar sig, och gör det ibland på fel ställen. Om man nu kör fort på 70-vägar, där "riskerna" är mindre, ja, vad händer då, jag har ett gäng polare som hamnat i hammockar i folks trädgårdar och liknande. Så olyckor sker.

Vad gäller "applåden", så ja, med lite närmre eftertanke, så applåderade han väl inte skadan, men däremot klantigheten. Det är något man får ta när man gör bort sig.. Jag har applåderat åt en kille som smäckte in i en ambulans under utryckning bakifrån, när ambulansen bromsade in för att rödljus..

Vad gäller folks erfarenhet.. Har jag den erfarenheten av gäng att det ofta är väldigt olika erfarenhet i gängen, alltfrån folk som verkligen är skitduktiga på att köra, till dem som precis tagit kortet.. Sen brukar de erfarna boosta upp de mindre erfarnas självförtroende med att de är bra och duktiga. typ "wow han tog kort för tre månader sen och kan redan wheela 3km"
10 års bilkörning ger knappt inte ett skit erfarenhet för mc-körning..
Förtydligande, detta är inget specifikt wcx, eller någon enskild i den här tråden..
Ey, vörd :Bugar
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Matin skrev:
Vad skulle det hjälpa till med? Lika bra att leva som om alla vägar är kass första gången man åker på dem...vara beredd på vad skit som helst. Finns många dåliga vägar här i västsverige :(

Mr. Cap...inte för att reta upp folk nu, men klart hastigheten var en faktor i den tragiska olyckan för Sam. Vägen fanns där både före och efter, hastigheten fanns där just då. :(

Du é ju bara för rolig! Så om det finns en fet jävla bula i vägen på ex. en kurvig 70 väg där sannolikheten att du ser bulan är minimal, skulle inte du vilja veta att den fanns där så du kan undvika den när du kör på den vägen nästan gång? Eller om det finns ett stort hål i vägen. Fast man håller laglig fart så är det inte alltid man lyckas väja från bulor och gropar i vägen och kör man på en sådan så kan det gå riktigt illa fast man kör laglig fart. Testa att köra in i ett träd i 70 km/h så kan du sen berätta hur gött det kändes.

För övrigt så är det oljevägen riktning mot centrum vid trafikljusen innan man svänger upp på älvsborgsbron. Det är alltså precis vid första trafikljuset som en stor fet bula finns på vägen som troligtvis orsakats av tunga lastbilar i sommarvärmen när dom står still för rött ljus.

Men nu börjar den här tråden spåra ur helt. Vi kan väl slutligen komma överrens om att vi aldrig kommer att komma överrens hur mycket vi än tjafsar om det. Blanda er inte in i våra liv så blandar vi oss inte in i era!

THE END
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Matin skrev:
Vad skulle det hjälpa till med? Lika bra att leva som om alla vägar är kass första gången man åker på dem...vara beredd på vad skit som helst. Finns många dåliga vägar här i västsverige :(

Mr. Cap...inte för att reta upp folk nu, men klart hastigheten var en faktor i den tragiska olyckan för Sam. Vägen fanns där både före och efter, hastigheten fanns där just då. :(
Du lyssna här innnan du retar upp mig rejält.
Sitt inte och kommentera saker du inte vet nåt om, och absolut inte olyckor du inte sett.
Har du problem av något slag eller behöver du hävda dig och klarar du inte av att nån säger emot dig?????

Sams olycka berodde inte på hastigheten. Den olyckan är tragisk och har inte så mycket att göra med polisen som inte ens jagade honom, han hade 2 st långa sträckor en ca 6-700m och en på ca 1000m o kolla i backspegeln o se att ingen var bakom honom. Han höll nog duktigt tempo på dessa sträckor fram till olycksplatsen där det finns rödljus.
Det åker mycket tung lastbilar där hela dagarna. Dom står ofta vid rödljuset och det har gjort i kombination med värme att asfalten blivit nersjunke och tryckt lite åt sidan. Där fanns allstå en fördjupning och en längsgånde förhöjning där nivåskillnaden var ca 25cm(mätt själv). Längden på denna längsgående upphöjning var ca 1.5meter. Innan man kommer dit så är det backe upp som svänger. Vid just den tidpunkten på dygnet(kollade dan efter) så syns ingen som helst skugga där, allt ser ut som jämn asfalt.
Ivf som helst, Sam åker upp på denna upphöjning i en fart som kanske ligger mellan 50-70kmh, stötdämparen fram komprimers så fort o hårt att det lämnar spår av däcket i upphöjningen. Framför detta lite åt vänster så finns en lång refug. Sam flyger då upp med framhjulet på refugen medans bakhjulet slår kraftigt mot kanten på refugen och trasar sönder bakfälgen som sedan dras utmed utsidan på refugen(aluminiumspår hela vägen). Verkar som om Sam försökt reda ut situationen fram tills slutet på refugen där det står ett trafikljus. Där slår sedan ena sidan på mc:n in i trafikljuset och skapar en slingshoteffekt som gör att Sam kastas av motorcykeln. Han slår i huvet i trafikljuste vid denna smäll oxo. Motorcykeln får en ny vinkel och fortsätter sedan över 1 refug till och åker sedan av vägen. Sam får en kraftigare vinkel vid smällen och kastas i väg med stor kraft efter att slagit huvet i trafikljuset över vägen upp på en refug till, in i ett trafikljus till och sedan ut mitt i vägen. Han avlider inte på platsen men är medvetslös från och med det att han kraschar tills han förklaras död senare på kvällen.
Jag var där i 2 dagar och filmade spår och diverse, kollade delar vart dom låg etc. Jag var där med polisen och förklarade hur det hade gått till, eftersom dom bara vet att han strax innan hade blivit jagad/försökt bli stoppad av polisen så trodde som oxo att det berodde på hög fart. Efter att jag gått igenom allt på plats med polisen så tyckte dom att det jag sa och filmat stämde. Strax senare så var Vägverket där och lagade vägen efter att polis och Sams familj(tror jag) hade pratat med VV.
Sam dog inte av farten, han hade maximal otur pga att vägen inte höll den kvalitet svenska vägar skall göra. Totalt oflyt.
Vila i frid Sam.

Förstår du nu???

//R
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Silwer skrev:
Vissa uttalanden av dem får du ändå erkänna lutade åt det hållet.
Ingen hade ju pekat på dem om det ifall de inte själva skrivit saker åt det hållet i denna och den förra tråden.

Att det inte går att diskutera är i vilket fall ett faktum.


När jag ska till Uppsala i sommar kan du få diskutera hur mycket du vill(om du bjuder på bärs)
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Ravetrancer skrev:
Förstår du nu???

//R
/Sam
Om du minns så har vi pratat om detta tidigare, så det borde inte finnas anledning för dig att brusa upp så här.
/end_Sam


Jag stör mig bara på den ganska så allmäna inställningen på såna här forum, att man ska räkna med att vägarna ska vara i topskick. Hela året kan man läsa om att det fanns grus i svängen, jävla Vägverket osv osv. Vägarna är arbetsplatser för många personer och används av i stort sett alla människor. Man kan aldrig räkna med att vägen är i samma skick som veckan före osv. Kostar det så mycket att åka sträckan i lungt tempo första gången?

Självklart svär man ve och förbannelse när man själv är mitt uppe i ett framhjulssläpp eller liknande. Man kanske t o m tycker det är så farligt att man slår en signal till Vägverket, men att kräva att alla vägar ska vara helt rena och släta jämnt går inte. Det tror jag alla vet om.
 

Vroom

NO REGRETS
Gick med
20 Aug 2003
Ort
GBG Sveriges Framsida!
Hoj
Hojlös
Personligen vill jag tacka WCX för att dom finns :tummenupp Jag har lärt mig mycket( och då menar jag bara bra saker) på deras körningar och av deras medlemmar. ett speciellt tack till rejvis för att min hoj har varit så ren och fin hela vintern :D :D :D :D
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Matin skrev:
Jag stör mig bara på den ganska så allmäna inställningen på såna här forum, att man ska räkna med att vägarna ska vara i topskick. Hela året kan man läsa om att det fanns grus i svängen, jävla Vägverket osv osv. Vägarna är arbetsplatser för många personer och används av i stort sett alla människor. Man kan aldrig räkna med att vägen är i samma skick som veckan före osv. Kostar det så mycket att åka sträckan i lungt tempo första gången?

Självklart svär man ve och förbannelse när man själv är mitt uppe i ett framhjulssläpp eller liknande. Man kanske t o m tycker det är så farligt att man slår en signal till Vägverket, men att kräva att alla vägar ska vara helt rena och släta jämnt går inte. Det tror jag alla vet om.

Nu börjar jag oxå bli irriterad för du måste vara fruktansvärt trög människa! Vem har sagt att han förväntar sig att vägarna ska vara tipptopp??? Det va någon som undrade vart bulan i vägen va och då slänger du ur dig en dum kommentar att det spelar väl ingen roll vart den är, kör lungt istället så kan du undvika bulan.

Klart att vägarna inte är ok, det vet vi alla men du menar alltså att vi ska köra i 10-20km/h på 50 å 70 väg om det är första gången vi kör på den vägen bara för att försäkra oss om att vägen inte är ojämn eller liknande??? Det måste vara det dummaste jag hört! Eftersom du säger lugnt tempo så måste du mena långt under hastighetsgränsen för annars fattar jag inte vad du menar, för kör man 50 på 50 väg och 70 på 70 väg o.s.v. så är det tillräckligt för att åka åt helvete ifall man åker på en bula i vägen eller kör över en grop och även i dom hastigheterna är det inte alltid lätt att i tid upptäcka en bula i vägen eller en grop, för vägen är inte alltid spikrak och horisontell. Alltså även i lugnt tempo kan det gå åt skogen så varför då inte ha lite info om vart det finns en fet jävla bula i vägen så man kan undvika den ifall man kör på den vägen? Du kan ju ringa till nån radiostation och säga till dom att det är väldigt onödigt att dom meddelar om diverse vägarbeten som pågår, för det behöver du tydligen heller inte någon info om.
 
Last edited:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Mr. Cap skrev:
Klart att vägarna inte är ok, det vet vi alla men du menar alltså att vi ska köra i 10-20km/h på 50 å 70 väg om det är första gången vi kör på den vägen bara för att försäkra oss om att vägen inte är ojämn eller liknande???
Hehe...ska vi lägga oss på dagisnivå och överdriva kraftigt allihopa nu eller?? Trodde också i min enfald att /end_sam skulle vara tydligt nog att jag inte snackade om honom mer, men det var tydligen ett önsketänkande :)

Mitt inlägg som du kritiserar ska tolkas som att det är smartare att ligga i lagligt lugnt tempo, än att t ex flåsa på över 100 på en 70 väg. Sedan om du vill ligga i 10-20 så är det upp till dig :tummenupp

Hm snart kommer det väl ett inlägg på att jag klagar på WCX också :kocko
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Matin skrev:
/Sam
Om du minns så har vi pratat om detta tidigare, så det borde inte finnas anledning för dig att brusa upp så här.
/end_Sam


Jag stör mig bara på den ganska så allmäna inställningen på såna här forum, att man ska räkna med att vägarna ska vara i topskick. Hela året kan man läsa om att det fanns grus i svängen, jävla Vägverket osv osv. Vägarna är arbetsplatser för många personer och används av i stort sett alla människor. Man kan aldrig räkna med att vägen är i samma skick som veckan före osv. Kostar det så mycket att åka sträckan i lungt tempo första gången?

Självklart svär man ve och förbannelse när man själv är mitt uppe i ett framhjulssläpp eller liknande. Man kanske t o m tycker det är så farligt att man slår en signal till Vägverket, men att kräva att alla vägar ska vara helt rena och släta jämnt går inte. Det tror jag alla vet om.
varför ändrar du samtalsämne helt plötsligt???
Jag har väl inte sagt att vägarna är perfekta??
Nyss vräkte du ur dig att det var hastigheten som dödade Sam, du slänger upp en artikel som handlar om Sam, sen när man skriver till dig om vad som egentligen hände så byter du bara samtalsämne, klarade du inte av ditt egna uttalande eller???
Lätt o spy galla bakom tangentbordet om dittan o dattan....!!!

//R - really pissed off!;(
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Matin skrev:
Hehe...ska vi lägga oss på dagisnivå och överdriva kraftigt allihopa nu eller?? Trodde också i min enfald att /end_sam skulle vara tydligt nog att jag inte snackade om honom mer, men det var tydligen ett önsketänkande :)

Mitt inlägg som du kritiserar ska tolkas som att det är smartare att ligga i lagligt lugnt tempo, än att t ex flåsa på över 100 på en 70 väg. Sedan om du vill ligga i 10-20 så är det upp till dig :tummenupp

Hm snart kommer det väl ett inlägg på att jag klagar på WCX också :kocko

Sam-ämnet har jag oxå lagt bakom mig. Jag snackar om att du inte tyckte det va någon idé att berätta om vart bulan i vägen va som någon här va intresserad av att veta så han kan undvika den i framtiden. Om vi glömmer just den bulan och pratar rent allmänt om väglag.

Ditt argument va: Man behöver inte veta vart bulan är, kör i ett lugnt tempo istället.

Mitt argument är: Klart man vill veta vart det finns bulor och gropar i vägen så man kan undvika dom.

Varför? Därför att kör man på en bula eller grop i vägen i 70km/h så kan det gå riktigt illa det med. Det är inte bara i höga hastigheter det går illa utan även i lägre lugnare tempo.

Tänk dig följande scenario:
Du kör en skogsväg (vilken som helst) och det är en 70 väg som är kurvig, går upp och ner o.s.v. Du håller en hastighet på 70km/h, alltså helt lagligt, eller kanske t.o.m. 60km/h för att hålla ett lugnare tempo. Helt plötsligt kör du på en grop i vägen eller en bula i vägen och du voltar med hojen och smäller i ett träd eller ännu värre, du kanar över till motsatt trafik och blir överkörd av en lastbil.

Min fråga nu: Om någon visste om att det finns en grop i vägen just där, hade du inte velat veta om det då?

Enligt dig så vill du inte det och då undrar jag varför? Du körde ju i ett lugnt tempo och ändå körde du på gropen. Eller du kanske har en inbyggd radar för dåligt väglag? Eller du kanske gillar att klota?
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Ravetrancer skrev:
varför ändrar du samtalsämne helt plötsligt???
Jag har väl inte sagt att vägarna är perfekta??
Nyss vräkte du ur dig att det var hastigheten som dödade Sam, du slänger upp en artikel som handlar om Sam, sen när man skriver till dig om vad som egentligen hände så byter du bara samtalsämne, klarade du inte av ditt egna uttalande eller???
Lätt o spy galla bakom tangentbordet om dittan o dattan....!!!

//R - really pissed off!;(
Vissa mig artikeln som jag slängde upp...kan satsa en slant på att du finner att det inte var jag som slängde upp den :kocko

Trött på att snacka om skitsaker. Vill du snacka vidare så finns jag på PM!
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Mr. Cap skrev:
Sam-ämnet har jag oxå lagt bakom mig. Jag snackar om att du inte tyckte det va någon idé att berätta om vart bulan i vägen va som någon här va intresserad av att veta så han kan undvika den i framtiden. Om vi glömmer just den bulan och pratar rent allmänt om väglag.

Ditt argument va: Man behöver inte veta vart bulan är, kör i ett lugnt tempo istället.

Mitt argument är: Klart man vill veta vart det finns bulor och gropar i vägen så man kan undvika dom.

Varför? Därför att kör man på en bula eller grop i vägen i 70km/h så kan det gå riktigt illa det med. Det är inte bara i höga hastigheter det går illa utan även i lägre lugnare tempo.

Tänk dig följande scenario:
Du kör en skogsväg (vilken som helst) och det är en 70 väg som är kurvig, går upp och ner o.s.v. Du håller en hastighet på 70km/h, alltså helt lagligt, eller kanske t.o.m. 60km/h för att hålla ett lugnare tempo. Helt plötsligt kör du på en grop i vägen eller en bula i vägen och du voltar med hojen och smäller i ett träd eller ännu värre, du kanar över till motsatt trafik och blir överkörd av en lastbil.

Min fråga nu: Om någon visste om att det finns en grop i vägen just där, hade du inte velat veta om det då?

Enligt dig så vill du inte det och då undrar jag varför? Du körde ju i ett lugnt tempo och ändå körde du på gropen. Eller du kanske har en inbyggd radar för dåligt väglag? Eller du kanske gillar att klota?
Är du sann? Tyckte precis att jag nämnde att det t o m hänt att jag ringt in till VV för att rapportera farliga grejer....Försök att läsa vad jag skriver istället för att stirra dig blind på att hitta en anfallsvinkel att försöka angripa mig på!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Matin skrev:
Vissa mig artikeln som jag slängde upp...kan satsa en slant på att du finner att det inte var jag som slängde upp den :kocko

Trött på att snacka om skitsaker. Vill du snacka vidare så finns jag på PM!
Ursäkta för det med artikeln.
Men att du är trött på att snacka sitsaker för det är ju du som gör det hela tiden.

Varför drog du dig undan samtalsämnet om att det var hastigheten som dödade Sam????? Är det så att du kanske insinuerade lite för mycket????


Uttala dig fan inte om saker du inte vet nåt om!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:


//R
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top