..om ni bara visste vad ni gå miste om era tråkmånsar
Syftar du på colan som du brukar blanda med?
..om ni bara visste vad ni gå miste om era tråkmånsar
Jag ska köpa en present till en blivande 90-åring, som tyvärr ej gillar rökigt.
Tacksam för hjälp!
Jag såg tråden och insåg att jag hade dödat för ett glas ardbeg ten just nu
Yayjks, jag glömde att nämna en riktig goding och en av de mest prisvärda ej rökiga whisky's som finns på bolaget idag: Highland Park 18yrs
KÖP! Han kommer att älska den
Och jag insåg att mina Ardbeg's tagit slut (ok, förutom Ardbeg 17 ), så jag köpte faktiskt en Uigeadail idag. God, som alltid
Om man gillar Uigeadail ska man dock vara lite medveten om att den kommer i olika utgåvor, som faktiskt skiljer sig åt. Denna är på 54.2 %, en tidigare var 54.1 % och en på 52.3 %. Råkar ni ha den sistnämnda hemma, kontakta mig snarast!
Är det stor skillnad på Uigeadail och vanliga ten?
Mnja, som standardwhisky hemma skulle jag faktiskt nästan välja Adbeg Ten (vanans makt), men nu kände jag mig tvungen att köpa en "ny" Uigeadail för att testa
I mina ögon är denna kanongod! Den här Uigeadail'en har en djupare färg, kraftigare arom och är rökigare, fylligare och fruktigare. "Större" än Ardbeg 10 på alla sätt (med detta inte sagt att 10:an skulle vara dålig, den är fantastisk). Trots sina 54.2 % skulle jag rekomendera att inte vattna den, och om så, vattna den med bara några droppar i taget och smaka av.
EDIT: En klart tydlig "citrusfruktighet", hela vägen igenom från doft till smak till avslut. Den här gillar jag! Inköp av Ardbeg 10 kan vänta ett tag
Är det stor skillnad på Uigeadail och vanliga ten?
Mnja, som standardwhisky hemma skulle jag faktiskt nästan välja Adbeg Ten
Syftar du på colan som du brukar blanda med?
.. med endast en isbit i glaset ..
Precis som föregående talare säger så är den förvisso stark men jag har vattnat den en gång och det var sista gången för den gör sig bättre precis som den kommer ur flaskan.
Haha, nej nu drack jag med endast en isbit i glaset och ingen cola.
Helst så prisvärt som möjligt såklart!
Nja skiter i kvantiteten å vill helst undvika blended men tycker nytt drivpaket till hojen är roligare än whiskey. Kommer troligen inte dricka mer än ett glas efter en god middag i goda vänners lag å då jag bor i en liten etta är det inte ofta.Prisvärd rökighet (med modifikation) för den som går efter kvantitet och inte bryr sig om huruvida vi pratar Single Malt eller Blend:
-> Black Grouse. En något "peatad" standard-Famous framtagen för den svenska marknaden.
Tycker den är helt OK. (Ingångsmaterialet brukar ju iofs alltid vara bra med laddningar från Highland Park och Macallan...)
Ska dit imorgon ardmore, det ska testas!Har du möjlighet att handla i någon bordershop i Tyskland eller Danmark så kan Ardmore vara ett prisvärt alternativ. Den är tyvärr oskäligt dyr på båtarnas TaxFree.
Laphroaig är ju rätt god men rätt onyanserad om inte jag minns helt galet?Jag måste lyfta fram en favorit! Visst älskar jag Laphroaig, den är svår att inte älska, men ibland är de lite enklare, lite billigare faktiskt lite lättare att tycka om...
Min nya favvis är Macleod's Highland 8 årig (jag vet, många vill inte ta i de som inte uppnåt moppeålder ) , lagom rökig och väldigt god smak!
Dessutom kostar den bara 299:- på bolaget! Jag har aldrig tidigare druckit upp en flaska så snabbt som denna...
Ska dit imorgon ardmore, det ska testas!
Laphroaig är ju rätt god men rätt onyanserad om inte jag minns helt galet?
Njae, de har lyckats peata bort de värsta Famous-finkeldragen. Jag är inget stort fan av vanlig Famous heller, men denna är som sagt verkligen prisvärd och välfungerande som bjudrökighet.Famouse grouse är tillsamans med bells anledningen till jag inte gillat whiskey förut. Är smaken lik?
Okej! Ja billig är den ju så de ska testas!Njae, de har lyckats peata bort de värsta Famous-finkeldragen. Jag är inget stort fan av vanlig Famous heller, men denna är som sagt verkligen prisvärd och välfungerande som bjudrökighet.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|