Slowroller
Skrämmer små barn
Fick en 21-årig Springbank någon gång tidigt 90-tal. I fyllan och villan på en efterfest så kom jag på att den där borde jag halsa.
Var det ett misstag?
Smakade det bra?
Fick en 21-årig Springbank någon gång tidigt 90-tal. I fyllan och villan på en efterfest så kom jag på att den där borde jag halsa.
Var det ett misstag?
Smakade det bra?
Kan inte påstå att jag kommer ihåg... I "nyktert" tillstånd dricker jag mest Islays. Tänkte fråga om jag behöver få dåligt samvete?
Egentligen borde du väl få det, men man hittar på så mycket när man e ung och dum,
Jooo, nu är det ju så att jag var ung när jag fick den.... räknas det fortfarande som en ungdomssynd?
Ja det tycker jag....och en Springbank 21-årig bör gå att hitta. Det är ju inte så att s
den mognar mer efter att det buteljerats. Skaffa en ny som botgöring.
Edit: http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=80188&Butik=0&SokStrangar=
Den här kan du ju köpa.
4700:-, får fundera på det....
Dagens boktips:
- Idag kom Laphroaig Càirdeas, Master Edition samt Bowmore Tempest på tillfälligt besök till bolaget. Skynda fynda. För den intresserade finns även Ardbeg Supernova kvar i ett par butiker. Själv inhandlades två Tempest, en Supernova samt min tredje Càirdeas så jag klan öppna en av dem med gott samvete.
Jag är whiskyrookie.
Gillar Glennfiddich 12 årig
Gillar Higland Park 12 årig
Har lite svårare för t.ex Laproaig
Tips på sorter att testa??
Tips på sorter att testa??
Talisker har ju varit en favorit nu senaste året då jag backat av lite från Lagavulin och Laphroaig.
Men nu har en ny favvo seglat upp som ligger mitt emellan Talisker och Lagavulin:
Caol Ila!!
Öppnade en häromdan...
I övrigt finns det en del lite mer "torra" singlemalter jag gillar. De som smakar lite cederträ.
Exempelvis Glenmorangie och Dalmore.
CAol Ila underbar whisky
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!