Du sålde väl bilen?
....problemet är att jag inte hade fått tillräckligt mycket för bilen..
Gruppköp någon?
Alla som lägger 1200:- får en centiliter!
Du sålde väl bilen?
....problemet är att jag inte hade fått tillräckligt mycket för bilen..
Gruppköp någon?
Alla som lägger 1200:- får en centiliter!
Klar tvåa blir Highland Park 12yo. Inte så att den egentligen är en whisky i min smak men för att den helt enkelt smakade som en väldigt välgjord och balanserad wirre där inget stack ut eller störde. Bra skit som borde funka för de flesta helt enkelt.
Du kunde väl sålt nåt annat? Hem, fru, barn...
Skämt åsido, Råkade beställa en whisky på krogen utan att fråga vad den kostar en gång. Var rätt glad att jag inte beställde en större när jag skulle betala
Den kostade ändå "bara" 120:-/cl så man måste ha alldeles för mycket pengar för att det ska vara värt att köpa ett helrör för 89k. Kan det verkligen smaka hundra gånger bättre än en för 12:- centilitern?
Bronspengen går till Connamore som fick lida lite av att ställas emot två så starka motståndare...Den kommer bli en bra vardags och "vanlig helg"-whisky.ha kopte precis en sadan pa ren chans, ser fram emot att testa den nu
pa tal om chans.. kolla in lanken nedan. har gjort lite efterforskning pa interwebben, men hittar inte sa mycket. kan ju vara ett riktigt kap.
har forbestallt, far se vad det blir av det
http://www.royalmilewhiskies.com/product.asp?pf_id=1000000000552
Min favvolista bland single malt utan inbördes ordning efter 11 intensiva whiskyprovarår:
Highland Park 18. Alltid en hit. Överraskande bra varje gång man smakar, dessutom "billig".
Longrow 10. Torvig, jodig och annorlunda, vilket uppskattas!
Macallan är alltid bra. Dock lite för dyr för att jag ska kalla den prisvärd (i jämförelse med HP 18).
Lagavulin 16. Sjukt bra whisky. Överträffas dock en aning av Lagavulin Destillers edition.
Benriach 10. Torvig och prisvärd. Kul att bryta av med ibland. Prisvärd!
Aberlour Abunadh. Spännande, spritig, nyhuggen ek. Som whisky gjordes förr.
Utöver single malt som jag helt snöat in på sedan 99, så har jag på senare år även upptäckt Bourbons förlovade land. Jag måste slå ett slag för sjyssta bourbons om ni aldrig testat det och gillar maltwhisky. Som instegsprodukter kan ni testa tex Knob Creek eller Woodford Reserve!!!
Efter att ha läst mycket gott om Yamazaki blev jag tvungen att göra ett inköp.
Fick tag på en flaska "Yamazaki Sherry Cask".
Lite av en chansning och har inte hunnit smaka ännu. Nån annan som testat den? Åsikter?
Idag är jag trött....
En mycket trevlig provning igår där det kördes två etapper.
Det var jag och min polare i mitt kök. Häng på någon gång om du vågar.JVerkade som en trevlig afton. Var den i privat regi eller på lokal?
Tyvärr är man ju lite för feg för att öppna på dyrflaskorna, men i skåpet gör de ju ingen nytta heller.
Vet inte vad som är speciellt med Corryvreckan egentligen, mer än att den byggs upp av en maffig sägen om nån snubbe som skulle segla över Corryvreckan (som tydligen är en ganska bubbelaktiv vattenpassage) utan att dö. Vilket han givetvis gjorde och spolades upp på Isle of Jura och hittades av sin hund. Typ.Ardbeg Uigedail har jag hemma. Ska testa den mot den vanliga Ardbegen som också står i skåpet eftersom jag fick inspiration av hållundan.
Hållundan: Vad är speciellt med Corryvreckan? Jag hade faktiskt inte hört talas om den...
Igår beställdes två Bouorbon på bolaget.
1st Elmer T Lee art # 80082
1st Old Rip Van Winkle Art # 83199
Tyvärr är man ju lite för feg för att öppna på dyrflaskorna, men i skåpet gör de ju ingen nytta heller.
Ett moment 22?
För feg för att öppna dyra flaskor? Hur menar du nu? Jag har köpt whisky's från normalpris till riktiga dyrgripar, men skulle aldrig drömma om att inte öppna dom.
Som att köpa en sprillans ny 1000RR och inte köra den.
"-Näe vettu, jag har ju min CB650 -81 med Xjell-kåpa, funkar fin-fint."
ÖPPNA OCH NJUT FÖR BÖVELEN!!!
Haha.. Jaa, jag vet.
Fast Mackmyra-flaskorna får nog stå och damma ändå. En på jobbet svamlar om att de kommer bli sketdüra en vacker dag. Sen är de ändå inte så värst goa att dricka, så av den anledningen missar man inget.
Sen förstår jag inte varför alla dissar xjellkåpan. Den är fan stenhård
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |