Whiskey-tråden.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Godaste virren hemma just nu - Macallans 18-åring, fin skit. :) Annars är det mycket Laphroaig som slinker ned när man känner sig förtjänt av en slick på tjärtunnan.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Macallan Fine Oak 30 Years (nr 70095), 4656 kr på bolagets beställningssortiment, tjööööööp!!! :D

Förbannat god, förbannat dyr... :brinnerup

Finns en som heter sherryoak,inte fine.
Kostar lite mer....:näsblod

Slut hos leverantörerna men kan finnas kvar på vissa ställen.

Handlade en på favoritrestaurangen,fick notan sen,120:-/cl!
Fick en liten shock men bara en liten,ska nog fråga innan beställning....

Henrik

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Här blev det en 20-årig Mortlach, dist. 1983, lagrad på sherryfat, no chill filtration. OMC Single Cask (no. 2394) bottling från Douglas Laing.

Yum yum :Bugar

Finns en som heter sherryoak,inte fine.
Kostar lite mer....:näsblod

Slut hos leverantörerna men kan finnas kvar på vissa ställen.

Handlade en på favoritrestaurangen,fick notan sen,120:-/cl!
Fick en liten shock men bara en liten,ska nog fråga innan beställning....

Henrik

Vafaan, på whiskyfinder.eu hittade jag The Macallan Sherry Oak 30 Year Old i prisklass från €319 - 664.

120:-/cl för en Macallan 30 på restaurang tycker jag lät billigt! :D

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vafaan, på whiskyfinder.eu hittade jag The Macallan Sherry Oak 30 Year Old i prisklass från €319 - 664.

120:-/cl för en Macallan 30 på restaurang tycker jag lät billigt! :D

Kollade upp exakt den jag fick,har en liten lapp någonstans som jag inte hittar,då gick den på inom EU på billigaste stället 5600:- nånting för en sjuttis.

Jo,inget fel på 120:-/cl,men efter 2st 4or känns det inte lika kul när notan kommer in...:D

Förbannat god dock,hade jag vetat innan hade det stannat på en och avnjutit den lite mer.

Henrik

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jo,inget fel på 120:-/cl,men efter 2st 4or känns det inte lika kul när notan kommer in...:D

:rofl:rofl:rofl

Påminner om när jag satt på Sadle and Sabre med en polare. Beställde 2st öl & en 3cl Eagle Rare 17.

Notan gick på närmare 500 pix, polarn satte biran i halsen. Trodde inte whisky kunde kosta mer än typ 40:-/cl :D

martin77

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
såld men letar ny som bäst...
Sitter och avnjuter en a´bunadh från Aberlour. 60,4% som värmer ganska bra :)

Inte sett denna tråden innan så får nog plöja igenom sidorna, men jävla bra tråd verkar det va iaf :tummenupp

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
Rostig röd damcykel
Spritbilen från Bordershop hade den nu med såg jag:rolleyes:. En snabb recension hade varit trevligt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
En av de bästa standard-tioåringarna med en ganska säregen karaktär. Den påminner inte om Islay-dricka men heller inte om något från fastlandet.

Jag kan inte erinra mig någon som gillar whisky som inte tycker om Talisker, den brukar uppskattas både av Islay-talibaner och rökskygga.

Låter bra! Skall inviga den ikväll!

Jag besökte Glen Fiddich Warehouse igår och det var en klart trevlig upplevelse. 170 sorters whiskey och dessutom en rad ölsorter, bl.a. alla från Nynäshamns ångbryggeri så nu gäller det att hinna iväg och inhandla ett par flaskor Mysingens Midvinterbryggd som visade sig vara en kalasgod julöl. :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Testade även några whiskysorter som jag varit nyfiken på. bl.a. Bowmore Darkest som lär bli ett av mina nästa inköp. Prövade även Ardbeg Airigh Nam Beist och Arbeg Supernova. Båda var riktigt fina men med en Ardbeg 10yo och två flaskor Uigadail hemma så kändes det ändå som om det får bli Bowmore Darkest som skall inhandlas nästa gång.

Glen Fiddich Warehouse lär bli ett av mina givna utflyktsmål då jag skall in till stan och dricka lite gott framöver.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Testade även några whiskysorter som jag varit nyfiken på. bl.a. Bowmore Darkest som lär bli ett av mina nästa inköp.
Hade Bowmoreprovning för ett tag sedan och Darkest var en av pjäserna som testades. Helt ruskig! Jag blev verkligen impad av dess komplexitet och storhet.

Darkest tillsammans med Laimrig är helt klart mina favorit-Bowmoresorter just nu.

:drool

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vill ha något gott inför julen. Nån som vill tipsa?

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Har fått en flaska Inchmurrin, aged 12 years, Highland single malt av en morbror. Är dock ingen whiskydrickare direkt (ipso facto: absolut ingen whiskykännare), så jag sa tack utan att riktigt veta vad det är jag just fått i min hand.

Är det någon kunnit på SH som vet om detta är något att ha, eller endast bör användas som penselrengöring? Vill inte gärna skämma ut mig med att basunera "jag har en jättefin whiskey", servera detta och bli utskrattad. Kan det vara så att det är en fin dricka jag fått?

På etiketten står även "The Speyside", fast det kanske är onödig info.

Edit: Sökte lite på internet och fann att det finns en travhäst som heter Inchmurrin. Man lär sig något nytt varje dag.

Last edited:

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Vill ha något gott inför julen. Nån som vill tipsa?

Slår ett slag för japansk whiskey.Drack en 18 årig japansk i midsomras men kommer inte ihåg vad den hette.Annars gillar jag Strathisla 12 årig.Annars funkar 12 årig Dalmore också.Har även en The Hakushu 10 årig som väntar på o bli öppnad till jul..:tummenupp

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aldrig fel med lite "after work" hemma i soffan. Just nu med en Glenlivet Nadurra och några praliner.

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Hade tänkt att köpa en flarra till pappa i jul. Några tips på en typisk "fin" whiskey?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
En good ol' Bowmore 15yo Mariner såhär på födelsedagskvällskvisten efter ett sinnessjukt utrustad julbord med jobbet...

:mätt

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Jag köpte en Singelton till farsan i jul bra pris kommer dock inte ihåg hur bra den va. Var ett tag sen man drack den.

//Dafe

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...