White Trash

Vad är White Trash?


  • Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Vi har alltså minst 30% white trash på sporthoj eftersom 70% röstat att det är white trash att ha tors hammare runt halsen.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det roligaste tycker jag är att hela 30% satt "slingat eller blonderat hår" som WT...

Hur många av landets tjejor har INTE slingat eller blonderat håret nån gång?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det mest white-trashiga finns ju inte ens i pollen.

Dvs. en tribaltatuerad yngling i 22-25 årsåldern som går omkring i den lilla byn med ett vitt, slitet linne tillsammans med adidas byxor, gympaskor och allra helst med en sk. kamphund av valfri ras. Kanske röker han också.

Det röstar jag på iaf.
nja de där är jävla socialfall och de e trash de håller jag med om.
Stilen whitetrash är något helt annat.

Frågan är om inte city-camobrallor är mer white trash?
Bockskägg?
Fast nu snackar vi svensk white trash va?
men nej de där är inte white trash det där är bara allmänt slut förortssoccialfall

Edit jo det är white trash men inte whitetrash
 
Last edited:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Saknar trätofflor alt Foppatoffel i omröstningen. Dessa ska naturligtvis kombineras med vita sockar och jogginbyxor med häng. :)
700820.jpg
 
Last edited:

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
nja de där är jävla socialfall och de e trash de håller jag med om.
Stilen whitetrash är något helt annat.

Njae, white trash är ungefär vitt slödder (fritt översatt), typisk för amerikanskt w/t är att bo i trailerpark eller möjligen ett förfallet hus som skulle renoverats för 30 år sen, gärna med julbelysningen hängande uppe året runt. Aldrig städa på tomten eller klippa gräset, gärna slänga tomma ölburkar rakt ut på tomten, ett par bilvrak stående osv.
Jämför gärna med rednecks vilket är en mild variant av w/t fast specifikt från amer. södern.

Det finns mycket som utmärker svenskt w/t, många barn (gärna flera innan man fyllt 20), tatueringar, cammo-kläder, ölmage (gärna bar överkropp eller ett för litet linne när man handlar), ansiktshår av någon form, kedjerökare, risig bil, risig husvagn upställd på en camping 2mil hemifrån, ofta gör det självare med tveksamma resultat, tycker att det är skitkul med p-filmer där brudarna grinar när dom blir rövknullade, har gärna porrtidningar liggande framme på toaletten eller köksbordet, tror på allt som de läser på internet eller i expressen osv.
Listan kan göras lång och trots att flera saker kan stämma in så är det inte säkert att det är en riktig w/t man har att göra med, mycket sitter i attityden.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Saknar trätofflor alt Foppatoffel i omröstningen. Dessa ska naturligtvis kombineras med vita sockar och jogginbyxor med häng. :)

Foppatofflor är om du frågar mig inte WT, lutar isf mer åt sossesvensson.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Njae, white trash är ungefär vitt slödder (fritt översatt), typisk för amerikanskt w/t är att bo i trailerpark eller möjligen ett förfallet hus som skulle renoverats för 30 år sen, gärna med julbelysningen hängande uppe året runt. Aldrig städa på tomten eller klippa gräset, gärna slänga tomma ölburkar rakt ut på tomten, ett par bilvrak stående osv.
Jämför gärna med rednecks vilket är en mild variant av w/t fast specifikt från amer. södern.

Det finns mycket som utmärker svenskt w/t, många barn (gärna flera innan man fyllt 20), tatueringar, cammo-kläder, ölmage (gärna bar överkropp eller ett för litet linne när man handlar), ansiktshår av någon form, kedjerökare, risig bil, risig husvagn upställd på en camping 2mil hemifrån, ofta gör det självare med tveksamma resultat, tycker att det är skitkul med p-filmer där brudarna grinar när dom blir rövknullade, har gärna porrtidningar liggande framme på toaletten eller köksbordet, tror på allt som de läser på internet eller i expressen osv.
Listan kan göras lång och trots att flera saker kan stämma in så är det inte säkert att det är en riktig w/t man har att göra med, mycket sitter i attityden.
hmm ok haha inte riktigt vad folk här annser, här är de WT att bära ed hardy affliction, ampliffied, de palma eller liknande lyssna på äldre rock och att meka/bygga om fordon men jag har sen länge vetat folk här inte har nån vidare koll.

Jag har btw en tshirt det står white trash på ryggen. :hihi
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
hmm ok haha inte riktigt vad folk här annser, här är de WT att bära ed hardy affliction, ampliffied, de palma eller liknande lyssna på äldre rock och att meka/bygga om fordon men jag har sen länge vetat folk här inte har nån vidare koll.

Jag har btw en tshirt det står white trash på ryggen. :hihi

Det finns ju många stilar, rockers, raggare, rockabilly, men detta har inget med w/t att göra även fast vissa attribut stämmer in.
För att avgöra om det är riktigt w/t måste man oftast komma personen lite närmare inpå, även fast det finns exempel där man redan efter ett par minuters konversation kan artbestämma med ganska stor säkerhet.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det finns ju många stilar, rockers, raggare, rockabilly, men detta har inget med w/t att göra även fast vissa attribut stämmer in.
För att avgöra om det är riktigt w/t måste man oftast komma personen lite närmare inpå, även fast det finns exempel där man redan efter ett par minuters konversation kan artbestämma med ganska stor säkerhet.
Okej ja men då är jag med. Här i Fasinabla waxholm är alla så grinniga för att dom måste betala tillbaka lånen på 5 miljoners villan och den nya volvon att dom kallar folk som bor i 4 miljoners villor och kör 3 år gammal merca men inte har några lån för W/T..
Eller om man inte ser vitsen med att se ut som alla andra, sticker man ut är man white trash.

Tex skulle din avatar räcka för att du skulle bli kallad det.
Men vad kallas det jag beskrev då?
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Okej ja men då är jag med. Här i Fasinabla waxholm är alla så grinniga för att dom måste betala tillbaka lånen på 5 miljoners villan och den nya volvon att dom kallar folk som bor i 4 miljoners villor och kör 3 år gammal merca men inte har några lån för W/T..
Eller om man inte ser vitsen med att se ut som alla andra, sticker man ut är man white trash.

Tex skulle din avatar räcka för att du skulle bli kallad det.
Men vad kallas det jag beskrev då?

Tja dom som kallar dom andra för W/T är snobbar ;) och kallar alla andra för allt annat för ingen är så fina som dom
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
W.T kan vidare sammanfattas enl. följande:

- Den har ej kännedom om skillnaden mellan en opera och en operett.
- Den känner ej skillnad på en bra Blanc de Blanc och valfritt mousserande blask från okänt öststatsland.
- Den röstar vid val åt det håll "där den där dryga jäkeln" inte sitter.
- Den anser fortfarande, 2008, att burköl och fläskfilé är den högsta graden av njutning.
- Den ägnar sig och hånfull ironi gente sin respektive i de fall den har en dylik.
- Den kommer i bästa fall hem med en gåva, givet att det finns en särdeles tydlig anledning till varför (såsom födelsedag, Valentines etc.). Då är detta alltsomoftast en chokladlåda från den drivmedelsinrättning som passeras dagligen på väg hem från (i bästa fall) arbetsplatsen. Denna ofta färgglada låda är därtill sällan inslagen.
- Den tror att "sitta bakom ett skrivbord" är vad alla som har ett sk. "kontor" att gå till ägnar sig åt. Utan att inse att det är sådana som försett dem med bil, el, hus, porrtidning, tv etc.
- Den lever kvar i genusfrågan på en nivå som togs för kutym senast 1964.
- Den uttrycker utan att anse det konstigt att någons svåger "jobbar med data", fast denne egentligen är AD på en mediabyrå.

Förstår ni nu. Så mkt WT, så få motinsatser!!!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
W.T kan vidare sammanfattas enl. följande:

- Den har ej kännedom om skillnaden mellan en opera och en operett. Ingen anning faktiskt operett är kanske mer av en låt och en opera en föreställning?

- Den känner ej skillnad på en bra Blanc de Blanc och valfritt mousserande blask från okänt öststatsland. Blanc de vadå? Antar att det är en champange och ja det är skillnad mot dåligt moserande. Även om jag avskyr champange överlag

- Den röstar vid val åt det håll "där den där dryga jäkeln" vem e den dryga jäveln? statsministern före valet? Röstar blått, tror på mig själv.

- Den anser fortfarande, 2008, att burköl och fläskfilé är den högsta graden av njutning. Flasköl och oxfile är godare

- Den ägnar sig och hånfull ironi gente sin respektive i de fall den har en dylik.
Nej varför skulle man?
- Den kommer i bästa fall hem med en gåva, givet att det finns en särdeles tydlig anledning till varför (såsom födelsedag, Valentines etc.). Då är detta alltsomoftast en chokladlåda från den drivmedelsinrättning som passeras dagligen på väg hem från (i bästa fall) arbetsplatsen. Denna ofta färgglada låda är därtill sällan inslagen.
Brukar helt glömma bort men när jag kommer ihåg blir det ambisiöst och personligt. Köpe presenter är trist


- Den tror att "sitta bakom ett skrivbord" är vad alla som har ett sk. "kontor" att gå till ägnar sig åt. Utan att inse att det är sådana som försett dem med bil, el, hus, porrtidning, tv etc. Hur fasen får du tex el utan elektriker? Hälften av alla kontorsjobb skulle kunna effektiviseras bort,förnekar dock inte att nån måste planera

- Den lever kvar i genusfrågan på en nivå som togs för kutym senast 1964.
Född 25 år sennare så är inte så insatt

- Den uttrycker utan att anse det konstigt att någons svåger "jobbar med data", fast denne egentligen är AD på en mediabyrå.
Ja för vem fan är intreserad av vad nåns svåger jobbar med? och svarar jag kort slipper jag höra "oj vad intressant"

Så Klarade jag testet? :hihi
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top