White Trash

Vad är White Trash?


  • Antal röstningar
    0

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Poäng, dock var han inte endast teoretiker som jag anser definierar kontorsjobb.

Förvisso sant, Å andra sidan är det inte 1800-tal längre heller, och problemlösningarna så som han hanterade dem har blivit aningen mer komplexa.

Jag är bara en simpel säljare, men hade jag inte lagt några månader på att definiera ett projekt och sätta upp en brief, så hade den konsult som de facto ska trolla inte vetat vad han uppgift var.. Vi har båda "kontorsjobb".

Hade PR-byrån inte gjort sitt jobb hade ingen vetat om SuperDukes och således inte velat ha en, Lelles hade inte sålt nåt och DHL hade inte haft nåt att frakta.

2000-talet är knivigt :tummenupp .
 

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Uppsala/Orust
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
Förvisso sant, Å andra sidan är det inte 1800-tal längre heller, och problemlösningarna så som han hanterade dem har blivit aningen mer komplexa.

Jag är bara en simpel säljare, men hade jag inte lagt några månader på att definiera ett projekt och sätta upp en brief, så hade den konsult som de facto ska trolla inte vetat vad han uppgift var.. Vi har båda "kontorsjobb".

Hade PR-byrån inte gjort sitt jobb hade ingen vetat om SuperDukes och således inte velat ha en, Lelles hade inte sålt nåt och DHL hade inte haft nåt att frakta.

2000-talet är knivigt :tummenupp .

Å andra sidan hade Lelles kunnat göra hur mycket reklam de ville, och DHLs kontor kunde planera hur mycket de ville om ingen hade byggt hojen och kört ut den! Som sagt, knivigt:tummenupp Samarbete is da shit:yoparty

Något jag tycker är riktigt lågt är folk som blivit arbetslösa i något råtthål någonstans, läst upp nians matte plus matte A, fått ett jobb bakom ett skrivbord och tror att de är VD:ar och glömmer sina gamla jobbarkompisar bara chefen klappar dem på axeln:huvet

Alldeles för många såna i rörbranschen där jag själv håller till!

Sen är det väl inte riktiga White trash, fast såna finns det också "en och annan" i rörbraschen...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
mona-sahlin.jpg
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Jag vill nog påstå att man kan hitta en hel drös med wt på det lokala illegala streetracen, de gånger man har besökt dessa evenemang så är det bara tatuerade fjånar som röker och har hund, unge och en rostig stylad bil från 80 talets försvunna tid, och de känner hälften av besökarna på detta ställe!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Något jag tycker är riktigt lågt är folk som blivit arbetslösa i något råtthål någonstans, läst upp nians matte plus matte A, fått ett jobb bakom ett skrivbord och tror att de är VD:ar och glömmer sina gamla jobbarkompisar bara chefen klappar dem på axeln:huvet

Jag har faktiskt en lite öppen syn på sånt där.. (Utan att vara personlig, för jag har aldrig varit i endera ände.

Saken är att det i vissa kretsar går en jargong som bygger på mkt på just vad man gör. Transport är lite detsamma, slutar nån köra för att styra på lagret är det ok, att börja jaga leverantörer och fakturera är det inte.

Han som flyttar in på kontoret får helt plötsligt svårt att relatera till vad det pratas om i boden på bygget, eftersom det inte längre är en naturlig del av hans vardag.

Förstå att förklara för min farfar som körde lastbil större delen av hans yrkesliv att mitt jobb går ut på att sälja, inte saker, utan en "lösning".. Och att jag inte ens gjorde den själv, utan bara förklarade för någon annan vad problemet var, något som kunden själv kunde göra tyckte farfar..

Lite svårt att motivera att man var trött feter en arbetsvecka inför honom :D .
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Jag menar nog mest att såna här trådar är rätt så onodiga, vi är ju rätt så bra på att trycka ned varandra i Sverige ändå, och att åka hoj är ju knappast ett utbrett akademikernöje. Hla hojåkarbagen är ju en arbetar- och underklassgrej. Man kastar glas i stenhus sas.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hur menar du då? :va

Har du inte insett att det är en arbetarklassgrej att åka hoj och framförallt att köra ihjäl sig på densamma? Merparten av de som kör och dör på framförallt sporthoj är lågutbildade unga män med föräldrar som även de saknar högskola.

Jag tycker att såna här trådar bara är humorlöst mobberi, det är skillnad när tex Markus häcklar, då finns det ju iaf lite humor och självironi, det var det jag menade.
 

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
örebro
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
W.T kan vidare sammanfattas enl. följande:

- Den har ej kännedom om skillnaden mellan en opera och en operett.
- Den känner ej skillnad på en bra Blanc de Blanc och valfritt mousserande blask från okänt öststatsland.
- Den röstar vid val åt det håll "där den där dryga jäkeln" inte sitter.
- Den anser fortfarande, 2008, att burköl och fläskfilé är den högsta graden av njutning.
- Den ägnar sig och hånfull ironi gente sin respektive i de fall den har en dylik.
- Den kommer i bästa fall hem med en gåva, givet att det finns en särdeles tydlig anledning till varför (såsom födelsedag, Valentines etc.). Då är detta alltsomoftast en chokladlåda från den drivmedelsinrättning som passeras dagligen på väg hem från (i bästa fall) arbetsplatsen. Denna ofta färgglada låda är därtill sällan inslagen.
- Den tror att "sitta bakom ett skrivbord" är vad alla som har ett sk. "kontor" att gå till ägnar sig åt. Utan att inse att det är sådana som försett dem med bil, el, hus, porrtidning, tv etc.
- Den lever kvar i genusfrågan på en nivå som togs för kutym senast 1964.
- Den uttrycker utan att anse det konstigt att någons svåger "jobbar med data", fast denne egentligen är AD på en mediabyrå.

Förstår ni nu. Så mkt WT, så få motinsatser!!!


herregud !!hur kan man ha mage att dikta ihop något sådant om andra, när man själv formulerar sig som det största slödder som vandrat på denna jord?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Heter alla här Von, Van i efternamn? Låter som de flesta här beskriver sig själva som väldigt förnäma i kanten, vilket snarare låter som att våra något helt i motsatt håll.

Random säljare och en random betongare? Vad är skillnaden? Jo ena använder en telefon och penna vid arbete medans den andre använder cement och grus. Är betongaren WT för att han inte har skjorta med företagsloggan på utan istället ett par skitiga blå-kläder? Det anser jag verkligen inte! :)
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Det mest white-trashiga finns ju inte ens i pollen.

Dvs. en tribaltatuerad yngling i 22-25 årsåldern som går omkring i den lilla byn med ett vitt, slitet linne tillsammans med adidas byxor, gympaskor och allra helst med en sk. kamphund av valfri ras. Kanske röker han också.

Det röstar jag på iaf.

Enligt mina ringa kunskaper inom artkännedom så låter det som du beskriver en adidaskrigare, oftast synliga i parker och ölpubar dvs långt ifrån arbete.
 

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 625 -06
Foppatofflor är ÄCKLIGT WT

S.k "finrum" är äckligt WT

En hylla med en bunt bruna samlingsböcker från typ Allers eller något. Inga andra böcker i huset förutom kanske någon "Beck". DET är WT

Furumöbler är WT

Fälgförstörare är WT

Handla på Rusta är WT

Hela Willys är WT

Köpa kläder på Maxi är WT

Sorry, men husvagn är WT

Att ha "mjukiskläder" någon annan stans än hemma är WT

Skrikiga ungjävlar med föräldrar som skiter i vilket = WT

Ullared är WT

Att ha "släktmiddag" med folk man ändå träffar 5ggr i veckan typ varannan söndag är WT

Finns nog mer :D
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag fattar fortfarande inte att ni pratar om WT som att det skulle vara något negativt? :va
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
herregud !!hur kan man ha mage att dikta ihop något sådant om andra, när man själv formulerar sig som det största slödder som vandrat på denna jord?

Herregud, hur kan man ha mage att angripa någons formuleringar när man inleder sina meningar med gemener?

Allvarligt, ser du inte ironin är det bara att beklaga.

Vidare är jag tämligen intresserad av att se ett exempel på var jag "formulerar mig som det största slödder som vandrat på denna jord".

Faktiskt :D

Jag fattar fortfarande inte att ni pratar om WT som att det skulle vara något negativt? :va

:tummenupp

S.k "finrum" är äckligt WT

En hylla med en bunt bruna samlingsböcker från typ Allers eller något. Inga andra böcker i huset förutom kanske någon "Beck". DET är WT

Furumöbler är WT


Köpa kläder på Maxi är WT

Sorry, men husvagn är WT

Ullared är WT


:mattias

Att ha "mjukiskläder" någon annan stans än hemma är WT

Det gör bara så ont att erkänna, men jag köpte mjölk i mjukisar senast igår :gnissla ... Utan att vara på G hem från träning :skrämd

Random säljare och en random betongare? Vad är skillnaden? Jo ena använder en telefon och penna vid arbete medans den andre använder cement och grus. Är betongaren WT för att han inte har skjorta med företagsloggan på utan istället ett par skitiga blå-kläder? Det anser jag verkligen inte! :)

Vad är en random säljare? Vad är en rndom betongare?

Det är en viss skillnad på att sälja jordgubbar längs E22:an, och att sälja SAP till Multinationella miljardkoncerner.

Det är även en viss skillnad på att betonga en mur, och att slänga ihop grunden till ett Turning Torso (antar jag)..

Så det är väl en sanning med modifikation det där!?

Är betongaren WT för att han inte har skjorta med företagsloggan på utan istället ett par skitiga blå-kläder?


Att ha skjorta med företagsloggan på är WT :D

Jag menar nog mest att såna här trådar är rätt så onödiga.


Absolut, men ack så underhållande!
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Att kalla merparten av medlemmarna på forumet för WT är väl inte så snällt?

Är det viktigare att vara snäll än att vara sann?

Herr Karlsson har en poäng, tyvärr. Det är nog svårt att finna en röd tråd om man skulle intervjua alla som fikade i hojkläder på Rosenhill en söndag, skulle man däremot göra detsamma med de som höll knäskrap eller närapå på Bulten skulle jag bli föga förvånad om statistiken inte svängde om.

Jag säger inte ATT det är så, jag säger bara att det är sannolikt. Sen finns det alltid undantag, VVS:are läser säkert Dostojevskij, Civilare dricker 2,8:eek:r ur burk med den färdiggrillade kycklingen framför sig och kommunalpolitiker har trekanter med grannen. Men det är mer eller mindre vanligt förekommande.

Av de som kraschar under extrema förhållanden är det nog en liten del som är akademiker över 35 i paritet till de som liksom Jörgen säger är lågutbildade unga män.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top