WSBK 2024

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jag tror man får ett dornaabonnemang för runt 700 spänn nu. Är det värt?
Det beror ju på hur och när man vill kolla. Jag nöjer mig med eurosportplayer för typ 69:-/mån eller så, men då kan jag också kolla BSB och lite speedway och MXGP som jag också gillar. Vill man bara kolla på WSBK låter ju 700:- rätt okej ändå.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
När Jonathan dominerade var WSBK tråkigt, när Alvaro dominerade var WSBK tråkigt och nu när Toprak dominerar är då WSBK tråkigt?
Senaste Superpoletävlingen idag var allt annat än tråkig även om Toprak vann.
Jag köpte mitt pass på svarta fredagen så det var hyfsat billigt. Kommer försöka snika med samma nästa år också.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
När Jonathan dominerade var WSBK tråkigt, när Alvaro dominerade var WSBK tråkigt och nu när Toprak dominerar är då WSBK tråkigt?
Senaste Superpoletävlingen idag var allt annat än tråkig även om Toprak vann.
Jag köpte mitt pass på svarta fredagen så det var hyfsat billigt. Kommer försöka snika med samma nästa år också.
Jag tycker inte att det är tråkigt ännu, men det riskerar att bli det om Stoprak bara blir bättre och bekvämare på sin hoj. Lite märkligt att det aldrig blir mer jämnt ändå. När Rea var som bäst var han ju helt överlägsen, Bautista likaså. Det var ett par år när det var bra fight mellan Rea, Toprak och Redding, men vanligtvis så har det varit någon som varit helt överlägsen. Det är ju otroligt imponerande att se vad Toprak lyckas göra med den hojen, även om jag inte tror att det är den bästa. Man får väl bara vara glad att han inte sitter på en Ducce. Det hade varit kul att se Bautista utan regeländringen mot Toprak på BMWn, det hade nog kunnat ge oss några race som avgjordes i sista kurvan.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tycker inte att det är tråkigt ännu, men det riskerar att bli det om Stoprak bara blir bättre och bekvämare på sin hoj. Lite märkligt att det aldrig blir mer jämnt ändå. När Rea var som bäst var han ju helt överlägsen, Bautista likaså. Det var ett par år när det var bra fight mellan Rea, Toprak och Redding, men vanligtvis så har det varit någon som varit helt överlägsen. Det är ju otroligt imponerande att se vad Toprak lyckas göra med den hojen, även om jag inte tror att det är den bästa. Man får väl bara vara glad att han inte sitter på en Ducce. Det hade varit kul att se Bautista utan regeländringen mot Toprak på BMWn, det hade nog kunnat ge oss några race som avgjordes i sista kurvan.
Det hade varit ännu bättre om tävlingen handlade om vem som vinner men nu ligger det intressanta längre ner. Men det gör inte, för mig, det mindre intressant att se.
Men det är vad jag tycker.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag tycker inte att det är tråkigt ännu, men det riskerar att bli det om Stoprak bara blir bättre och bekvämare på sin hoj. Lite märkligt att det aldrig blir mer jämnt ändå. När Rea var som bäst var han ju helt överlägsen, Bautista likaså. Det var ett par år när det var bra fight mellan Rea, Toprak och Redding, men vanligtvis så har det varit någon som varit helt överlägsen. Det är ju otroligt imponerande att se vad Toprak lyckas göra med den hojen, även om jag inte tror att det är den bästa. Man får väl bara vara glad att han inte sitter på en Ducce. Det hade varit kul att se Bautista utan regeländringen mot Toprak på BMWn, det hade nog kunnat ge oss några race som avgjordes i sista kurvan.
- För mig som är fullständig novis vad gäller GP o WSBK - vad är den s.k. "regeländringen" du nämner?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Måste säga att det lite underhållande att se på WSBK ibland men det är ju ganska klart att Toprak är en talang utöver det vanliga. Förnedringen hade bara blivit större om han hade valt ducati. Rea har det såklart svårt nu när det är flera stall som satsar ordentligt och sen har ju wsbk invaderats av gamla GP-talanger till skillnad från tidigare när det var ett hopplock av både hojar och förare med ganska stor kvalitetsskillnad.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag kan tänka mig att producenterna även gör sitt till för att det blir underhållande.
Det kunde varit mest bilder på Toprak i ledning i väntan på målflagg.

 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är det en till BMW kamoflerad Suzuki MotoGP hojkopia som BMW satt Toprak på WSBK ?!? Skulle förklara varför BMW äntligen lyckats i WSBK ! :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Är det en till BMW kamoflerad Suzuki MotoGP hojkopia som BMW satt Toprak på WSBK ?!? Skulle förklara varför BMW äntligen lyckats i WSBK ! :)
Intressant. Som soffåskådare undrar jag vad som ingår i ”data”, jag antar stt det inte bara är telemetri och sånt eller? Men är det även konstruktioner, ritningar och liknande?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Grymt bra race1 idag på Aragon 🙂, synd om de som fick problem på både sighting och warmup lap
Ja, den tävlingen var allt annat än ett sömnpiller! Hoppas det blir lika "intressant" idag.
Uppvärmning just nu och jag firar med Thompsons te från den del av UK som inte är Storbritannien. Under tiden jag skrev var sex förare snabbare...

Två tävlingar kvar idag men även Supersport är ofta ganska intressant att se.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
SUPERPOLE! Thank you very much som tvåan i denna tävling brukar avsluta med. :hjarta:hjarta:hjarta

Andra tävlingen var inte lika bra även om den var intressantare än en annan stor motorcykeltävling i en annan del av världen. :krama
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Intressant. Som soffåskådare undrar jag vad som ingår i ”data”, jag antar stt det inte bara är telemetri och sånt eller? Men är det även konstruktioner, ritningar och liknande?
Utan konstruktioner och information om elastistitet i olika riktningar osv på chassin, chassiritningar och information och ritningar över motorer och växellådor så hade det inte varit värt mycket men med ritningar och info om hur man tänkt och beräknat chassina är det ju en guldgruva för BMW.
 

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Ort
Östergötland
Hoj
Honda CBR 1000 RR 2012 racehoj
Såg precis repriser från Aragon.
Ja Huertas gör en solklar tjuvstart i SSP.

Bautista och Toprak har samma racepace som Marc M i MotoGP där han var snabbast av alla.
Hur är det möjligt med Superbike cyklar att köra lika fort som MotoGP hojar med mera Aero, Ride height device och dylikt?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top