Ducatin är nog bättre än vad resultaten visar i år,
förarna har inte presterat direkt.
Jag tror att Davide Giugliano blir intressant att se på Ducatin nästa år!
Ducatin är nog bättre än vad resultaten visar i år,
förarna har inte presterat direkt.
Funderar runt om nästa års regler/besparingar gör att Hondan kanske får en chans, om dom nu kanske inte "fuskat" lika mkt som t.ex Kawa.
Det kommande EVO-reglementet och det som diskuteras efter det (ännu mer mot Superstock) kan onekligen komma att möblera om resultatlistan. Om detta blir den stora kostnadsbesparing alla hoppas på återstår dock att se. Vad blir egentligen billigast för den som vill vinna Superbike-VM...? Att lägga ner stora resurser på att modifiera (och fuska med) ett "sämre" utgångsobjekt...? Eller att konstruera och utveckla ett "bättre" utgångsobjekt som inte får ändras...? Som sedan skall säljas på en sporthojsmarknad som blir mindre och mindre...?
...annars är det lite svårt att förstå varför Haslam och Rea stannar kvar.
Å andra sidan får de ha större slagvolym just för att de kör V2 vilket är ur effektsynpunkt negativt, varför utjämnar man skillnaderna i effekt genom att ge 200 cc till och sedan tar tillbaks en del av kompensationen med strypningar?
Ang tillåtna/otillåtna moddar från fabrikerna! Första året Rsv4:an med Max i spetsen vann SBK så hade dom kamdrev om jag läst rätt, sedan så fick dom väl böja sig för reglementet och köra med samma typ av kamdrivning som gathojjarna, eller har jag missat något ? har för mig att det blev en massa tårar o snyft från en konkurent (från samma land) som gjorde att dom inte fick fuska vidare,,
någon som har mera info om detta ang kamdrivningen ?
Det kommande EVO-reglementet och det som diskuteras efter det (ännu mer mot Superstock) kan onekligen komma att möblera om resultatlistan. Om detta blir den stora kostnadsbesparing alla hoppas på återstår dock att se. Vad blir egentligen billigast för den som vill vinna Superbike-VM...? Att lägga ner stora resurser på att modifiera (och fuska med) ett "sämre" utgångsobjekt...? Eller att konstruera och utveckla ett "bättre" utgångsobjekt som inte får ändras...? Som sedan skall säljas på en sporthojsmarknad som blir mindre och mindre...?
Så Dorna tänker att utveckling får ske i MotoGP och tekniken filtrerar ner till gathojar som tävlas i orginalutförande, eller . . ?
Finns det web-sändningar att köpa från WSBK?
Typ MotoGP's video-pass.
Jag tillhör de som starkt ifrågasätter om MotoGP har bidragit något till motorcykelutvecklingen överhuvudtaget de senaste åtminstone 10 åren.
Jag håller inte riktigt med. Listan är faktiskt ganska lång. Däck med olika gummiblandningar i samma däck. Fjädringskoncept. Kunskaper kring chassiestyvheter. Kontrollstrategier både för motor och slirskydd. Big bang / crossplane crankshaft. Material med hög temperaturresistens och låg friktion. Och många fler.
Samtliga kanske hade dykt upp i gathojar förr eller senare, men de användes först i MotoGP och utvecklades / förfinades i MotoGP vilket bidragit till att de hamnat i gathojar mycket snabbare än vad annars hade varit fallet.
Nu diskuterar vi väl inte saker som är livsviktiga för mänsklighetens överlevnad, utan om MotoGP bidrar till utvecklingen av våra gathojar eller inte...?
Betydelsen av crossplaneveven och olika chassiestyvheter är upp till var och en att bedöma. Två vedertagna sanningar inom MotoGP är dock att det inte går att vinna med vare sig normal radfyra eller "rättvänd" svingarm (och detta har också gällt i WSB fram tills för någon vecka sedan då det tydligen gick att vinna med den ena). Återigen, hur mycket detta betyder på en gathoj får var och en bedöma, men gathojarnas användande av sådan teknik hade definitivt inte nått lika långt om inte MotoGP pushat utvecklingen inom just dessa områden.
Eugene Laverty kjører for Fixi Crescent Suzuki 2014 og ev 2015
Eugene Laverty kjører for Fixi Crescent Suzuki 2014 og ev 2015
Ducatin är nog bättre än vad resultaten visar i år,
förarna har inte presterat direkt.
Det är tänkt att han ska köra Suzuki i MotoGP 2015.
Teamkompis i Fixi Crescent verkar bli Alex Lowes.
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X
Idag har vi fått bekanta os... |
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |
![]() |
Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |