Ja, det var det.Är det "huvudteamet" för Ducati?
Ja, det var det.Är det "huvudteamet" för Ducati?
Ja, det var det.
Eller att de måste köra ett varv mindre.Ojoj, snart rullar väl de ut självaste påven i gråtkören utanför Dornas huvudkvarter...
Jag skulle gissa på att Ducce har 1800cc nästa år.
P€RRA;5912499 skrev:Eller att de måste köra ett varv mindre.
Siktade på MotoGP, hamnade i BSB. Någon som tror att han kan ta sig därifrån tillbaka till GP-racing?Inte WSBK men John Hopkins tillbaka till Tyco Suzuki 2014 i BSB 2014.
http://tyco-suzuki.co.uk/news/john-hopkins-to-add-stateside-charm-to-tyco-suzuki-title-bid-in-2014
Siktade på MotoGP, hamnade i BSB. Någon som tror att han kan ta sig därifrån tillbaka till GP-racing?
Från Jerez "vintertest".
Sykes är precis 1 sek snabbare på sin ZX-10 än Rossi var 2002 på sin RC 211 V. Svårt att tänka sig...Vad långsamma de ser ut, med sin snikfjädring och budgetbromsar...
Sykes är precis 1 sek snabbare på sin ZX-10 än Rossi var 2002 på sin RC 211 V. Svårt att tänka sig...
Tom Sykes – Kawasaki 1’41”2*
Toni Elias – Aprilia 1’41”8
Loris Baz – Kawasaki 1’42”1
Marco Melandri – Aprilia 1’42”4
Leon Camier – Suzuki 1’42”9
Leon Haslam – Honda 1’43”0
Jonathan Rea – Honda 1’43”7
Xavier Fores – Ducati 1’43”0
Sykes är dock två och en halv sekund långsammare än en respektabel varvtid från årets MotoGP, och drygt tre sekunder långsammare än bästa MotoGP-tiden.
Dock vet jag inte om alla Superbikes verkligen testade med den "price cap" fjädring och bromsar som måste användas nästa säsong, eller om vissa körde vidare med årets material som är friare och lite högre specat.
2-3 sek efter prototyper är väl ändå egentligen för snabbt för standardbaserad racing, antingen är standardhojarna inte standard nog eller så är prototyperna inte snabba nog?
Läste att Ducce försöker få tillåtelse att använda "race internals" i sina motorer till nästa år, de uppskattar att de är upp till 30hk efter radfyrorna. På R:en har de ju redan titanstakar och insugsventiler så jag vet inte exakt vad "race internals" innebär, är det vev och kolvar också?
Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.
Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |