Ja, det var det.Är det "huvudteamet" för Ducati?
Ja, det var det.Är det "huvudteamet" för Ducati?
Ja, det var det.
Eller att de måste köra ett varv mindre.Ojoj, snart rullar väl de ut självaste påven i gråtkören utanför Dornas huvudkvarter...
Jag skulle gissa på att Ducce har 1800cc nästa år.
P€RRA;5912499 skrev:Eller att de måste köra ett varv mindre.
Siktade på MotoGP, hamnade i BSB. Någon som tror att han kan ta sig därifrån tillbaka till GP-racing?Inte WSBK men John Hopkins tillbaka till Tyco Suzuki 2014 i BSB 2014.
http://tyco-suzuki.co.uk/news/john-hopkins-to-add-stateside-charm-to-tyco-suzuki-title-bid-in-2014
Siktade på MotoGP, hamnade i BSB. Någon som tror att han kan ta sig därifrån tillbaka till GP-racing?
Från Jerez "vintertest".
Sykes är precis 1 sek snabbare på sin ZX-10 än Rossi var 2002 på sin RC 211 V. Svårt att tänka sig...Vad långsamma de ser ut, med sin snikfjädring och budgetbromsar...
Sykes är precis 1 sek snabbare på sin ZX-10 än Rossi var 2002 på sin RC 211 V. Svårt att tänka sig...
Tom Sykes – Kawasaki 1’41”2*
Toni Elias – Aprilia 1’41”8
Loris Baz – Kawasaki 1’42”1
Marco Melandri – Aprilia 1’42”4
Leon Camier – Suzuki 1’42”9
Leon Haslam – Honda 1’43”0
Jonathan Rea – Honda 1’43”7
Xavier Fores – Ducati 1’43”0
Sykes är dock två och en halv sekund långsammare än en respektabel varvtid från årets MotoGP, och drygt tre sekunder långsammare än bästa MotoGP-tiden.
Dock vet jag inte om alla Superbikes verkligen testade med den "price cap" fjädring och bromsar som måste användas nästa säsong, eller om vissa körde vidare med årets material som är friare och lite högre specat.
2-3 sek efter prototyper är väl ändå egentligen för snabbt för standardbaserad racing, antingen är standardhojarna inte standard nog eller så är prototyperna inte snabba nog?
Läste att Ducce försöker få tillåtelse att använda "race internals" i sina motorer till nästa år, de uppskattar att de är upp till 30hk efter radfyrorna. På R:en har de ju redan titanstakar och insugsventiler så jag vet inte exakt vad "race internals" innebär, är det vev och kolvar också?
Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.
Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |