WSBK silly season 2014

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Från Jerez "vintertest".

loris_baz_test_jerez_octobre_2013_011.jpg


PA1436734.jpg


PA1436774.jpg


PA1436769.jpg


PA1436773.jpg


PA1436776.jpg


PA1436816.jpg


Tom Sykes – Kawasaki 1’41”2*
Toni Elias – Aprilia 1’41”8
Loris Baz – Kawasaki 1’42”1
Marco Melandri – Aprilia 1’42”4
Leon Camier – Suzuki 1’42”9
Leon Haslam – Honda 1’43”0
Jonathan Rea – Honda 1’43”7
Xavier Fores – Ducati 1’43”0
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Tycker att det borde vara förbud på att ha något som liknar strålkastare på kåporna, lika avtändande som mönstrade racingdäck!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Sykes är precis 1 sek snabbare på sin ZX-10 än Rossi var 2002 på sin RC 211 V. Svårt att tänka sig...

Sykes är dock två och en halv sekund långsammare än en respektabel varvtid från årets MotoGP, och drygt tre sekunder långsammare än bästa MotoGP-tiden.

Dock vet jag inte om alla Superbikes verkligen testade med den "price cap" fjädring och bromsar som måste användas nästa säsong, eller om vissa körde vidare med årets material som är friare och lite högre specat.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tom Sykes – Kawasaki 1’41”2*
Toni Elias – Aprilia 1’41”8
Loris Baz – Kawasaki 1’42”1
Marco Melandri – Aprilia 1’42”4
Leon Camier – Suzuki 1’42”9
Leon Haslam – Honda 1’43”0
Jonathan Rea – Honda 1’43”7
Xavier Fores – Ducati 1’43”0

Duccen är bara snabbare än Rea på Hondan men han kör väl med brutna ben ....

Tycker nästan synd om Ducati med sin Panigale i wsbk , Hur kan det gått så åt skogen ?

Checa tog pole i Australien så det började bra , sedan så kom alla vurporna och självförtroendet försvann .

Vet inte om jag har fel men hojen ser instabil ut och verkar inte klara av farten i wsbk .

Kikar man på superstock 1000 där den står sig rätt bra så tycker jag ialf att Panigalen kastar och slänger , kränger och har sig och ser allmänt instabil ut jämfört med de andra och helst Bmw ser ut att gå på räls i jämförelse .

Så kan det vara så att hastigheten i superstock är vad Panigalen klarar av och det är tom på håret där ...

Mina intryck ialf .

Mvh
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sykes är dock två och en halv sekund långsammare än en respektabel varvtid från årets MotoGP, och drygt tre sekunder långsammare än bästa MotoGP-tiden.

Dock vet jag inte om alla Superbikes verkligen testade med den "price cap" fjädring och bromsar som måste användas nästa säsong, eller om vissa körde vidare med årets material som är friare och lite högre specat.

2-3 sek efter prototyper är väl ändå egentligen för snabbt för standardbaserad racing, antingen är standardhojarna inte standard nog eller så är prototyperna inte snabba nog?

Beror ju mycket på däcken iofs, jag vet inte hur däcken förhåller sig till varandra?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Läste att Ducce försöker få tillåtelse att använda "race internals" i sina motorer till nästa år, de uppskattar att de är upp till 30hk efter radfyrorna. På R:en har de ju redan titanstakar och insugsventiler så jag vet inte exakt vad "race internals" innebär, är det vev och kolvar också?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
2-3 sek efter prototyper är väl ändå egentligen för snabbt för standardbaserad racing, antingen är standardhojarna inte standard nog eller så är prototyperna inte snabba nog?

Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Läste att Ducce försöker få tillåtelse att använda "race internals" i sina motorer till nästa år, de uppskattar att de är upp till 30hk efter radfyrorna. På R:en har de ju redan titanstakar och insugsventiler så jag vet inte exakt vad "race internals" innebär, är det vev och kolvar också?

på 998-fabrikarna hade en vev som var extremt lätt, så lätt att den måste startas med "borrmaskin" och inte gick att köra på normal tomgång.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.

Jaså? jag som trodde att chassit var tvunget till att vara ganska orginal?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.

Jo, det är precis det jag menar. Superbike är för lite produktionsklass idag och jag tror inte att det publikmässigt finns nog med plats för två prototypklasser, som det mer eller mindre är idag.
 
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

Top