Ja, det var det.Är det "huvudteamet" för Ducati?
Ja, det var det.Är det "huvudteamet" för Ducati?
Ja, det var det.
Eller att de måste köra ett varv mindre.Ojoj, snart rullar väl de ut självaste påven i gråtkören utanför Dornas huvudkvarter...
Jag skulle gissa på att Ducce har 1800cc nästa år.
Siktade på MotoGP, hamnade i BSB. Någon som tror att han kan ta sig därifrån tillbaka till GP-racing?Inte WSBK men John Hopkins tillbaka till Tyco Suzuki 2014 i BSB 2014.
http://tyco-suzuki.co.uk/news/john-hopkins-to-add-stateside-charm-to-tyco-suzuki-title-bid-in-2014
Siktade på MotoGP, hamnade i BSB. Någon som tror att han kan ta sig därifrån tillbaka till GP-racing?
Från Jerez "vintertest".
Sykes är precis 1 sek snabbare på sin ZX-10 än Rossi var 2002 på sin RC 211 V. Svårt att tänka sig...Vad långsamma de ser ut, med sin snikfjädring och budgetbromsar...
Sykes är precis 1 sek snabbare på sin ZX-10 än Rossi var 2002 på sin RC 211 V. Svårt att tänka sig...
Tom Sykes – Kawasaki 1’41”2*
Toni Elias – Aprilia 1’41”8
Loris Baz – Kawasaki 1’42”1
Marco Melandri – Aprilia 1’42”4
Leon Camier – Suzuki 1’42”9
Leon Haslam – Honda 1’43”0
Jonathan Rea – Honda 1’43”7
Xavier Fores – Ducati 1’43”0
Sykes är dock två och en halv sekund långsammare än en respektabel varvtid från årets MotoGP, och drygt tre sekunder långsammare än bästa MotoGP-tiden.
Dock vet jag inte om alla Superbikes verkligen testade med den "price cap" fjädring och bromsar som måste användas nästa säsong, eller om vissa körde vidare med årets material som är friare och lite högre specat.
2-3 sek efter prototyper är väl ändå egentligen för snabbt för standardbaserad racing, antingen är standardhojarna inte standard nog eller så är prototyperna inte snabba nog?
Läste att Ducce försöker få tillåtelse att använda "race internals" i sina motorer till nästa år, de uppskattar att de är upp till 30hk efter radfyrorna. På R:en har de ju redan titanstakar och insugsventiler så jag vet inte exakt vad "race internals" innebär, är det vev och kolvar också?
Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.
Superbike är en siluettklass, dvs hojar ser ut som vad du kan köpa hos din lokale handlare, men annars är det tunade motor, annat chassi, annan plast, annan fjädring och annan elektronik.
![]() |
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC
Roger Berzell, generalsekre... |
Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning
KTM erbjuder nu sina kunder... |
|
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |