Blev ingen sändning från eurosport vid 22:30....? Går det att ladda ner tros?
Blev inga BSB-race idag på grund av oväder, därmed ingen sändning på eurosport. WSBK race 2 samt SS600 eftersänds i morgon enligt tiderna i början av denna tråd.
Blev ingen sändning från eurosport vid 22:30....? Går det att ladda ner tros?
Tja, omkörningar i sista kurvan blir väl alltid tajta, är inte alls ovanligt att folk går ihop och omkull. Ibland går det, ibland inte.
Kul att Filip blev 18:e vilket väl får ses som ok, men ännu roligare att Hampus blev tia i STK600. Han körde 0,005 sek snabbare på race än på kval.
Sannerligen! Världen bästa RR-förare alla kategorier, bra att du också insett detta.Ja, vilken "kejsare" han är.
Hampus blev ju 7:a
Valmers, skriver du inget vettigt från och med nu kommer du bli blockerad från RR-forumet.Ja, vilken "kejsare" han är.
Jodå, den var öppen. :tommynilsson
Hmm... Jag är ganska övertygad att han stod som tia i deras resultatlistor i natt, men sjua är ju såklart bättre.
Jag menar att han säkert bedömde att det fanns en lucka. Dessutom var han mycket snabbare och mycket stark i den kurvan. Med facit i hand var det ett dåligt beslut, alternativt ett bra beslut som genomfördes dåligt. Men på banan har man inte facit i hand, det är snabba bedömningar som gäller och han körde ju förstås för seger.
Som förövrigt var det fetaste rejset jag sett på länge. Superstock 1000 är fett!
Hejade faktiskt på Checa de sista 8 varven, men efter den där manövern tappade jag all respekt för han som förare.
Jag höll inte med om att Biaggis insats var bra, och jag vidhöll att Neukirchner öppnade dörren för Checa.Valmers, skriver du inget vettigt från och med nu kommer du bli blockerad från RR-forumet.
En av kameravinklarna bakifrån visar tydligt att luckan fanns. Att Checa laddade för hårt och fick framhjulssläpp är en annan sak. Att Neukirchner dessutom bröt nyckelbenet är ytterligare en annan sak.Bedömde att det fanns en lucka? Jag tyckte mer att han försökte övertala sig själv om att "Där kommer vara en lucka, oavsett om neukirshner.. vill eller inte.
Tyckte det var väldigt osportsligt och han utsatte andra för väldigt hög fara. Man såg ju redan på ingången att det inte kommer att gå då han trängde sig rakt in mot kirshers spår. Dessutom med en sån hastighet att han alt hade tagit svängen brett som satan.
Hejade faktiskt på Checa de sista 8 varven, men efter den där manövern tappade jag all respekt för han som förare.
Klart att det är lätt att sitta i soffan och diskutera, men han vet nog själv att han inte hade oddsen på sin sida där. Trist som fan
Jag gjorde det efter start- och målrakan på Mantorp 2006. Inte konstigt att ingen hejar på mig.Om man tappar respekten för alla förare som någon gång har gjort något liknande, så har man inte så många kvar att heja på.
Intressant o läsa alla experters utlåtande om Checas omkörningsförsök. Klart att det i efterhand inte var något lyckat försök, och naturligtvis väldigt synd om Neukirchner, men nog fanns det en lucka. Han är ju på insidan av Neukirchner i kurvan och bromsar omkull sig och tar med sig honom. Jag förespråkar absolut inte idiotomkörningsförsök, men tycker inte detta var det. Hade Max varit lite kall hade han idiotblockat på innern och inte lämnat lucka.
Han är ju på insidan av Neukirchner i kurvan och bromsar omkull sig och tar med sig honom.
Ja för om det är nåt man hör bakom styret, så är det just vrålet från läktarna...
Du menar det att så var fallet att Checa tokgasade in i Neukirshnerdet är väll inte så svårt att komma på insidan om man tokgasar rakt fram mot en som bromsar och svänger
Du menar det att så var fallet att Checa tokgasade in i Neukirshner
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |