Hur mycket billigare är en polack än en svensk, alltså i rena lönekostnader? Försöker inte göra nån poäng här utan jag är bara nyfiken. Det är ju svårt för en svensk att leva på 50-60 kr/timme om det nu skulle vara nånting sånt polackerna får.
Dom som jag använder betalar min firma 280 Kr/tim.
Kvar i fickan till killarna blir det 8o kr/tim.
Företaget jag hyr in dom från garanterar dom 58 tim jobb i veckan plus gratis boende.
Har inga "Skåpbilspolacker" det skulle inte gå med mina kunder.
Helt ok firma precis som i "vaxholmsfallet"
Visst kan det ibland behövas förklaras på en nivå som en åttaåring också skulle fatta men det får jag ha med i beräkningen.
Fördelarna är enorma.
Kommer i tid till jobbet, jobbar satan, inga långa utdragna raster, frågar direkt när dom stöter på problem och sätter sig int bara ner på röven och väntar på att en lösning ska komma nerdimpandes i knät.
Vill verkligen poängtera att jag inte tycker att ALLA är bra och att ALLA svenskar suger, det är för fan människor allihop.
Hoppas att det blir fler seriösa utländska företag i Sverige.
Skitbra för alla konsumenter.
Jag är inte det minsta rädd för konkurrens för jag vet att jag kan det jag håller på med.
Konkurrens är bara dom som inte e så vassa rädda för.
Skulle bara få den underbara effekten att svindyra rötägg (utländska som svenska) skulle försvinna och på så sätt inte kunna förstöra som tomten i Fuskbyggarna.