Xbox 360-tråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2890538 Han har rätt så garanterat en samsungdrive (vilken är den bättre förutom missödena med värmen och att läsa spel).
När samsungen blir varm flyttar sig lasern så den läser där det inte finns någon data och då får han bara upp "Open Tray" istället för att den startar skivan.
Detta kan fixas genom att man sätter ett gummiband på en utav laserns "axlar", så den inte kan röra sig längre än till en viss gräns.
Har dock inte länken, filmen och bilderna här. Sitter i plugget just nu, men senare i eftermiddag/kväll så fixar jag det!
Hoppas du förstod! :va :)

EDIT: Det är ett rätt enkelt begrepp att göra!

EDIT2: Länken här; http://www.360mods.net/News/article/sid=71.html
Men är det inte av säkerhets skäl som den flyttar sig nånstans där det inte finns data?

Som för att kyla ner sig igen?

Isåfall är det ju dumt att tvinga den att vara kvar oläsa fast den är varm.
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Men är det inte av säkerhets skäl som den flyttar sig nånstans där det inte finns data?

Som för att kyla ner sig igen?

Isåfall är det ju dumt att tvinga den att vara kvar oläsa fast den är varm.
Så har inte jag läst till mig att det är. Snarare ett standardfel på H943:eek:rna (Samsungarna) med flashad firmware/chippning. Det är så att det händer, oftast, bara på brända skivor. Originalskivor brukar inte vara något problem, så det har inget med att den flyttar ut sig där det inte finns data. Det finns antagligen data där på originalskivorna, men på "egna" är det tomt.


Sen kan den bli sådär efter bara en 15 minuters spelande, då är den bara lite uppvärmd men det är tillräckligt ibland.
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Det gör den.... men bara med HD-DVD... Via VGA...

Själva spelen får duga i 1080i...

Okej, trodde ingen hade köpt den tillsatsen faktiskt.
Sen tror jag knappast skillnaden mellan 720p och 1080p är märkbar om du inte har en jättetv. På en 37" som jag har hade jag knappast sett nån iaf. Så 1080i eller 720p duger alldeles utmärkt för att få klockren bild.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Några som har lirat Dead Rising, Saints Row samt Crackdown? Är de bra?
Jag funderar på att åka iväg och inköpa dessa spel idag, hoppas bara att man kan provlira dem på Game's butik?

Edit/ Trailer till nya GTA! Kommer släppas till både PS3 och xb360 :yoparty
Edit2/ glömde länken... http://www.game.co.uk/lowdown.aspx?lid=7279&cm_sp=gta4-_-about-_-purchasebubble

Dead Rising har jag liggande hemma. Visst skoj en stund att slakta zombies med alla möjliga tillhyggen, efter första timman blir det något otroligt monotont dock. Fy fan så tråkigt spel.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Dead Rising har jag liggande hemma. Visst skoj en stund att slakta zombies med alla möjliga tillhyggen, efter första timman blir det något otroligt monotont dock. Fy fan så tråkigt spel.

Näe :( Lägg det i lite bubbelplast och skicka till mig! Vad vill du ha för det? Eller så kan du få nåt av mina :gnissla

Edit/ det är ju en story i det hela? Har man inte 48h på sig att göra det man ska innan helikopterpiloten hämtar dig? Låter übergrymt juh!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Crackdown var riktigt roligt, dock går det rätt fort att klara ut..
Dead Rising blir man duktigt less på duktigt fort..
Saints Row har jag bara sett polarna spela, såg kul ut iaf..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ett bra spel är ju förvisso klart på en helg, annars är det misslyckat. Bara mastodont-spel som GT4 och GTA-serien som man kan hålla på längre med.
Nu åker jag till Game-butiken och ser vad de har eftersom ni inte vill sälja några spel till mig :(
Men vill ni bli av med Saints row, dead rising eller Crackdown så är det bara att ringa/sms:a på 070-4061677

/S. nåljåp
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Ett bra spel är ju förvisso klart på en helg, annars är det misslyckat. Bara mastodont-spel som GT4 och GTA-serien som man kan hålla på längre med.
Nu åker jag till Game-butiken och ser vad de har eftersom ni inte vill sälja några spel till mig :(
Men vill ni bli av med Saints row, dead rising eller Crackdown så är det bara att ringa/sms:a på 070-4061677

/S. nåljåp

Som flera sagt innan, Dead Rising låter mycket roligare än det är. Jag tröttnade iaf väldigt snabbt.
Saint´s Row eller Crackdown är säkert roliga om man gillar GTA-spelen. Det grymma med Crackdown är ju att du kan köra det tillsammans med en polare.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ett bra spel är ju förvisso klart på en helg, annars är det misslyckat. Bara mastodont-spel som GT4 och GTA-serien som man kan hålla på längre med.
Nu åker jag till Game-butiken och ser vad de har eftersom ni inte vill sälja några spel till mig :(
Men vill ni bli av med Saints row, dead rising eller Crackdown så är det bara att ringa/sms:a på 070-4061677

/S. nåljåp

Dead Rising tänker jag inte sälja till dej av ren omtanke. Du tror bara att du vill ha det men i själva verket vill du inte det.
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
snart dags för Forza 2 grabbar! :banana

25e maj smäller det, och ett demo förväntas komma ut på Live när som helst :yoparty
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Äh, man får ju ta det för vad det är - ett hjärndött zombiesplatterspel. Duger till ett par kvällar med öl och polare. :)

Möjligt men jag tycker upplägget i spelet är helt kasst, rädda folk vars AI är nära noll blir snabbt väldigt frustrerande. Springa i parken där 2 fuckos kör ihjäl en med bil för 5:e gången...jättekul :mad:
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
är det bara jag men finns det inte att köpa xbox live till just xbox (1) längre?:näsblod :va

har haft mitt xbox hos farsan tidigare, som inte har bredband (av just den anledningen, hellre datorn och bredband hos morsan och xbox hos farsan än allt roligt hos morsan hehe)

men nu så har jag flyttat ihop med min flickvän och vi har bredband (såklart, och xbox, såklart) och hade nu tänkt att iallafall testa på live lite...

p.s hade tänkt införskappa ett MotoGP-spel, men vet inte om jag ska köpa 1'an eller 3'an... trean är ju nyare och snyggare (antar jag) men känner mig osäker på om det är så bra, streetfighter hojar och gaturace är (nog) inget för mig, och jag är rädd att allt sånt "skit" ska ha sabbat känslan m.m när det gäller att köra på riktigt/officella banor med riktiga MotoGP-hojar... någon som kan bekräfta/röja undan min teori?

MotoGP 1 eller MotoGP 3? (eller något annat hoj-spel?)
(är realism, MotoGP-hojar jag önskar FRÄMST!)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Några som har lirat Dead Rising, Saints Row samt Crackdown? Är de bra?
Jag funderar på att åka iväg och inköpa dessa spel idag, hoppas bara att man kan provlira dem på Game's butik?

Edit/ Trailer till nya GTA! Kommer släppas till både PS3 och xb360 :yoparty
Edit2/ glömde länken... http://www.game.co.uk/lowdown.aspx?lid=7279&cm_sp=gta4-_-about-_-purchasebubble

Nu vet jag inte om exakt de spelen finns på Live, men det finns en hel del demos därute som du kan ladda ner och provspela innan du springer iväg och köper spelen.
 

jama761

jama761
Gick med
23 Apr 2007
Ort
salem
Hoj
Kawasaki
Ingen som lirat top spin 2? Hur kommer man vidare i karriären? Mina pengar är slut och inga turneringar är tillgängliga? Hur gör man sponsoreventen??
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Antar att dom flesta testat Forza 2 demot som finns att hämta nu.

Efter att ha ägnat runt en timme med det så skulle jag vilja säga att det är fruktansvärt likt Gran Turismo-spelens körkänsla.
Ingen direkt wow-upplevelse men sen tycker jag att banracing är ganska tråkigt i längden. Säkert ett bra spel men jag vet i fan om jag inte väntar med att köpa det.
Verkar vara release den 8:e Juni nu också.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top