"XX gör det för lite fikabröd"

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Teddy skrev:
Precis. Tänk hur det känns för mig när jag klampar in på en mekanisk verkstad.

"Hej, hej! Här kommer SystemutvecklarTeddy, jag arbetar som Cobolprogrammerare på Handelsbanken med interna ekonomisystem, jag har silkeslena skrivbordshänder och läste Humnaistisk linje på Gymnasiet med Drama som extraval. Några polare sa till mig att komma till er med en ritning på ett depåstöd och en påse bullar."

Tack för ert klargörande angående "bullbetalning". Det är uppenbarligen så att det är något för de som redan är med i svängen. Outsiders som jag får göra som Goodstuff och betala för mig med vanliga pengar.

Ofta börjar man med att betala som vem som helst. Är man nöjd med jobbet och går till samma ställe igen nästa gång börjar dom kanske känna igen dig. Du betalar återigen som vanligt men slänger även med en bullpåse. (alltså betalar du mer än du behövde denna gång för du var nöjd med jobbet)

Tredje gången du lämnar in grejer känner dom igen dig som den trevliga pricken som bjuder på fikabröd. Du kommer tillbaka för att hämta din grej som du ska betala. Först lägger du upp bullpåsen och sen frågar du vad dom ska ha i betalt. Dom tar bullpåsen och säger att det blir bra så.

:D

Så enkelt kan man muta mig iaf och jag har provat det på andra också.
9 av 10 gånger funkar det.

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Känner en tjej som åkte till SBP med sin hmm....."fina" bil. För att det skulle gå snabbt & smidigt så medtog hon en påse bullar.

Mottagandet blev nått annat, misstänkt muta av tjänsteman.......jag har aldrig sett ett besiktningsprotokoll med så många 1 & 2:eek:r.

De va andra bullar det dock gick ombesktningen bättre utan dom nybakta "bullarna"!

/

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Goodstuff skrev:
Jag behöver nya fotpinneplattor. Mandelkubb eller Kanellängd?

Jag har sagt till gubben att han ska starta firma och göra beställningsjobb på hojdelar...
Till vettiga priser måste det ju gå att jobba ihjäl sig för marknaden lär ju finnas..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
euromange skrev:
Jag har sagt till gubben att han ska starta firma och göra beställningsjobb på hojdelar...
Till vettiga priser måste det ju gå att jobba ihjäl sig för marknaden lär ju finnas..
Absolut, speciellt om haninte har något annat för sig på dagarna och tycker det är roligt.

kenniestarfight

Lite bättre
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
r6
Tjänster o gentjänster e grymt. Jobbar som svetsare, hur mycke svartjobb som helst. Nu håller jag på o bygger delar av en tatueringsstudio i rostfritt åt en polare. Har blivit en del fina mönster på kroppen gratis :yoparty

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
euromange skrev:
Kommer inte finnas brist på bullar iaf.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Tack för ert klargörande angående "bullbetalning". Det är uppenbarligen så att det är något för de som redan är med i svängen. Outsiders som jag får göra som Goodstuff och betala för mig med vanliga pengar.[/QUOTE]

Gå till en verkstadsskola. Snacka med läraren så sätter han en elev på att göra jobbet mot att han får fikabrödet. :tummenupp . Tro mig, jag gick själv en sådan utbildning.

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
Kahobe skrev:
Ibland undrar jag...
Försökte hitta ngn på SH som kunde göra en enkel tapetsering (kök 6kvm, men bara 3 väggar) med slutorden "cash is king".
No response... :va
SH:are måste vara välbeställda människor.. :Bugar

om jag inte hade haft så mycket att göra just nu hade jag kunnat fixa din tapetsering för en schysst middag.... och då känner jag inte ens dig... vet inte om det är för att jag är snäll eller säljer mig billigt.... :3freak

Bodoe skrev:
Hur tror det är för mig? "Jag gör din sons läxor..."
Inte lätt att vara studerande.

Om det är en kille som hjälper dig som exempelvis har hus brukar det alltid finnas skitjobb som han vill ha hjälp med... Typ dränera om kåken vilket gör att du, även som student, kan handgräva 40 kubik lera..... Kan vara värt en del.... :tungan

Nysse skrev:
Känner en tjej som åkte till SBP med sin hmm....."fina" bil. För att det skulle gå snabbt & smidigt så medtog hon en påse bullar.

Mottagandet blev nått annat, misstänkt muta av tjänsteman.......jag har aldrig sett ett besiktningsprotokoll med så många 1 & 2:eek:r.

De va andra bullar det dock gick ombesktningen bättre utan dom nybakta "bullarna"!

/

No offence, men det var fanimej orutinerat... Som tjej behöver man aldrig göra nåt annat än le lite och vara trevlig hos SBP... Att spela lite okunnig kan funka också... Om det inte är en exceptionellt grinig tjurkuk till besiktningsman....

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
JAg har bara goda erfarenheter utav gratisarbete gjort åt mig :tomten !
Gör såhär: gå till närmsta skola (gymnasie/hög) och säg att du håller på med ett projektarbete. Be nån lärare o hjälpa dig att tillverka delen. Pallar du inte så går du till närmsta finmek industri/företag och säger att din skola har skickat dit dig för att de själva inte klarar av det. Då fixar de biffen gratis och snabbt! Har funkat fint för mig med både projektarbeten och "andra" grejjer :D Se till att bo i en stad med bra företag/skola förbindelser bara!

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
Steinmeister skrev:
Gå till en verkstadsskola. Snacka med läraren så sätter han en elev på att göra jobbet mot att han får fikabrödet. :tummenupp . Tro mig, jag gick själv en sådan utbildning.

Många sådana skolor vill ha riktiga grejer och jobba med också... Typ plåtslagning, svetsning, lackering mm.... Man brukar få stå för materialet (självklart) men sen är det inte säkert att man behöver göra nåt mer... Lite fikabröd skadar iofs inte... Blir i regel lättare att få hjälp nästa gång....

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
En stor stark
När du lämnar något till en hantverkare så skicka absolut med en påse bullar eller liknande så kan jag lova dig att jobbet blir "extra" bra gjort i 9 av 10 fall. Mutan betalar för eventuellt mindre kostsamma material och "gubbarna" uppskattar sånt djävligt mycke, jobbet betalar man såklart alltid cash och troligtvis kommer du billigare undan pga mutan.
Så ska en slipsten dras. :fakta

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Teddy skrev:
Precis. Tänk hur det känns för mig när jag klampar in på en mekanisk verkstad.

"Hej, hej! Här kommer SystemutvecklarTeddy, jag arbetar som Cobolprogrammerare på Handelsbanken med interna ekonomisystem, jag har silkeslena skrivbordshänder och läste Humnaistisk linje på Gymnasiet med Drama som extraval. Några polare sa till mig att komma till er med en ritning på ett depåstöd och en påse bullar."

Tack för ert klargörande angående "bullbetalning". Det är uppenbarligen så att det är något för de som redan är med i svängen. Outsiders som jag får göra som Goodstuff och betala för mig med vanliga pengar.

Om du går in på ngn verkstad och gör det här samt filmar det, så ska jag göra ett depåstöd alt. köpa ett till dig! :rofl :rofl

-Freddy-

Guest
Körde taxi inatt då en lirare la ett paket köksknivar på sätet och frågade om det dög som betalning för ett par mil, jag tittade lite på det men det var inget känt märke (fast dom såg fina ut) så det gick jag inte med på :hihi

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Jag lever efter tron att "cash is king och kanellängder är mumsfiliababa" =)

Tror det hela beror lite på vad man får hjälp med, är det något enkelt som inte tar så värst lång tid så kan man nog komma undan med nån fin wiskey eller kaffebröd som betalning.

Men att gå dit och räkna med det tror jag leder till en tids pinsam tystnad efterföljt av några timmars asflabbande åt dig =)

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
euromange skrev:

Perfekt ju, kan du starta ett fik oxå, för bullar lär det ju inte vara brist på.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Tiger302 skrev:
Nu gör jag iochförsig väldigt sällan svartjobb men dom få tillfällena det händer så vill jag allt ha betalt i kontanter. Nån jäkla skitwhiskey från Polenfärjan, princesstårtor och annan dynga kan vederbörande glömma. Cash is king!

Håller med. Däremot om man blir frestad med en underbar fruktkorg som innehåller annanas, passionfruk, mango och såna är små runda oranga som är i sånt där skal som mer ser ut som ett blad. Då finns det inga pengar i världen som skulle göra mig lyckligare.

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
Jag säger som min gamla far:Ett tack eller en vetelängd blir man fan inte fet av...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Faktiskt tror jag de flesta nog ändå ledsnat på folk som ska allt gratis, vafan det kostar att driva en verksamhet.

Sen tror jag många som säger så där, antingen är polare med den de rekomenderar eller inte hajar att inget är gratis.

Vad är fel med att betala för det hela?
Alla ska ju ha betalt för det de gör, ni med på jobbet antar jag och även verkstadsarbetare vill nog få ihop lite deg.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024