WestW
.
Teddy skrev:Precis. Tänk hur det känns för mig när jag klampar in på en mekanisk verkstad.
"Hej, hej! Här kommer SystemutvecklarTeddy, jag arbetar som Cobolprogrammerare på Handelsbanken med interna ekonomisystem, jag har silkeslena skrivbordshänder och läste Humnaistisk linje på Gymnasiet med Drama som extraval. Några polare sa till mig att komma till er med en ritning på ett depåstöd och en påse bullar."
Tack för ert klargörande angående "bullbetalning". Det är uppenbarligen så att det är något för de som redan är med i svängen. Outsiders som jag får göra som Goodstuff och betala för mig med vanliga pengar.
Ofta börjar man med att betala som vem som helst. Är man nöjd med jobbet och går till samma ställe igen nästa gång börjar dom kanske känna igen dig. Du betalar återigen som vanligt men slänger även med en bullpåse. (alltså betalar du mer än du behövde denna gång för du var nöjd med jobbet)
Tredje gången du lämnar in grejer känner dom igen dig som den trevliga pricken som bjuder på fikabröd. Du kommer tillbaka för att hämta din grej som du ska betala. Först lägger du upp bullpåsen och sen frågar du vad dom ska ha i betalt. Dom tar bullpåsen och säger att det blir bra så.
Så enkelt kan man muta mig iaf och jag har provat det på andra också.
9 av 10 gånger funkar det.