ProfessorRekyl
Medlem
Ja, hittills har allt varit kanon med hojen! Har åkt nästan 5 mil, i skogen då...
Ang. detta "motard" projekt så fortsätter letandet efter den rätta lösning, för att klara ut detta kan jag säga så här, jag ser två altenativ:
1. Antingen köper man två 17" fälgar, och därefter däck som monteras.
Denna lösning är den finaste, snyggaste och dyraste!
2. Skaffa en till 18" framfälg, och därefter då två 18" landsvägsdäck.
Denna lösning är billigare, men svårare...
Jag har sökt, sökt och sökt, men det är svårt att hitta en 18" fälg som är något lika bred som orginalbakfälgen är.
Så just nu ser det ut så här...
Yamaha DT 125 X, en ny modell som kommer hit till Västerås i november. Dessa hojar har följande däck och fälg:
Fälgdimension fram 17x3,00
Fälgdimension bak 17x3,50
Framhjul 120/70-17 58H
Bakhjul 140/70-17 66H
Alltså det absoluta max som går att passa in på en DTR, men nån mm i marginal!
Dyrt, troligvis men oj vilken dröm!
Länk om DT X: http://www.yamaha-motor.se/products/motorcycles/125cc/dt125x.jsp?view=TECHINFO
/Mvh Johan
Ang. detta "motard" projekt så fortsätter letandet efter den rätta lösning, för att klara ut detta kan jag säga så här, jag ser två altenativ:
1. Antingen köper man två 17" fälgar, och därefter däck som monteras.
Denna lösning är den finaste, snyggaste och dyraste!
2. Skaffa en till 18" framfälg, och därefter då två 18" landsvägsdäck.
Denna lösning är billigare, men svårare...
Jag har sökt, sökt och sökt, men det är svårt att hitta en 18" fälg som är något lika bred som orginalbakfälgen är.
Så just nu ser det ut så här...
Yamaha DT 125 X, en ny modell som kommer hit till Västerås i november. Dessa hojar har följande däck och fälg:
Fälgdimension fram 17x3,00
Fälgdimension bak 17x3,50
Framhjul 120/70-17 58H
Bakhjul 140/70-17 66H
Alltså det absoluta max som går att passa in på en DTR, men nån mm i marginal!
Dyrt, troligvis men oj vilken dröm!
Länk om DT X: http://www.yamaha-motor.se/products/motorcycles/125cc/dt125x.jsp?view=TECHINFO
/Mvh Johan