Extreem_ skrev:Huh? Varför skulle jag behöve köpa nya kåpor? Tycker orginal är väldigt fina!
Det jag är ute efter är då nya fälgar med däck, anledningen är att jag kommer köra 95% asfalt. Säger inte att Dt´n är dålig på asfalt utan jag är endast ute efter en annan "look" och komfort för landsväg. Skulle tycke det skulle vara ett kul projekt, eftersom jag inte känner till någon som byggt om -00 och frammåt till en lite mer "gathoj".
Ang. kostnader, varför skulle jag komma upp till 40 000 + ? Kanske hittar en fint hoj för ca 22-25 tusen, lägger därefter några papp på fälg och däck (behåller bakfälgen och köper ny framfälg, 18" eller 17".) Det går nog troligtvis nån stans mellan 5 000 och 8 000, allt beroende vad man hittar och vad för kvallitet det är. (nytt eller beg.)
/Mvh Johan
"Plus att en ny SM är mycket snyggare än att bygga om en R till SM."
Saxat från fransk-dt sida:
"La 125 DTR est une bonne base pour la transformation en Supermotard."
Översatt till Engelska:
The 125 DTR is a good basis for the transformation in Supermotard.
http://jclecat.free.fr/SUPERMOTARD.htm
Solid snake skrev:Here we go again!
Text...Text...
Vet du vad fälgar kostar?
Vet du vad däck kostar?
Text...Text...
Antar Listan kan göras lång!
Extreem_ skrev:Jag säger inte att det blir en motard om man bara drar på nya landsvägsdäck och mindre framfälg, utan att det blir en mer anpassad hoj för att köra asfaltsvägar med.
slang-rikard skrev:Har du bara tänkt byta framfälgen? Har du isåfall tänkt på hur miffat det kommer att se ut?
Kimze skrev:Du inspirerade mig precis till något väldigt kul jag skall bygga en supermotard :> Funkar det sätta SM hjul på alla årsmodeller eller bara de senaste från 95- och uppåt? Behöver man byta framgaffel osv för att få på SM hjul?
slang-rikard skrev:Har du bara tänkt byta framfälgen? Har du isåfall tänkt på hur miffat det kommer att se ut?
marcus_136 skrev:Jag har 18tum bak och 17 fram, ser helt okej ut.
Tjet skrev:Det ser ju inte så pjåkigt ut!
Inga bilder på hojen som den är nu?
Extreem_ skrev:Här kommer några bilder på mc:n!
spectre skrev:satan va übertuff den såg ut i cross däck, men dom är förmodligen värdelösa på asfalt. gratuelererar (erarerarerarererareare) till ett helt ok köp iaf !
Riktigt najs!Extreem_ skrev:Här kommer några bilder på mc:n!
Är väldigt glad över detta inköp! Väldigt skoj o köra i skogarna häromkring, helt underbart...
/Mvh Johan
Har en känsla av att den körs på rätt billig olja just nu.Extreem_ skrev:Rökbildningen är ordentlig när den är kall, normalt?!
http://www.frostdesign.se/Mc/YamahaDT.WMV
/Mvh Johan
Extreem_ skrev:Här kommer en liten video på 30 sekunder, syns inte så bra men rökbildningen är ordentlig när den är kall, normalt?!
/Mvh Johan
Extreem_ skrev:Taaack! Ang. däcken så är jag nöjd, och ja.. Greppet på asfalt är dåligt, känner hur de nästan släpper lite i vissa svängar..
Här kommer en liten video på 30 sekunder, syns inte så bra men rökbildningen är ordentlig när den är kall, normalt?!
/Mvh Johan
Dom hojarna jag har kört och kör gör inte det. Imorse var det -3 grader ute när jag kickade igång DT:n. Knappt någon rök. (Nej den är inte jättesnålt ställd)granath_ skrev:blöta rondeller är riktigt skojigt med sånna däck, släper lite ibland
det är helt normalt att dom ryker när dom är kalla!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |