Jag har problem när jag växlar ner med min fz6 s2, det händer ingenting, växelpedalen åker bara ner, och jag får inte ner den i växel. Någon som varit med om något liknande?
Dessto lägre fart du kör, ju lättare blir det att låsa ett hjul. Tvärt om mot vad man tänker och oftast gör.
En ovan personer bromsar vid hög hastighet mjukt - hårdare - hårdare
Men borde bromsa stenhårt - mjukare - mjukare för att minska risken för låsning.
Skulle rekomendera en SMC-kurs. Det är skitnyttigt!
Skadade du dig illa?
Någon som har bra tips på vettiga sidoväskor, alt toppväska? Tänkte smita iväg till Norge i augusti. Kommer bli en Givi tankbag med deras quick release system, men mer osäker på sidoväskorna.
thx
Hej.
Jag har försökt söka men hittar det inte så jag testar om det är någon här som har länkarna till han som med bilder så tydligt visade hur man monterade in en FCE från Ivan's? Vill även minnas jag sett något liknande om spjällhus-brickorna så även den vore bra. Hade för mig att jag sett länkarna i denna tråd men hittar dom inte när jag söker och även om jag älskar min FZ1 orkar jag inte läsa igenom hela tråden en gång till.
Tack på förhand.
Hans
Måste hitta ett blås som klarar bullerkraven.
Original tar i hur mycket jag än hänger
Någon som har en bra rekomedation
Hallå mannen...
Våra grejor är väl på väg nu så det är bara att börja pluuga installationsproceduren!!!
Kolla denna länk:
http://fazerowners.yuku.com/topic/2481/t/FCE-install-lots-of-pics.html
Vi får väl höras när paketet når Sverige...
//cage
Någon som har bra tips på vad jag skall tänka på inför däckbytet på min FZ6?
Jag är helt grön på däckval.
Vad är lämpligt till en FZ6, bak?
Tipsa gärna med märke/modell och en bra butik att köpa det på.
Upptäckte igår att jag snart har 0mm spårdjup på mitten av däcket.
Jäkligt tacksam för tips, det är en JUNGEL av däck hos de nätbaserade handlarna, och jag vill ju inte få hem något som är avsett endast för att köra på bana eller liknande. Gummiblandnigen får gärna vara lite hårdare, jag kör sällan när det regnar och lägger inte ned cykeln så mycket när jag svänger.
//K
N eller S, ja det är frågan - jag vet fan inte vilken jag ska sikta in mig på :/
(Literklubba)
Dunlop Roadsmart
Michelin Pilot Road 2
Tack för svaret (har ändrat i min första post innan jag såg ditt svar).
Har Roadsmart eller Pilot Road en hårdare blandning i mitten?
Jag lägger inte ned cykeln så mycket och kör långa sträckor, originaldäcket blev helt platt på mitten och räckte ca 500mil.
Är det dumsnålt att spara 400:- och välja ett 10mm smalare däck med något högre profil? Märker man något av det om man inte är en särskilt aktiv förare?
//K
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |