nån som vet var jag kan hitta en fotpinne ?
55k e för lite. 60k är rimligt kanske till och med lite i underkant för en sån. fz: än är råare och större med duktigt mer pulver . cb1000 är smidigare , mer jämn effektutveckling mindre till storleken och drar antagligen mindre soppa. jag föredrar dock fz:an
Du frågade själv "är det rimligt?" . Jag gav min åsikt
Min FCE verkar vara felande för den gula motorlampan lyser när tändningen är på och det står 20. Nån felkod jag inte kollat än. Sen vid provkörning känner jag ingen som helst förbättring som den ska ge heller. Ett tag misstänktes kontakteringarna men dom verkar faktiskt få godkänt. Men jag tror faktiskt jag kan känna av skillnaden som spjällhus-brickorna ger och det är ju kul iaf.
Hoppsan... Har du dubbelkollat alla kabelfärger?? Klippt rätt kabel på ECU´n??
Hoppas det ordnar sig!!
Och om det e felkopplat så kommer du nog inte känna nån skillnad heller... Skall ta ut min på provtur imorgon och testa lite olika mappar..
Men det blir nog iaf en uppsättning i bänk igen...
Alla kabelfärger dubbelkollade både av mig och min ytterst kompetenta kompis. Och sladden till ECU'n var ju den lättaste för det fanns just inga alternativ i närheten där som ens var det minsta lik i färgen. Hoppas det går bättre för dig.
Tja igen.....
Nu har jag provkört hojen efter modifieringarna... Och???
Anledningen till att jag skaffade en FCE var att min hoj var omöjlig att köra på 4:ans växel vid 4000-5000rpm. Effekten kom liksom som vågor och hela hojen gungade. Det gick inte att bli av med via PCIIIán och Yamaha hittade inga felkoder och skyllde på mitt slipon!!
En kamrat med samma hoj och årsmodell klagade på ryckningar, på samma verkstad, och deras svar var: Prova sätt på ett slipon!!
Hur som helst.. "Svallningarna" på 4:ans växel är nu borta och mission completed!
Jag körde en provrunda och testade 5 olika mappar och hittade en som kändes bäst. Jag är kass på att köra på bakhjulet men nu kom framhjulet upp mkt lättare med gas bara.
Men det blir nog ändå att sätta upp hojen i bänk och optimera den optimalt!! Förväntar mig inte mer effekt (för det har den tillräckligt av) men ett optimalt AF-värde vill jag ha.
Skall bli kul att se hur bränsleförbrukningen påverkas. (även om jag egentligen inte bryr mig SÅ mkt om det.....)
Vad gör de på 2000-mila service ? Min lokala mekaniker tar 4500 för en auktoriserad service.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|