Yamaha FZ-tråden

minas

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1-N 2008, KTM 690 SMC 2008
jaha. då blev man ca 100 papp fattigare. nästa måndag plockar jag ut min nya FZ1-N -08 Vit. Bara att hoppas att vädret blir lite bättre så att man kan ut o köra lite.
 

Sumet

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fz6-06, Honda Ntv 91, ducati 748 -00
Grattis! Är aldrig fel med en ny hoj.. För er som bor i Stockholm Yamahacenter Järfälla lägger ner MC försäljningen= rear ut mc och tillbehör...
 

simpan_222

Glidaren
Gick med
17 May 2007
Ort
City
Hoj
r6
Hej! Då var man äntligen ägare av en mc! Blev en Yamaha FZ6 som första hoj! Känns väldigt bra måste jag säga.
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Hej! Då var man äntligen ägare av en mc! Blev en Yamaha FZ6 som första hoj! Känns väldigt bra måste jag säga.



välkommen in i gänget :)

Har nu testat att köra med den där metallflärpen undanbockad och det blev märkbar skilnad. Tog en halv minut att fixa utan att behöva skruva bort något och lika lätt att fixa tillbaka. :tummenupp

(och enligt en wheeliekunnig person var den mycket lättare att wheela med utan strypning :) )

jaså! hur mycket lättare var det att få upp den då? kan du köra på lägre varv då eller?
 
Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
jaha. då blev man ca 100 papp fattigare. nästa måndag plockar jag ut min nya FZ1-N -08 Vit. Bara att hoppas att vädret blir lite bättre så att man kan ut o köra lite.

Grattis till en svinkul hoj :tummenupp

idag lämnade jag in hojen på bakhjulsbyte (400mil :tummenupp )och byte av främre drevet, ett kugg mindre, samtidigt köpte jag orginal bugscreen:yoparty
 
Last edited:

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Var ute en sväng med Fz6:an idag :D helt underbart roligt att köra :) ska bli så jäkla underbart då det är 20+,solen är frame & bara fin åka :D
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hmm, hur länge skall man vänta innan man ställer på?? Den dagen man ställer på börjar vagnskadegarantin ticka och man vill dra på det tills det blir mer värme och mindre grus....

Så under tiden får man väl montera på magspoilern och krashpuckarna som ligger i kartongen och väntar..

Är det nån som kör med GPR GPE burken, den kortare.. Har börjat fundera på en sån i titan, gillar utseendet. Kostar 4200:- här i Sverige, verkar vara billigare än att ta hem från utlandet...

//cage
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Vart finns slipon att köpa till fz6-m -07? är dom svår att byta,blir det nån annorlunda karaktär & är dom svår att he dit?


har inge erfarenhet av att byta! är glad om jag kan byta olja & sånt :D
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
Hmm, hur länge skall man vänta innan man ställer på?? Den dagen man ställer på börjar vagnskadegarantin ticka och man vill dra på det tills det blir mer värme och mindre grus....

Så under tiden får man väl montera på magspoilern och krashpuckarna som ligger i kartongen och väntar..

Är det nån som kör med GPR GPE burken, den kortare.. Har börjat fundera på en sån i titan, gillar utseendet. Kostar 4200:- här i Sverige, verkar vara billigare än att ta hem från utlandet...

//cage

jag kör med deras vanliga i kolfiber, men tyckte den var lite för lång, så det blev att ta fram kapen :D
 

Bifogat

  • IMG_2290liten.jpg
    IMG_2290liten.jpg
    112.8 KB · Visningar: 260
  • IMG_2594 liten.jpg
    IMG_2594 liten.jpg
    95.8 KB · Visningar: 265

minas

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1-N 2008, KTM 690 SMC 2008
Skylthållare.

Sitter för fullt o jagar miniskylthållare till min FZ1:a men jag tycker det är lite dåliga bilder ute på de som finns hur de kommer se ut på just FZ1:an.

Någon som har nån bild och vilket märke de använt eller något bra ställe att köpa det.

Jagar även en till min flickväns FZ6:a.
 

Rambo

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ6-N -04
Hej hej.. Köpte min första hoj nu i veckan, blev självklart en FZ6. Va ute och körde några mil idag, förstår varför ni kör FZ :yoparty
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
hade visst fel på min försäkring :) jag fick ju 3600kr för hel/hel år :) det är ju bätre en 5600kr menar jag ;D

jag kör med deras vanliga i kolfiber, men tyckte den var lite för lång, så det blev att ta fram kapen :D





vacker Fz-1 må jag då säga :D blir lite avvis på dig ;D
 
Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
idag monterade jag en bugscreen och en enkelkuts som jag bytte till mig här på forumet :tummenupp

har även ett diodbakljus med inbyggda blinkers som jag inte ska använda längre, typ 4 dioder har slocknat på vänstra sidan, annars är det helt ok, nån som vill köpa? typ 400:- + frakt
nåt litet märke finns här å där
 

Bifogat

  • IMG_0509.jpg
    IMG_0509.jpg
    81.7 KB · Visningar: 122

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Idag mailade jag in en order på ett Yoshi kolfiber slip-on från www.hardracing.com. Med dagens fallande dollarkurs hoppas jag landa på en nivå LÅNGT under svenska priser...

Hade planer på att få dit magspoilern och kraschpuckar under påskhelgen men inspirationen tryter nu när snön VRÄKER ned..:huvet :huvet

Tar upp frågan igen ang denna EXUP ventils funktion... Är det nån som har mätt upp skillnaden på effekt, med och utan. Har nu hört så många som säger att enda uppgiften ventilen har, är att dämpa ljudnivån för att klara gränsvärdet. Skall tydligen bli "mycket" starkare utan.....:va

//cage
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top