Yamaha FZ-tråden

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Pratade precis med en telefonförsäljare från folksam. Fick billig hemförsäkring efter att gått med i facket och när hon ville ge mig ett bra pris på mcförsäkringen fick hon dubbelkolla uppgifterna.
SMC försäkringen skulle kosta 23000:- hel/hel när jag betalar 5500:- hel/hel hos bilsportmc. :näsblod
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
SpeedoHealer v4 tll fz1-n beställd. om någon har erfarenhet av det får ni gärna höra av er med bilder och instruktioner.
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
Fan skulle sätta på tankpad idag på min fjongans nya hojj och sen tänkte jag ut och dra en repa.. Tror ni fan inte det börjar snöa när jag står i garaget? Till råga på allt så var temperaturen låg så tanken var kall/tankpaden var stel + den nya lacken var så fet att den inte ville fästa bra.. fick ta en nödlösning o gnugga med lite spolarvätska för att få väck fett/vax-lager och värma upp tanken med en hårfön.. Är rädd att jag har förstört lacken och att den kommer flagna eller mattas av kraftigt? Min far sa att jag var pucko och att spolarvätska innehöll frätande ämnen.. Vad tror ni om detta? Jag trodde spolarvätska bestod mest av alcohol och skulle den fräta.. Vad fan skulle då hända med billacken när man gång på gång sprutar det på rutorna och det rinner ner över huven?
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
SpeedoHealer v4 tll fz1-n beställd. om någon har erfarenhet av det får ni gärna höra av er med bilder och instruktioner.

Beställde du oxå från Bikersneed?? Jag fick min levererad efter några dagar..

Satte mig och kollade igenom mont anvisningen, verkar inte skapa några problem. Nu gäller det bara att finna tid och inspiration. Minus 3 grader imorse och ca 35cm snö... Hojsäsongen känns avlägset långt borta.

Jag är på väg över till USA i juni. Har ni några förslag på vad som bör investeras när man e där. Även om dollarn har gått upp så är det billigare på vissa delar. Speciellt om man kan stoppa dem i resväskan när man skall hem...
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Beställde du oxå från Bikersneed?? Jag fick min levererad efter några dagar..

Satte mig och kollade igenom mont anvisningen, verkar inte skapa några problem. Nu gäller det bara att finna tid och inspiration. Minus 3 grader imorse och ca 35cm snö... Hojsäsongen känns avlägset långt borta.

Jag är på väg över till USA i juni. Har ni några förslag på vad som bör investeras när man e där. Även om dollarn har gått upp så är det billigare på vissa delar. Speciellt om man kan stoppa dem i resväskan när man skall hem...

jepp, jag beställde oxå på bikersneed så nästa vecka blir det att pilla med det. hoppas snön är väck tills dess så man kan ut o kolla så hastigheten stämmer efter drevbytet.
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
någon som vet om man ska spänna "muttern" till framdrevet med viss NM eller bara på känsla tills man känner att det räcker?
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Och vart är pappret? vill se kurvorna för hk,nm osv

Letade runt i tråden och såg att i inlägg nr 530 har du dina papper.....:) Den som söker skall finna.

någon som vet om man ska spänna "muttern" till framdrevet med viss NM eller bara på känsla tills man känner att det räcker?

Kolla i slutet på denna tråd. Där nämns det 64lbs. Bara att Googla fram en översättning till Nm... (Om jag minns rätt var det 85Nm, men lita ej på det:confused: )

http://www.yamahafz1oa.com/forum/showthread.php?t=85774&highlight=torque+sprocket&page=2
 
Last edited:

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)

andre_moller85

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Ort
trelleborg
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Hejsan.. Någon som har bänkat sin fz1. Vad gav det för ökning. Jag har Yoshimura slip-on och ska köpa powercommander + kn-filter. vet någon hur mycket man kan få ut på det.
 

jeoe76

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Olofström
Hoj
2010 Harley Davidsson nightrod special
Beställde du oxå från Bikersneed?? Jag fick min levererad efter några dagar..

Satte mig och kollade igenom mont anvisningen, verkar inte skapa några problem. Nu gäller det bara att finna tid och inspiration. Minus 3 grader imorse och ca 35cm snö... Hojsäsongen känns avlägset långt borta.

Jag är på väg över till USA i juni. Har ni några förslag på vad som bör investeras när man e där. Även om dollarn har gått upp så är det billigare på vissa delar. Speciellt om man kan stoppa dem i resväskan när man skall hem...

Har också beställt en speedohealer från bikersneed. Har du monterat och ställt in din än? Var det krångligt isf?
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Har också beställt en speedohealer från bikersneed. Har du monterat och ställt in din än? Var det krångligt isf?

jag satte på mitt 16t drev idag och kopplade in min speedohealer, busenkelt. finns en kabel under tanken som man kopplar ihop den med, den är lätt att hitta för det är bara en som ser lika dan ut o passar den som man får till sin speedohealer. ska mäta hastighet med gps nu i veckan så jag kan ställa in den rätt.
 

jeoe76

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Olofström
Hoj
2010 Harley Davidsson nightrod special
jag satte på mitt 16t drev idag och kopplade in min speedohealer, busenkelt. finns en kabel under tanken som man kopplar ihop den med, den är lätt att hitta för det är bara en som ser lika dan ut o passar den som man får till sin speedohealer. ska mäta hastighet med gps nu i veckan så jag kan ställa in den rätt.

Ok det låter ju finfint :).
Har också ett 16 taggars drev som ska på snart. Gjorde det stor skillnad eller?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top