Yamaha FZ-tråden

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
Har en Fz6 98 hk modellen,undrar om det finns någe småpill man kan göra för att pigga upp den lite, sitter Remus på min men jag vet inte om den är mappad efter det, var tydligen firman som monterade det själva direkt vid nyleveransen, kan man se det på nåt sätt?
Kan ju alltid ringa dom o fråga men dom kanske inte loggar allt sånt ?
Finns det nån annan modd som kan hjälpa till lite, tex öppna luftburk o annat luftfilter ?
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Hur är insprutningen på en FZ1-N. Är den ryckig vid av- och på slag...
Har sett i en del recensioner att det är några av negativa kommentarerna
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hur är insprutningen på en FZ1-N. Är den ryckig vid av- och på slag...
Har sett i en del recensioner att det är några av negativa kommentarerna

På första årsmodellen -06 var det tydligen större bekymmer... Jag har en -07 och tycker inte det så farligt. Kan kännas vid ca 4-5000rpm vid jämn gas att det finns en liten ryckighet. Detta kan tas bort med en enhet från USA, FCE (Fuel Cut Eliminator) och på köpet får man ett par extra hk i mellanregistret. Tydligen tar denna enhet över kontrollen över "secondary flies". Men då krävs att man klipper i kablaget och det vill inte jag.

Själv sitter jag just nu på ett hotell i Nashville och skall nu gå och hämta min Power Commander som jag beställt till hotellet, ca 80:- i fraktkostnad !!:banana:banana

//cage
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
sen ska du till närmaste country studio och spela in en platta med Jill ? eller fantiserar jag för mycket ;)
 

eis

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR
Hur är insprutningen på en FZ1-N. Är den ryckig vid av- och på slag...
Har sett i en del recensioner att det är några av negativa kommentarerna


Min bedömning är att det är högst individuellt, jag tyckte det var lite för mkt men efter PC & KN filter och bänkning vart det mycket bättre.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har en Fz6 98 hk modellen,undrar om det finns någe småpill man kan göra för att pigga upp den lite, sitter Remus på min men jag vet inte om den är mappad efter det, var tydligen firman som monterade det själva direkt vid nyleveransen, kan man se det på nåt sätt?
Kan ju alltid ringa dom o fråga men dom kanske inte loggar allt sånt ?
Finns det nån annan modd som kan hjälpa till lite, tex öppna luftburk o annat luftfilter ?

Pigga upp? Rätt växel o varvtal så är de som bålgetingar:DTror inte det är lönt att pilla o dona, köp effektstarkare om du är missnöjd, tror det mest blir problem om du pillar för mkt..rätt var det är så kan man även åka i en flygande bes, med fel länsman och det är effekt aga så kan man åka på ombes, och även vid tokfel polis, reigstreingsbes, då kan det bli knas-värden, då ångrar man sig bittert för pillet..

Rampuckar, var har ni handlat sådant?
 

Xerxes

Why drink and cry, ride and fly
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
FZ6 S -06 SÅLD. HD FXST -03
Fick svar från BikeTrollhättan
Ett Devil Slip-on i kolfiber (55062) med dubbla burkar kostar 9495:-
Är det värt det dubbla priset mot ett Leovince?
MVH
Johan



Tjena,

Bara ägt min en månad och har inte upptäckt något fel ännu.
Har heller inte hört någon som klagat på något, var bara på äldre årsmodeller som Yamaha bytte nått på goodwill står någonstan i den här tråden men som sagt gäller äldre modeller än den du ska kolla på.
Lycka till!

MVH
Johan

Tjäna!

Köpte Leo Vince Kolfiber av Arnold. Kolfibern blir inte så varm, utan du kan ha väskor på utsidan utan att det börjar smälta eller nåt. Om du funderar på Power commander med bänkning, så är det ju mest för att få motorn att gå ekonomiskt o slippa avgasexplosioner. O det gör en del hk oxå.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Pigga upp? Rätt växel o varvtal så är de som bålgetingar:DTror inte det är lönt att pilla o dona, köp effektstarkare om du är missnöjd ...
Rampuckar, var har ni handlat sådant?

Instämmer. Rätt varv och växel så hänger man på de flesta andra maskiner
Rampuckar från Valtermoto köpte jag hos MC Huset i Malmö. Antagligen betalade jag överpris. http://www.s-racing.se/ har Valtermotos sortiment annars, ring in till de.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Sådär ja, nu ligger det ett paket i mitt hotellrum innehållandes en Power Commander och ett K&N luftfilter. :banana:banana

Tror ni jag längtar hem för att lyfta tanken, öppna upp luftintaget i luftburken, koppla in PCIII, koppla in Speedo Healer, koppla ur secondary flies och ladda på en map som "experterna" i USA rekommenderade. Men sen blir det riktig bänkning också med denna map som grund....

Ska bli kul och se hur det slutar.

//cage
 

Martinfz6

super Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha Fz1-N
Sådär ja, nu ligger det ett paket i mitt hotellrum innehållandes en Power Commander och ett K&N luftfilter. :banana:banana

Tror ni jag längtar hem för att lyfta tanken, öppna upp luftintaget i luftburken, koppla in PCIII, koppla in Speedo Healer, koppla ur secondary flies och ladda på en map som "experterna" i USA rekommenderade. Men sen blir det riktig bänkning också med denna map som grund....

Ska bli kul och se hur det slutar.

//cage


Hu mycket fick du betala för allt det där??:yoparty
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hu mycket fick du betala för allt det där??:yoparty

Jag betalade $269 för PCIII och $59 för luftfiltret. Frakt till hotellet $10 plus en överföringsavgift till bankkonto $30. Totalt $368 = ca 2800:-

Speedo healern köpte jag i sverige, var ingen större skillnad i pris...
 

kalle4125

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
göteborg
Hoj
08 yamaha fz1-n
Hejsan tänkte lägga upp lite bilder på min FZ6-N.






Är rätt så nöjd nu hur det ser ut men har ändå lite kvar att köpa från köplistan jag gjort :D
Ett rakare styre hade varit mysigt och en ensitskuts. Är det någon som kan rekommendera ett lite mer rakt och lägre styre eller blir det skönare me ett cross styre?

//Mvh Burman

ser bra ut! vart hittar man speglarna??
kan rekomendera fatbarstyre om du ska byta
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
ser man nåt i de speglarna, eller är det mest för att trycka finnar ?
jag kan rekommendera en magspoiler om du har råd, det förändrar allt.

Tackar för infot:tummenupp

lugnt .. jag funderar på framgaffelspuckar också, så man inte pajjar den om olyckan skulle vara framme.
 
Last edited:

Smilet

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
2008 Yamaha FZ6-N S2 ABS
ser man nåt i de speglarna, eller är det mest för att trycka finnar ?

Jag ringde samsmotor.se och frågade efter dem där speglarna. Försäljaren sa att han haft dem och att han tyckte dem var grymt snygga men däremot så vibrerade dem ngt otroligt enligt honom så han rekomenderade mig ngt annat...

Var hittar man en magspoiler till rimligt pris då lr bör man skaffa original för 3,5k?:(
 

Danne-79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawa Z1000 -08
Var hittar man en magspoiler till rimligt pris då lr bör man skaffa original för 3,5k?:([/QUOTE]

s-racing.se, där har dom magkåpor för en rimlig peng...
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top