Yamaha FZ-tråden

Flodde

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
2011 Yamaha Fz 8 S
Kåpan ingick, har inte du en sådan på din?

Jag får inte min förrän i början av mars. Har bara sett av bilderna på Yamaha.se att det inte finns ngn kåpa, trodde därför att man fick hosta upp för att få en sådan. Kanon att det ingår. Nu längtar jag om möjligt ännu mer efter min. Tack för ett snabbt svar:tummenupp

creare

Guest
Tack:) Tänker köpa svarta broms och kopplingshandtag till den med guldjusteringar, tror det blir nice till det svarta.

Dr. Fazer är snäll, du får nog vara kvar:tummenupp

Vad blir nästa för hoj?

Låter "guld" ;) Svart med guld-detaljer, oh maaama...! :yoparty

Man vet inte med Dr.Fazer, ena stunden är han trevlig o glad men den andra stunden kan man bli lite rädd för honom :gnissla:krama (kan iofs ha o göra med mina fylle-PM till han som är oläsliga också:D)

Jag försvinner ner i motard-träsket så fort min fz6:a är såld. Åker ut på annons rätt snart..
Men jag kan verkligen säga att jag är nöjd av 1:a-hoj-valet. Helt perfekt är den. Får nästan en tår i ögat vid tanken att någon annan tar hand om MIN hoj :(:tummenner

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Satan i gatan vad fin den var!:tummenupp
Riktigt nice med guld-färgen på framgafflarna också. :yoparty

Fan.. Kommer sakna min fz6:a när den snart byts ut. Önskar att jag kunde ha två st..
Och denna tråd också. Men vem vet, Dr. Fazer (läs; Javaguru) kanske tillåter mig hänga här ändå :tuttar

Haha, nu kom det där med Dr Fazer igen :) För övrigt är Cage mycket mer "doktor" än mig på ämnet.

SheDevil det e bara att beställa skylthållare, blinkers och skyltlampa från Barracudamoto.it (för FZ1) Den där segeln kan du inte åka runt med ..

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
"Dr cage".... :Bugar:Bugar

Nja det vet jag väl ej, men tackar för uppmuntran!

För övrigt har jag bestämt mig för en FCE från Ivansmotorsport.com och sen moddade sekundära spjäll... Har inte velat gå hela vägen pga garantibiten MEN jag är så less på Yamaha hur de (inte) lyssnat på mina åsikter. Så jag beslutade mig för att inte skänka bort pengar till en aukt verkstad för att få en stämpel i boken. Garantin är ju ändå inte värd nåt!!
Som gammal bilmek kan jag nog fixa oljebytena själv... :tummenupp

F-n vad det rycker i gashanden nu!! Hämtar hem en XT660R till helgen så det får nog bli på med dubbdäcken och ut på isen och GASA!!!! :yoparty

Vi hörs...
cage

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Isen har smält nästan helt här, väntar bara på att det ska bli lite torrt för premiärturen.

Jag e också förbannad på den här jäkla servicekostnaden, de byter olja och filter , och inte mycket mer. Däcksparkning, lite olja här och där, etc. Inte värt 3k iaf. Men, den förlängda garantin (och den stämplade boken) gjorde att jag fick pumpenheten i tanken utbytt kostnadsfritt, för att bensinmätaren visade fel. Så nåt är garantin bra för, men det gäller att utnyttja det också, inte bara gå hemma i garaget och va irriterad över en liten detalj, som soppamätaren till ex. Klonkar växellådan ? Extended warranty ... ojämn tomgång ? Extended warranty ...

Cage, jag har förresten fått på mitt 16-drev, det blev lite skillnad, men mindre än vad jag trodde. Visst, den är betydligt rappare nu.

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Rycker på 4:ans växel på grund av TPS... Extended warranty?? NOT !!

Garantin som täcker motor, vxl låda och elektronik är SÅ ihålig. Jag är mkt förvånad att du fick tankhindren på garanti för när jag ville ha givaren till ABS'en på bakhjulet bytt fick jag veta att givare INTE omfattas av garantin!!

Nja jag tar smällen och servar själv!!

Hoppas det funkar...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
klart det gör, det e en yamaha. MEN, hade jag varit som dig, så hade jag lagt undan skillnaden mellan materialkostnad och 3000kr, och satt på ett reparationskonto, bara i fall nåt havererar

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
Fz1n

Lägger ut lite bilder på min nya F1 jag han köra 20 mil med den innan
den här jävla vintern kom (suck) men nu har jag iallafall haft tid att
fixa till den lite har rensat bakdelen och slängt på ett slipon (akrapovic)
och det blev en gudomlig skillnad tycker jag. Kanske inte det billigaste sliponet men värt varje krona.MEN nu vill jag ut och KÖRA:yoparty:gnissla:huvet

Bifogat

• fz1 061.jpg
    fz1 061.jpg
    227.2 KB · Visningar: 168
  • fz1 058.jpg
    fz1 058.jpg
    226.6 KB · Visningar: 160
  • fz1 059.jpg
    fz1 059.jpg
    226.2 KB · Visningar: 148
  • fz1 048.jpg
    fz1 048.jpg
    234.9 KB · Visningar: 118

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Miniblinkers

Har ni som moddat rumpan på en FZ6:an kapat originalkablarna och skravat ihop med miniblinkerskablarna eller har ni använt de befintliga kontakterna som sitter bakom låset till sadeln?

Jävligt gött om man slapp klippa i hojen kabelstam. Det kan ju bara gå åt helvete :död

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
kapat, jag orkade inte montera ner halva hojen för att korta ner kabeln på det hållet. Sen köpte jag vulktejp på biltema och vulkade ordentligt. Har kört i regn ett par gånger, och jag verkar ha gjort ett bra jobb. Oroa dig inte så mycket, bara fram med tången och klipp. Men MÄT innan du klipper ..

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Ålrajt, kanske skulle köra på en sån där skarvhylsa som krymper när man eldar på den - borde hålla tätt.

Jävligt bra tips det där med att mäta innan. Det skulle vara så typiskt mig att bara gå på med tången och sedan få lust att stoppa in en revolver i munnen när man inser att man lämnat för lite sladd.

TACK!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
hehe, det brukar va newbie-fel nummer ETT oavsett vad det handlar om. El, snickeri, etc etc

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Hoj
Det är bara att klippa skulle du klippa för mycket så får du väl dra nya kablar hela vägen och när du har gjort det en gång så kommer du alldrig mer att klippa fel. :D:tummenupp

Flodde

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
2011 Yamaha Fz 8 S
Lägger ut lite bilder på min nya F1 jag han köra 20 mil med den innan
den här jävla vintern kom (suck) men nu har jag iallafall haft tid att
fixa till den lite har rensat bakdelen och slängt på ett slipon (akrapovic)
och det blev en gudomlig skillnad tycker jag. Kanske inte det billigaste sliponet men värt varje krona.MEN nu vill jag ut och KÖRA:yoparty:gnissla:huvet

Ser flott ut med akrapovic vad fick du betala för det? Har beställt i titan men ditt är häftigare i carbon:yoparty. Jag fick ge nästan 8000 sek för mitt.
Visst är det en djävla vinter men idag fick man en föraning om vår här i Malmö

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Hoj
Ser flott ut med akrapovic vad fick du betala för det? Har beställt i titan men ditt är häftigare i carbon:yoparty. Jag fick ge nästan 8000 sek för mitt.
Visst är det en djävla vinter men idag fick man en föraning om vår här i Malmö

Jag fick det för 6500 men då fick jag jävligt bra rabatt av yamahacentar
i göteborg för att jag köpte hojen av dom:yoparty.
Jag mistänker att du är från malmö och det är jag igentligen också men har flyttat därifrån för ett antal år sen men jobbar kvar i malmö. :tummenupp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
nej jag skojar inte. Körde i går kväll, det var 4+, hyffsat torrt på inre ringen. Var ute och busade en halvtimme, men man får ta det lite försiktigt, däcken var fulla med grus när jag kom hem. Det såg hyffsat rent ut på de stora vägarna iaf

creare

Guest
nej jag skojar inte. Körde i går kväll, det var 4+, hyffsat torrt på inre ringen. Var ute och busade en halvtimme, men man får ta det lite försiktigt, däcken var fulla med grus när jag kom hem. Det såg hyffsat rent ut på de stora vägarna iaf

Bild/film or it didn't happen! :D
Nä, men fan vad avundsjuk man är! Gött för dig farsan fazer:tummenupp

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Hoj

Fan det ser ut som att det snart är dax att ta hojen ner till malmö för uppe i gbg har vi nog en bit kvar innan man kan gasssaa på:yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln