Yamaha FZ-tråden

creare

Guest
Är det någon som har erfarenhet av montering av denna?

Finns även i silver, vet dock inte om det skulle sticka ut för mycket med en svart till min silvriga motor (fast den är 98hks-versionen;))
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Nej du... Själv har jag ett Yoshimura TRC slip-on som jag tog hem från USA.
Skulle jag handla idag skulle jag kolla på GPR's burkar.

italienskt skit ..

Jag vill att hojen ska se smidig ut och ha ett bra ljud: slipon och luft
Jag vill ha bättre ljus.
Jag vill sitta lite mer sportigt.
Jag vill ha mer buskänsla.

Jag vill ha en hoj som inte ser ut som 99% av resten av hojarna.

Varför köpte jag då inte en beggad hoj eller annat märke eller färdig moddad?

Är Yamatönt och att köpa en ny hoj för 100' eller köpa en beggad för typ 90? Dessutom drar jag momsen på företaget då jag använder den som arbets/uthyrningshoj...

Jag ska inte säga nåt egentligen, jag ville själv ha bättre ljus, ljud, mer buskänsla, och bakflyttade fotpinnar ..

Klart man ska ha ny om man kan, håller med, och ha den på firman är ännu bättre. Funderade själv på om det går. Du kanske till och med kan köpa en magkåpa, och sätta firmadekaler på den.
 
Last edited:

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
italienskt skit ..




Klart man ska ha ny om man kan, håller med, och ha den på firman är ännu bättre. Funderade själv på om det går. Du kanske till och med kan köpa en magkåpa, och sätta firmadekaler på den.

Det sitter redan firmadekaler på....
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Kolla in denna då:
Y023L9_a.jpg

Y023L7a.jpg

3127_2_.jpg
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Mivv'en är oxå mkt snygg. Gött ljud också.

Bara att välja en som ser bra ut. Ljudet kan skilja sig åt men...
Tror inte heller att skillnaden i effektökning är SÅ stor!!
 

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Det blev en sån här slipon!
 

Bifogat

  • d_541.jpg
    d_541.jpg
    152.9 KB · Visningar: 215
  • fz1_1-thumb.jpg
    fz1_1-thumb.jpg
    52.4 KB · Visningar: 120
Last edited:

splfz1

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2009
Ort
Wärmland
Hoj
07 yamaha fz1-n
Det blev en sån här slipon!

Bra val. verkar som alla vill ha akra slipon. kan lova att racefit är väldigt underskattat. du ville ha motogp stuk o ljud. grattis nu har du det. kan bara säja att utan insats blir du inte populär!!!!!! montera så får ja höra sedan va du tyckte. grattis og till ny hoj o lycka till mä moddarna:yoparty
 

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Bra val. verkar som alla vill ha akra slipon. kan lova att racefit är väldigt underskattat. du ville ha motogp stuk o ljud. grattis nu har du det. kan bara säja att utan insats blir du inte populär!!!!!! montera så får ja höra sedan va du tyckte. grattis og till ny hoj o lycka till mä moddarna:yoparty

Tack, hittade den här videon som fick mig att bestämma mig! Det bästa är att man fick välja att köpa till insatsen! Normalt sett medföljer ju den men inte med denna :)

http://www.youtube.com/watch?v=CEzzb5GFXow&feature=youtube_gdata_player

Ett krav var att det skulle vara smut men Akra mfl är ju nästan lika stor som orginal...

Vad har du gjort med din bakdel förresten?
 

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Sthlm
Hoj
streetfighter
Vet att det surrats lite löst om en FZ1 träff tidigare men som blev lite haltande..

Min FZ1 07a med PC3, Yoshi slip-on, Ivans Performance FCE, O2-Eliminator, nyservad & mappad (Andersson Turbo) och klar till vinterns varmgarage med batteriladdare är iaf JÄVLIGT hungrig på att köra ifrån er andra...

Finns intresset att bli ifrån åkt ??

Maj / Juni ???
 

creare

Guest
Vet att det surrats lite löst om en FZ1 träff tidigare men som blev lite haltande..

Min FZ1 07a med PC3, Yoshi slip-on, Ivans Performance FCE, O2-Eliminator, nyservad & mappad (Andersson Turbo) och klar till vinterns varmgarage med batteriladdare är iaf JÄVLIGT hungrig på att köra ifrån er andra...

Finns intresset att bli ifrån åkt ??

Maj / Juni ???

Får FZ6:eek:rna hänga på?
Du får gärna dra om mig, om och om igen. Kan t.o.m. filma och lägga på slowmotion sen :tungan:tummenupp
 

splfz1

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2009
Ort
Wärmland
Hoj
07 yamaha fz1-n
Tack, hittade den här videon som fick mig att bestämma mig! Det bästa är att man fick välja att köpa till insatsen! Normalt sett medföljer ju den men inte med denna :)

http://www.youtube.com/watch?v=CEzzb5GFXow&feature=youtube_gdata_player

Ett krav var att det skulle vara smut men Akra mfl är ju nästan lika stor som orginal...

Vad har du gjort med din bakdel förresten?

tyckte det va lite plastigt org, så ja fixade egen skylthållare, ersatte baklampan till klarglas med integrerad blinkers. Tog bort sadeln o ersatte med cuts från ermax. gjort en hel del moddar o fixat o dolat med det messta, så den går som ett skott. så bra nu en ganska seg fz1 kan gå..........:yoparty men det bästa är ljudet. låter som den går i 200 på tomgången, hehehehe:banana

Vet att det surrats lite löst om en FZ1 träff tidigare men som blev lite haltande..

Min FZ1 07a med PC3, Yoshi slip-on, Ivans Performance FCE, O2-Eliminator, nyservad & mappad (Andersson Turbo) och klar till vinterns varmgarage med batteriladdare är iaf JÄVLIGT hungrig på att köra ifrån er andra...

Finns intresset att bli ifrån åkt ??

Maj / Juni ???

ifrån åkt? låter inge kul. inte bara du som moddat vet du. maj juni är bra månad, då får en del fäste för hjulet. aldrig fått det under 150..........klart ja hänger på:tummenupp
 
Last edited:

Ticke

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Husaberg FS 650e -06, Vespa Piagio 125CC
Fz6-N

Hallå killar!

Tänkte kolla om de e någon som har haft/har samma tanke som mig!?
Tycker rullen e lite för lång. (vill ha mer snabbgashandtag!)
Går ju inte bara att byta till snabbgashandtag på våra bågar tyvärr ju :(
(då allting sitter i en enda klump)
Min tanke e att konvertera till r6/r1 ans dödare och rulle!?
Någon som har gjort detta innan och har lite tips eller saker man bör tänka på, eller rent av har en annan lösning!?

Tack på förhand /Ticke
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Jag vet inte när den presenterades men jag hittade en bild på nya FZ1'an dvs 2011 års modell.

Ser jävligt fet ut!

2011-yamaha-fz1-engiw.jpg
 

creare

Guest
Jasså? Tycker bilden ser lite väl bra fejkad ut för att bara vara spekulationer.

Eller hur! Man slutar aldrig förvånas över hur "bra" dem är på att spekulera :D:tummenupp
(Gissar att man nog kan räkna med det utseendet -/+ något smått).



Ingen som hittat en bild på N-versionen? :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top