Yamaha FZR-tråden

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag har tre membran med trottlar i källaren. Inte nya men hela. Det brukar dyka upp nya på ebay ibland men oftast en och en.
 

3LE

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Söderort
Hoj
Yamaha FZR1000
Viktigt att det är samma typ/sort av membran. och att dom är hela. Dra lite försiktigt i dom och titta efter små sprickor..Du bör kunna handla en beg förgasarbrygga på skroten för 1500-2500kr..
 

Von Böös

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
08
Hoj
fzr1000-91
Vad ska man ha för yta på tanken tro? Klassikern mattsvart, eller borstat stål med matt klarlack över?

Tänkte rensa från alla emblem förutom 70mm 3d-dekal med Yamahas stämgafflar som markör.

Har även hunnit byta tätningar i gaffelben efter att ha åkt med ett smygande läckage under tre år...
 
Last edited:

Von Böös

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
08
Hoj
fzr1000-91
Har också köpt fzr 1000 -88 förra veckan. Hade lite tråkigt i helgen så gjorde en liten uppfräschning på instrumenten. Vad tycks?

2zzrfra.jpg

Snyggt & annorlunda, litet vintage/30-talskänsla.
Ser att den går mkt fortare nu också!
 

lot

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
köping
Hoj
triumph daytona 955i,fzr 1000
Hej har en fzr 1000 87 skulle behöva nya kylarslangar.Hittar bara siliconslangar till 89or och framåt.Någon som vet var man kan hitta slangar? Peter
 

Stormcrow313

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2011
Ort
Piteå
Hoj
1994, Yamaha FZR1000
Detta kanske skulle postas i mekdelen, men jag börjar väl här:

Efter vinterförvaringen går plötsligt inte soppapumpen då motorn är igång. Den primar som vanligt då man slår på tändningen, pumpen funkar om jag kopplar 12v direkt på den, reläet är bytt utan skillnad, och testat genom att bygla så jag vet att det fungerar...

Sååååå, vad gör jag nu då? har haft isär alla kontakter jag hittat och putsat och smort, hjälpte inte. Har kollat alla kablar jag kan se efter brott/skador, hittar inget....

Jag skulle kunna tjuvkoppla pumpen, för då går den ju, men då tappar jag funktionen att pumpen stannar vid t.ex en krash, så det känns inte helt optimalt.

Tankar? Ideér? hjälp....

//Hans
 

Von Böös

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
08
Hoj
fzr1000-91
Har en mkt fin 87/88 blå bensintank till fzr1000 Genesis liggande i Sthlm. Originalskick utan skador. Oljad inuti så det ska inte rostat.

Tar bud men minst 500:-. Kan tas med ner till 033 omr. Pm svar
 
Last edited:

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Blev ägare till en Fzr600 i onsdags!

Kanonhoj, går skitbra förutom att de även rycker för mig. Läste i början på tråden, de som hade problem med dessa. Är de förgasarinställning som behövs göras? Mitt drivpaket är helt okej, de har jag fått konstaterat av mer "erfaret" folk.
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Har rastat hojen en 20 mil idag.
Fått ett litet problem jag inte vet vad de kan vara, de osar stank från motorn någonstans, vad kan det vara som kan lukta? Det luktar riktigt illa.. Typ som ett pappersbruk, (svårt att förklara).

Edit: Var ute och tittade till oljenivån, såg inte till någon olja alls i de lilla "fönstret". Verkar vara akut brist! De ska väl gå att se oljan nu när motorn stått av 1 timme? Eller måste man starta för att se genom fönstret?
 
Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Har rastat hojen en 20 mil idag.
Fått ett litet problem jag inte vet vad de kan vara, de osar stank från motorn någonstans, vad kan det vara som kan lukta? Det luktar riktigt illa.. Typ som ett pappersbruk, (svårt att förklara).

Edit: Var ute och tittade till oljenivån, såg inte till någon olja alls i de lilla "fönstret". Verkar vara akut brist! De ska väl gå att se oljan nu när motorn stått av 1 timme? Eller måste man starta för att se genom fönstret?

Minns jag rätt så skall hijen stå upprätt, ej på stöd.
Då skall nivån synas.


Inget mögligt luftfilter eller så som ibte fått kärlek på länge?
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Det som luktade var batterisyra.. Regulatorn kass, batteriet svällt. Beställt ny regulator. Hoppas den håller 20 år till ;)

Men tänkte på att batteriet saknade någon övertrycksdräneringsslang. De hade lixom tryckt upp syra från cellerna.
 

Von Böös

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
08
Hoj
fzr1000-91
Det som luktade var batterisyra.. Regulatorn kass, batteriet svällt. Beställt ny regulator. Hoppas den håller 20 år till ;)

Men tänkte på att batteriet saknade någon övertrycksdräneringsslang. De hade lixom tryckt upp syra från cellerna.


Överladdat batteri pga defekt regulator. been there...
Satsa på ett gelbatteri istället där syran är mer absorberad.
 

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Hallå, jag har lite trubbel med min FZR1000 -91.

Den kommer inte upp i varv utan tappar all ork vid 3500-4000 rpm ungefär. Så här låten den på tomgång:

Misstänkte att exupen inte lirade. För att felsöka denna varvade jag upp så mycket jag kunde(just denna gång gick han upp till va 7500 rpm), slog av den vid full gas och sedan filmade in i avgasröret utan dämparen på, det såg ut såhär:

Ska exupen röra sig mer eller verkar den fungera som den ska?

Om exupen-ventilen rör sig som den ska, vad kan då vara felet?
tändhattar, tändstift, tändspolar är tittade och ser bra ut.

Är det på tändarsidan eller soppa sidan felet kan sitta? vad tror ni som kan? Vart ska jag fortsätta att leta?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top