lyfter det här igen. har funderat på att renovera motorn men det jag är mest rädd för är att det kommer bli dyrt med tvåans växel. är det nån som vet vad som oftast är nött på dessa hojar då tvåans växel hoppar ur? för det är ju ett rätt vanligt problem har jag förstått!
ifall det är gafflarna eller vad man ska kalla dem eller växel-trumman blir det ju inte speciellt dyrt. men är det själva kugghjulet är det värre! nån som vet nåt om det?
sen undrar jag fortfarande hur det är med motorfästena. har även fått höra att en thunderace motor ska passa i min ram. nån som har erfarenhet om det?
Har tyvärr inget svar på din fråga. Dock så kan jag tipsa om ett amerikansk forum där det sitter mycket FZR experter.
www.fzronline.com (om man nu får rekomendera andra forum, är ju inget konkurerande direkt.)
Nu till en annan sak, var ute och körde lite med min fzr 600 härom dagen, batteriet var nyladdat och hojen startade direkt inför turen. efter några mil började hojen rycka och till slut dog den, som tur var precis där jag skulle stanna. Försökte nu starta hojen igen, men batteriet var helt dött. inte en chans att det gick att starta hojen. fick springa igång den när jag skulle hem. på hemfärden så dog hojen ett par gånger samt gick allmänt ojämnt och ryckigt.
Vid hemkomst var batteriet fortfarande helt dött. efter så har jag haft batteriet på laddning i nåt dygn och med multimeter så mäter jag att det obelastat ger 13.3v och belastat med tändningen på runt 12.9v samt vid cirka 3000rpm runt 15v. vet att det är ett känt problem på fzr 600 äldre än 96 att "Voltage Regulator" blir överhettad eller ger sig.
någon som har nån idé om vad felet kan vara, eller något tips på hur jag kan försäkra mig om att det är laddnings regulatorn som inte fungerar som den ska?