Nån som vet om effekten på bakhjulet är olika beroende på om man bänkar på 4:e eller 6:e växeln när strypningen är borta?
Tror inte att det ska vara någon skillnad. Passa på att montera quickshifter också!
Nån som vet om effekten på bakhjulet är olika beroende på om man bänkar på 4:e eller 6:e växeln när strypningen är borta?
Tror inte att det ska vara någon skillnad. Passa på att montera quickshifter också!
Tror inte att det ska vara någon skillnad. Passa på att montera quickshifter också!
har det kommit ut quickshifter till mt-09?
Tror Cordona har. Bästa märket och dessutom svenskt. Kostar runt 4000kr inkl ECU, då kan man ställa in hur mycket man ska behöva trycka på pedalen för att den ska växla och hur snabbt den ska växla.
Stor skillnad mot powercommanders egna.
jag tyckte att min sadel satt väldigt löst så jag ringde dom där jag köpte min mt-09 dom kollade med yamaha å dom sa att det ska vara så på dom men det var flera som hade klagat på sadelnHur hårt sitter sadeln på era tycker min glappar för mycket, trots att man tryckt ner den ordentligt men kan inte se att den sittert fel?
Någon som hittat bra alternativ för stötdämparna? Typ plocka från R1 eller annan hoj med finare gaffel? Alternativt någon finare gaffel till hyfsade priser?
Har kollat efter Öhlinsgaffel och bakdämpare, men det verkar inte finnas några kit att köpa till denna hoj?
//K
jag har kört ca 35 mil jag har märkt att tank mätaren lever sitt eget liv får ta upp det vid 1 servicen annars så rullar den på
Har kollat på utländska forum, och där diskuteras även tankmätaren, alla upplever samma fenomen.
Men Yamaha (England) har svarat att det ska vara så.
Av de fem "blocken" som visas i tankmätaren, så är dom inte alla lika stora.
Det första blocket har en större symbol, och motsvarar alltså mer bränsle, för mig var det ca 6 liter idag (ovetenskapligt uppmätt), och folk verkar köra 10-12 mil innan det slocknar.
Sedan finns det en liten pil i underkant, mellan block 2 och tre, det motsvarar halv tank.
Så innan det första blocket slocknar hinner det gå relativt mycket bränsle i förhållande till resterande block.
Vi får väl hålla lite koll, och återkoppla, så ser vi om det verkar fungera som Japanerna har tänkt.
View attachment 402876
Har kollat på utländska forum, och där diskuteras även tankmätaren, alla upplever samma fenomen.
Men Yamaha (England) har svarat att det ska vara så.
Av de fem "blocken" som visas i tankmätaren, så är dom inte alla lika stora.
Det första blocket har en större symbol, och motsvarar alltså mer bränsle, för mig var det ca 6 liter idag (ovetenskapligt uppmätt), och folk verkar köra 10-12 mil innan det slocknar.
Sedan finns det en liten pil i underkant, mellan block 2 och tre, det motsvarar halv tank.
Så innan det första blocket slocknar hinner det gå relativt mycket bränsle i förhållande till resterande block.
Vi får väl hålla lite koll, och återkoppla, så ser vi om det verkar fungera som Japanerna har tänkt.
View attachment 402876
Har dyno papper på följande efter att ecun är flashad.Då är ECUn påväg ner till Helsingborg för flashning. Sen blir det bänkning med pc5, arrow och dna luftfilter.
Nån som vet om effekten på bakhjulet är olika beroende på om man bänkar på 4:e eller 6:e växeln när strypningen är borta?
Har dyno papper på följande efter att ecun är flashad.
3:an 112,55 hk
4:an 114,14 hk
5:an 114,00 hk
6:an 113,48 hk
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |