Yamaha MT-09

Patgin

PG
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 -16
267 tror jag är det snabbaste jag har kört med min (enligt mätaren)
Då har jag flashad ecu och akra carbon helsystem.

Najs! Ny här och köpte en Mt-09 2016 i förrgår, akra på och db killer borta nu.
Men undrar vart du gjorde ecu flashen o vad det kostade?
 

Patgin

PG
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 -16
20160914_084240.jpg20160914_084306.jpg20160914_084444.jpg
Här har du lite bilder slangklämman! Dock är den gula folien på framlyset borttagen nu, samt miniblinkers på i bak.

Tackar Zafiro! Bor dock i Sthlm, men ska kolla med dem.

Vet ni vad skillnaderna mellan ECU flash o powercommander är?
Vad gäller för garanti osv?
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
View attachment 433395View attachment 433396View attachment 433397
Här har du lite bilder slangklämman! Dock är den gula folien på framlyset borttagen nu, samt miniblinkers på i bak.

Tackar Zafiro! Bor dock i Sthlm, men ska kolla med dem.

Vet ni vad skillnaderna mellan ECU flash o powercommander är?
Vad gäller för garanti osv?

bästa färgen såg att du bor i sthlm också, då får vi mötas upp och åka en sväng vart i sthlm bor du?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Patgin

PG
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 -16
bästa färgen såg att du bor i sthlm också, då får vi mötas upp och åka en sväng vart i sthlm bor du?

Absolut! Bor på Valhallavägen! Så visst! En kompis har en MT 07 också, så vi har hunnit med ett par turer ihop.

Både tråkigt och skönt men ska utomlands hela nästa vecka, så blir inte något åka av förens om en vecka :(
Dock skönt att de tar in hojen på service o bakdäcks byte under tiden.
Så man har nästan en ny hoj när den tas ut sen igen :D

Var bor du slangen?
 

TMSR

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2015
Ort
Järfälla
Hoj
Bandit, Xt660, MT09,
Aldrig sett en 09 Flue i sthlm, kanske för jag kör min på norra sidan ?
14393871_10157543503930268_677050838_o.jpg
Kom över essingen så kör vi en sväng ! :yoparty
 

Patgin

PG
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Jag köpte min i onsdags. Så inte hunnit åka så mycket. Drygt 50 mil bara.

Nu iväg utomlands. Men nästa vecka ska jag lätt ut o åka

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
 

Rebbas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09
Najs! Ny här och köpte en Mt-09 2016 i förrgår, akra på och db killer borta nu.
Men undrar vart du gjorde ecu flashen o vad det kostade?

Om du letar upp "Flash Stockholms" på Facebook så flashar han MT-09or, dock är det nytt på 2016års modell så han kan inte fixa det än.
 

Ironcastle

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Tullinge
Hoj
-15 MT-09 Street Tracker
Har precis monterat kevxtx O2-sensor mod. Första provkörningen nu på kvällen i väta (lugn och inte alltför lång tur) visar att det känns bra. Kände ingen ryckighet alls. Möjligen att den tappar varvet under några tiondelar av en sekund på tomgång (vilket den kanske även gjorde förut(?)). Men känns inte konstigt egentligen tycker jag.
Ni som har gjort denna mod, eller ni som snappat upp nåt om den; är er uppfattning odelat positiv? Jag har bara läst superlativer, och onekligen känns det bra mycket bättre. Har nån hört eller upplevt nåt annat?
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Har precis monterat kevxtx O2-sensor mod. Första provkörningen nu på kvällen i väta (lugn och inte alltför lång tur) visar att det känns bra. Kände ingen ryckighet alls. Möjligen att den tappar varvet under några tiondelar av en sekund på tomgång (vilket den kanske även gjorde förut(?)). Men känns inte konstigt egentligen tycker jag.
Ni som har gjort denna mod, eller ni som snappat upp nåt om den; är er uppfattning odelat positiv? Jag har bara läst superlativer, och onekligen känns det bra mycket bättre. Har nån hört eller upplevt nåt annat?

Har monterat pc5 samt bänkat hojen kan köra i A-hela tiden går nu mjukt som den ska vet inte med o2 sensor men kan säga att bänkar man hojen med pc5 så är det inga problem, kostar ju en del men det var det värt.
 

Ironcastle

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Tullinge
Hoj
-15 MT-09 Street Tracker
Har monterat pc5 samt bänkat hojen kan köra i A-hela tiden går nu mjukt som den ska vet inte med o2 sensor men kan säga att bänkar man hojen med pc5 så är det inga problem, kostar ju en del men det var det värt.

Intressant. Var idag ute på en lite längre tur, typ 8 mil eller nåt, och kan bara säga: att inte Yamaha hittar på detta själva! All, notera all, ryckighet är borta. Inte en enda gång att den ryckte under denna tur. Det går att smyga fram på höga växlar runt gathörn utan minsta knot. Går hur mjukt som helst. Läste lite mer igår kväll av vad han skrivit, denne Kevin. Han ger intryck av att ha bra koll på bitarna. Alla modifieringar som gjorts är välgrundade, och risk för att nåt tokigt skulle hända bedömer jag som liten. Det enda han gör är att feta på blandningen i closed loop så att den inte går så förbannat magert.

Fast vid närmare eftertanke så ser jag dock en baksida. Den poffar och morrar inte lika mycket längre på gasavslag... :rolleyes:

Om nån tycker dens hoj går ryckigt på låg belastning, men i övrigt bra, köp kevxtx O2-mod. Billigt, typ 800-900 kr, och gör underverk.
 
Last edited:

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Ort
Södermanland
Hoj
Fazer One
Någon som varit inne på Yamahas hemsida och kikat på 2017 års modell? Ny framlykta, fullt ställbar framgaffel, quickshifter mm
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Baken ser inte bra ut alltså med grejen vid hjulet.

2017-Yamaha-MT-09-EU-Night-Fluo-Studio-001.jpg
 
Last edited:

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Ort
Södermanland
Hoj
Fazer One
Bakflärpen går nog att skruva bort:tummenupp
Och jag tycker den såg shysst ut fram med ledlampor o krejjer
 
Last edited:

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
den framlampan ska jag byta till! fan man kanske gjorde bort sig när man köpte en 16!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top