Fick ut lite över 600mil med mitt original...dock körde jag bokstavligen totalt slut på det
mitt höll cirka 400mil och då var korden framme
HUR KÖR DU!?
Jag har väl kört snart 300 mil kör nästan alltid med lätt sladd ut genom rondeller, alltid med framhjulet i luften när man stått still eller kört sakta ( och en del däremellan med ). Kör aldrig med antispinn om jag inte glömmer att stänga av skiten. Jag har visserligen bara gjort två kortare burnouter vid samma tillfälle så det rykte en del. Jag har ändå massor med däck kvar över hela däcket.
Mycket accelerationer, bakhjul och sen har jag varit mycket i stugan med den och då är det 3km grusväg ner som jag tycker det är kul att köra med antispinn avslagen och leka
Sen kanske den har gått närmare 430mil har inte exakt miltal i huvudet.
Jag bytte mina originaldäck till Metzeler M7RR innan jag tog leverans av hojen. Hade hört så mycket dåligt om S20-däcken. Verkar som att det stämmer.....
Är det någon som vet om Akrapovic (den som yamaha säljer) är samma för 2014-2018?
Jag ser att de specificerar den som 2014-2016, men jag kan inte fatta vad som skulle vara skillnaden för 2017-2018?
Hojen är ju helt lik, och pipan sitter ju bara fast på motorn och ett fäste under.
Är det något med avgaskraven, eller har de ändrat hela infästningen och grenröret?
//K
2017-2018 är väl anpassat för euro 4 och föregångaren till euro 3 men är ju samma motor och ram endast lite facelift från 2017 så har svårt att tro att 2017 systemet inte ska passa på äldre och tvärtom
s20 som satt på många av hojjarna är första versionen.
s20 EVO som finns ute på marknaden håller bättre.
s21 är ett bättre däck överlag :
SP eller Tech Black det är den svåra frågan!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|