Hellmoppers_1
Träsktrollet
http://se.yamaha.com/sv/products/
Förmodligen vad många utanför hojkollektivet tänker på när de hör namnet Yamaha...
Förmodligen vad många utanför hojkollektivet tänker på när de hör namnet Yamaha...
Yamaha har väl inte ens nån sporthoj?
Är inte yamaha ett märke på gitarrer? står iaf yamaha på farfars gamla gura.
Någon ekonom kanske kan svara bättre och mer lättförstått?
Ja, någon ekonom är du inte med denna trådstart och dess rubrik. Men det blir väl så när man tror blint på hojskribenter...
Yamaha håller på med nyemisson, något som många hojtillverkare gör pga omställning pga konjukturen och där är verkligen inte yamaha unikt
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/ir/
Sundare bolag än HD t ex
Konkurs...pffft.
/Badger
Tycker du ska läsa artikeln istället: Tar ett par citat då jag inte har rätt att lägga upp en pdf.fil
Gör som Ford, köp en volvo.
Fortfarande så säger citaten ingenting annat än att de gjort förlust. De måste ses i sin helhet.
Det är väl Toyota eller Mazda som äger Yamaha Motors och V8:an i Volvobilarna är väl en Yamaha?
Nej, nej, nej. En förlust är ju en förlust. Det är precis lika allvarligt om Bengans Korvmoj går med en miljon i förlust i Q1 som om Apple gör det. Varför ska vi bry oss om så'na saker som att blanda in sakkunskap i en nyhetsartikel skriven av personer med nollkoll på juridik/ekonomi läst av personer med nollkoll på juridik/ekonomi?
Jag har hört att det ska bli dödsstraff på att köra motorcykel. Min granne sade det till mig; "Om jag satte mig på den där skulle jag dö DIREKCT!"
Nu vet jag inte om du narrade mig eller höll med. Men jag ser det som omöjligt att analysera en siffra som denna, den säger trots allt inget annat än att de gjort förlust med många kronor - i förhållande till vad? Antagligen ett berg av tidigare ackumulerad vinst. De kanske bara kunde få bort lite obeskattade reserver pga detta, vilket är possitovt?
Edit: boegtelefonen gör inte som jag vill
så fort jag läste topicen, så visste jag utan att kolla först vem som startat tråden, Nöjd med BMW:n???
Som vanligt är det inte mina åsikter
Om någon till äventyrs skulle ha missat det så består Yamahas logga består av tre stämgafflar
Nu vet jag inte om du narrade mig eller höll med. Men jag ser det som omöjligt att analysera en siffra som denna, den säger trots allt inget annat än att de gjort förlust med många kronor - i förhållande till vad? Antagligen ett berg av tidigare ackumulerad vinst. De kanske bara kunde få bort lite obeskattade reserver pga detta, vilket är possitovt?
Edit: boegtelefonen gör inte som jag vill
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |