Ja, någon ekonom är du inte med denna trådstart och dess rubrik. Men det blir väl så när man tror blint på hojskribenter...
Yamaha håller på med nyemisson, något som många hojtillverkare gör pga omställning pga konjukturen och där är verkligen inte yamaha unikt
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/ir/
Sundare bolag än HD t ex
Konkurs...pffft.
/Badger
Tycker du ska läsa artikeln istället: Tar ett par citat då jag inte har rätt att lägga upp en pdf.fil
"/ with an actual net lost of 216,1 billion yen. That is 1,53 billion pund, making Harley-Davidson's much-touted 35million pund of 2009 losses appear minuscule and forcing Yamaha into some drastic changes to its overall structure"/
"/ A further indication of the firm's woes is the renewal and revision of the firm's battle plan designed to protect it against takeover bids"/
Tidningen Visor Down är väl den MC-tidning av alla jag läst som mest koncentrerar sig på artiklar och sakfrågor. Besöker fabriker, träffar känt folk, direktörer, VD, teamchefer osv.. Inte alls så mycket tester utan mest enstaka provkörningar. Vilket gör den ganska "tung" läst. då det är som en bok med dess stora artiklar.
Som vanligt är det inte mina åsikter, eller som man brukar säga:
" Döda inte budbäraren"
ps. Rubriken är till för att locka folk att läsa

, sen får du ju läsa texten

Uppköpt eller delning av bolaget eller konkurs är en personlig tolkning av det jag läst.