Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Det programmet är till för amatörer
97% av oss som häckar på SH alltså...
Det programmet är till för amatörer
I de allra flesta fall så är det nog dock uppskattat om de som inte har något att tillföra håller käft ... Eller hur?
Svar på alla dina frågor om modeller står i artikeln, men av juridiska skäl kan jag inte publicera materialet. Köp Visor Down om du vill veta
Nej jag har inte missat poängen. Jag förstår mycket väl att det underlaget är som jag skrev "lösryckta citat", men de visar på att problem kan finnas, och att modellfocus kan vara förändrat.
Nej, du kan inte dra de slutsatserna utan att veta hur kassa, investeringsunderlag, större avskrivningar osv osv ser ut.
Det enda man kan utläsa ur Tocens felciterade (bara någon miljard) inlägg är att Yamah inte går plus på försäljning.
Ärligt talat så kan man inte ens utläsa det heller eftersom affärsområden inte är specade.
Sedan är det en stor skillnad mellan konkurs och inte konkurs.
Storchefen (enligt undersökining på egen arbetsplats) Toccen kanske kan reda ut det hela.
Alltså skillnad mellan konkurs, förvaltning, likvidation osv...kanske framförallt vad regler för kontrollbalansräkning i japan är.
Helt rätt, låt ingen som inte har koll på "regler för kontrollbalansräkning i japan" yttra sig.
Antag att det stod i en Englesk sporthojstidning med koll och därför är ren fakta.
Ah, Visor Down...
Ännu en Tocar tråd utan uppföljbara referenser.
Kan inte ens googla fram referenser.
Först tänkte jag: Shit, har de gjort en förlust på 1500 miljarder pund!?
Det är ju mer än 10 ggr Sveriges statsbudget. Hur stora är Yamaha egentligen?
Men så förstod jag att du bara översatt fel.
Billion på engelska = miljard på svenska
En billion på svenska = tusenmiljarder = 1000 000 000 000
Jag har inte översatt något fel, utan som vanligt när o......å...vade,
läser så begriper de inget. Jag har citerat en artikel, nu en tidning, kunde varit TT, RSS eller liknande. OM man vill tro eller inte på vad som står är upp till var och en. Rubriken var provocerande med frågetecken, den är min, för att få folk att läsa, kommentaren i slutet (inte punkterna), var för att skapa diskussionen inte fakta. Förstår man inte detta så är det enbart tråkigt.
Punkt 1 : 1,53 billion PUND
Om eviln anser/räknar?? De till någon miljard får stå för honom
Ps Jag borde satt citat tecken mellan punkt 1 och sista, så man inte kunde missförstå att sista kommentaren var min, för att dra igång debatt
Yamaha skulle således backa ca 18 miljarder?
Låter det trovärdigt?
Postar igen...
Punkt 1 : 1,53 billion PUND
Tips: Enl skatteverkets medelkurs för deklarationen för 2009 ska man räkna med att pundet står i 11,93 mot 1kr.
Lite allmänt kring detta.Du har skrivit "1,53 billion pund". Direkt matematiskt översatt till svenska blir detta 1 530 000 000 000 x 11,93 kr = 18 252 900 000 000 kr. Detta är någonstans mellan 400 miljarder - 700 miljarder mer än Sveriges statsskuld.
Om vi istället ger oss på att gissa att du har översatt fel från engelska, torde värdet du letar efter vara "1.53 billion pounds", översatt till svenska "1,53 miljarder pund".
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|