HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
Nu är det så att jag mfl tycker beteckningen är helt fel. Lika fel som t ex en CBR125R.En 20år gammal gixxer är mycket effekt för de flesta även idag.
Nu är ju denna inte en ersättare till R1 i det här skedet, hade den varit det så hade jag köpt ditt resonemang.
Se det mer som en ersättare till R6 för gatan(där du inte har kubikklass för racing). Liknande effekt, MYCKET starkare effektkurva, troligen liknande, eller kanske till och med lite lägre pris...?
Det som det står och faller på lite grann är ju vikten, MT-09 är ju 4kg tyngre (enligt Yamaha) med 3 liter mindre soppa ombord, och det är ju lite oroväckande om man skall plocka på plast och lite hävare fjädring & bromsar.
(13,5 hk!)
Kalla den MT-9rrr eller något annat, men detta kanske är en generationsgrej?
Visst, Honda kallade sin 125a för NSR125 samtidigt som deras NSR 500 monster gick i dåtidens motogp, men det är ju en annan sak för NSR 125 var en riktig värsting för gatan med massa trim att köpa till dessutom.
Nu ska jag gå och smeka mig själv till den här reklamen från 1998, tonårsminne. Satt och drack 33or Pommac på glasflaska, spelade Resident evil och tittade på Eurosport hösten 1998 när det blev paus och denna reklamen dök upp. (Kan ha varit redan 1997 också)
Skakar när han säger: "It's a race apart"
Vrid upp volymen för bästa upplevelse.
Last edited: