Krigge
Taliban och kapitalist
Köp det här kitet till bra pris? Får du ny topp också
Förutom den här lilla detaljen:Köp det här kitet till bra pris? Får du ny topp också
Tror du har helt rätt i detta. Eventuellt har den varit borrad tidigare, och någon har monterat originalkolvar, för de var rejält mycket för små för loppen.Udda haveri... Jag har varit med om att få in skit utifrån som hamnat där det inte ska vara och repat cylinder och kolv, jag har varit med om att smälta kolvtoppen och smeta ut smält kolv i cylindern och kolvringar som glidit över stoppinnen och fastnat i utblåset med rejält haveri som följd, men jag har aldrig sett nederdelen av en tvåtaktskolv brytas loss på det här viset.
Det enda jag kan tänka mig som skulle kunna orsaka detta (förutom att någon stoppar in en metallpinne i insuget och kickar) är att kolven är så sjukt mycket för liten för det slitna loppet att den börjar vobbla fram och tillbaka.
Finns det någon annan rimlig förklaring?
Big Bore lät grymt häftigt. Är det någon som kört med det och kan dela med sig om upplevelsen? Blir nog inget denna gång, men lite sugen blev man allt.![]()
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5
Screenshot I maj är det ... |
|
![]() |
Indian-träff i Cornwall i augusti
Andra veckan i augusti håll... |
![]() |
Var femte mc-förare byter hjälm för sällan
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!
I slutet av januari 2026 sl... |
![]() |
MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!
I slutet av januari 2026 sl... |
![]() |
KTM erbjuder upp till fyra års garanti
KTM erbjuder nu sina kunder... |
![]() |
Pirelli Diablo Powercruiser
Pirelli har presenterat Dia... |
![]() |
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Helgen efter midsommar arra... |
![]() |
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!