Hej.
Jo, jag har en Tenere 660 också, svårt att skiljas från sina ex
Du har nog många rätt om tillbehören.
Handtagsvärmare är ju nummer ett!
Sadeln vet jag inget om, tycker originalet funkar, men skulle gärna prova tillbehörsvarianten.
Likaså hasplåten, den som finns att beställa är ju av tjockare material, men jag har smällt i min rätt bra och det är bara en liten buckla.
Men där får väl var och en fundera.
Det finns ett kylarskydd monterat original,
men där kan jag hålla med, det är av plast, och skyddar väl mot en mindre fågel...
Väskorna gillar jag, känns robusta och är täta, lätta att plocka bort.
Behöver jag mer så lägger jag på packrullen, så det blir ingen topbox.
Topoxen kan jag tycka är i vägen när man ska svinga över benet, speciellt i terräng.
Men då är jag en stel gubbe, men fraktar sällan luft, däremot gärna lite nötter och en whiskeyflaska tillsammans med sovsäcken och ett par extra fillingar.
Tankvolymen kan ju diskuteras, jag resonerar att man tar sig minst 25 mil, och det är inget problem.
Enda gången det är ett problem är i Finlands inland, när jag tänker....ääääh, jag kör till nästa mack och äter en korv där.....och så kommer inte nästa mack
Vad beträffar att ställa ut bakjulet så känns det enklare, vridet är lika bra, men registret är längre.
Med 660in kände jag ibland att det kunde vara dags att växla mitt i sköna kurvan, men med 700an finns det mer att dra på, ett längre register.
Kan ju bero på pilotfel, så det lämnar jag till övriga att tycka till om.
/Tobias