Yamaha Ténéré 700

Peter Pan01

Från bana till grus...
Gick med
19 May 2015
Hoj
Yamaha Tenere 700
Du behöver inte göra någonting, en bra idé är däremot att anmäla dig till någon av SMC-s gruskurser där du får öva på tekniken. När du själv tycker att fjädringen begränsar din körning kan du börja tänka på den saken.

Grus och stig är inga som helst problem om du nu inte väger 150 kg.

Kom ihåg att det inte är någon endurohoj utan en kompetent allroundhoj i 200kg-klassen, ungefär som BMW F800 GS.

Mvh
Ok, tack för rådet. Jag börjar med att justera in hänget så gott det går så får vi se hur långt jag kommer. Ser det bra ut och nöjer jag mig så. Annars får vi sätta in lite hårdare fjädrar bara.
När det gäller SMC grus hade jag faktiskt tänkt mig kurs hos dem. Deras kurser på banan fick mig att börja med rr för länge sen så SMC håller jag högt... 🙂

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ok, tack för rådet. Jag börjar med att justera in hänget så gott det går så får vi se hur långt jag kommer. Ser det bra ut och nöjer jag mig så. Annars får vi sätta in lite hårdare fjädrar bara.
När det gäller SMC grus hade jag faktiskt tänkt mig kurs hos dem. Deras kurser på banan fick mig att börja med rr för länge sen så SMC håller jag högt... 🙂
Sök dig till Uppsalas kurser på grus, de har både riktigt bra instruktörer och övningsområden. Ja inte lika bra som vi har det här uppe Luleå/Boden såklart... :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...