Börja med originaldäcken, de är riktigt bra tills du har ca 30% kvar på bakdäcket, då ökar risken för punktering men egenskapsmässigt är STR inget annat än fantastiska på nästan alla underlag. Jag har i ösregn kört uppför slalombacken i Säfsen med GSA-n med dessa däck och på asfalt presterar de som bra vägdäck. Dessutom håller de 800/1400 mil på en 260-kiloshoj som körs på blandade underlag med packning och ibland 2pax.Får se vad det blir sen! Prio blir lite köttigare däck och hasplåt till att börja med
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Börja med originaldäcken, de är riktigt bra tills du har ca 30% kvar på bakdäcket, då ökar risken för punktering men egenskapsmässigt är STR inget annat än fantastiska på nästan alla underlag. Jag har i ösregn kört uppför slalombacken i Säfsen med GSA-n med dessa däck och på asfalt presterar de som bra vägdäck. Dessutom håller de 800/1400 mil på en 260-kiloshoj som körs på blandade underlag med packning och ibland 2pax.
4000 nöjda mil på dessa däck, det är bara i lera som framdäcket inte har fullt grepp i sidled och man kan få släpp.
Ser att du bor i Karlstad TET går väl förbi där va? Skulle vara kul att köra TET upp till Norska gränsen någon gång. TET passerar rätt nära här hemma hos mig.Risken finns
Ser att man kan välja till en verktygssats, men det ingår väl i alla fall verktyg?!
View attachment 467757
Ser att man kan välja till en verktygssats, men det ingår väl i alla fall verktyg?!
View attachment 467757
Märkligt att det är sånt de snålar in på? Eller räknar de med att man lämnar till verkstad för minsta småsak?Ingår lite småplock så du får av nån kåpa och så. Bättre att plocka ihop en egen sats med det du tycker är viktigast när du får hojen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Märkligt att det är sånt de snålar in på? Eller räknar de med att man lämnar till verkstad för minsta småsak?
Men visst, håller med dig. Det enda jag tycker är bra i verktygspåsen är tändstiftsnyckeln (åtm till R6-orna). För vad som helst för annan nyckel går fan inte att få ned i hålet där de gömt tändstiftet, det krävs ca åtta-nio leder på skaftet för att ens komma i närheten av stiftet!
I övrigt är det mycket som går att använda, men man (jag) vill ju att det ska stå Yamaha på påsen.
Ja, så är det ju.Är ju lika till alla märken, man får med nån vändbar stjärn/flat mejsel och nån insex. De räknar väl med att man ska kunna komma åt basic grejer. Ska beställa mig nån sånn mindre tygväska anpassad till hoj och fylla med lite bra att ha grejer fick ju med en liten pakethållare och en enduristan tailbag som man kan ha lite plock i
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visst är det bättre att plocka ihop en egen väska men jävligt snålt att inte en standard sån ingår för 115-120” brukar ju iallafall ingå en tändstiftsnyckel, vändbar Mejsel och nycklar till hjulaxlarIngår lite småplock så du får av nån kåpa och så. Bättre att plocka ihop en egen sats med det du tycker är viktigast när du får hojen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |