Yamaha Ténéré 700

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Då var det dags för montering då.
9fd770380ea706e77ef6f1c525d7eb38.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Får se vad det blir sen! Prio blir lite köttigare däck och hasplåt till att börja med

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Börja med originaldäcken, de är riktigt bra tills du har ca 30% kvar på bakdäcket, då ökar risken för punktering men egenskapsmässigt är STR inget annat än fantastiska på nästan alla underlag. Jag har i ösregn kört uppför slalombacken i Säfsen med GSA-n med dessa däck och på asfalt presterar de som bra vägdäck. Dessutom håller de 800/1400 mil på en 260-kiloshoj som körs på blandade underlag med packning och ibland 2pax.
4000 nöjda mil på dessa däck, det är bara i lera som framdäcket inte har fullt grepp i sidled och man kan få släpp.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Börja med originaldäcken, de är riktigt bra tills du har ca 30% kvar på bakdäcket, då ökar risken för punktering men egenskapsmässigt är STR inget annat än fantastiska på nästan alla underlag. Jag har i ösregn kört uppför slalombacken i Säfsen med GSA-n med dessa däck och på asfalt presterar de som bra vägdäck. Dessutom håller de 800/1400 mil på en 260-kiloshoj som körs på blandade underlag med packning och ibland 2pax.
4000 nöjda mil på dessa däck, det är bara i lera som framdäcket inte har fullt grepp i sidled och man kan få släpp.

Tack för infon! Väntar med däckbytet ett tag då och kör dessa i början av säsongen de har bara rullat 310 mil än så borde va drygt hälften kvar

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Du kör 1000 mil till om du nu inte sliter ned bakdäcket i sladdar på grus… :)

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Yes enligt kartan går den genom Forshaga och vidare mot kil så är ca1-2 mil härifrån

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ser att man kan välja till en verktygssats, men det ingår väl i alla fall verktyg?! :va

Skärmbild (257).png

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Ingår lite småplock så du får av nån kåpa och så. Bättre att plocka ihop en egen sats med det du tycker är viktigast när du får hojen

Märkligt att det är sånt de snålar in på? Eller räknar de med att man lämnar till verkstad för minsta småsak?
Men visst, håller med dig. Det enda jag tycker är bra i verktygspåsen är tändstiftsnyckeln (åtm till R6-orna). För vad som helst för annan nyckel går fan inte att få ned i hålet där de gömt tändstiftet, det krävs ca åtta-nio leder på skaftet för att ens komma i närheten av stiftet! :huvet
I övrigt är det inte mycket som går att använda, men man (jag) vill ju att det ska stå Yamaha på påsen.

Edit: inte...

Last edited:

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Märkligt att det är sånt de snålar in på? Eller räknar de med att man lämnar till verkstad för minsta småsak?
Men visst, håller med dig. Det enda jag tycker är bra i verktygspåsen är tändstiftsnyckeln (åtm till R6-orna). För vad som helst för annan nyckel går fan inte att få ned i hålet där de gömt tändstiftet, det krävs ca åtta-nio leder på skaftet för att ens komma i närheten av stiftet! :huvet
I övrigt är det mycket som går att använda, men man (jag) vill ju att det ska stå Yamaha på påsen.

Är ju lika till alla märken, man får med nån vändbar stjärn/flat mejsel och nån insex. De räknar väl med att man ska kunna komma åt basic grejer. Ska beställa mig nån sånn mindre tygväska anpassad till hoj och fylla med lite bra att ha grejer fick ju med en liten pakethållare och en enduristan tailbag som man kan ha lite plock i

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Är ju lika till alla märken, man får med nån vändbar stjärn/flat mejsel och nån insex. De räknar väl med att man ska kunna komma åt basic grejer. Ska beställa mig nån sånn mindre tygväska anpassad till hoj och fylla med lite bra att ha grejer fick ju med en liten pakethållare och en enduristan tailbag som man kan ha lite plock i

Ja, så är det ju.

Bra att plocka ihop sin egen verktygspåse. Tänka att "Vad vill jag kunna göra själv, på fältet?"
Den här killen, Pavlin, har ju gjort så, och dessutom moddat och fixat så att allt ska vara så enkelt som möjligt när något väl händer.
Nu hittrar jag inte klippet där har visar sitt eget lilla reservdelskit som han har i en liten burk. Han visar också hur han byter tätningar i gaffeln på gatan utanför huset. Minimalistiskt, imponerande enkelt. :)

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ingår lite småplock så du får av nån kåpa och så. Bättre att plocka ihop en egen sats med det du tycker är viktigast när du får hojen

Visst är det bättre att plocka ihop en egen väska men jävligt snålt att inte en standard sån ingår för 115-120” brukar ju iallafall ingå en tändstiftsnyckel, vändbar Mejsel och nycklar till hjulaxlar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati