Nej då. Jag tog allt bort fästen till korvlådorna .
Haha tänkte väl blev snyggt i alla fall
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej då. Jag tog allt bort fästen till korvlådorna .
Blev ju bra det där
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skulle va kul att se bilder på en Acerbis-tank, lackad och klar på en hoj. Kan nån skaka fram nån bättre blid än den jag hittat?
View attachment 468317
Bigger fuel tank
www.tenere700.net
Jo jag vet, en Safaritank.Den du länkat är av annat märke, här är en acerbis tank
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo jag vet, en Safaritank.
Tänkte om det fanns bild på en lackad i orginalfärg, eller så?
Tuff men jag tycker den har lite fisigt med framstänkor. skulle gärna ha en 2-3 st till för perfektion.Den du länkat är av annat märke, här är en acerbis tank
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gärna vita, så de syns.Tuff men jag tycker den har lite fisigt med framstänkor. skulle gärna ha en 2-3 st till för perfektion.
Tuff men jag tycker den har lite fisigt med framstänkor. skulle gärna ha en 2-3 st till för perfektion.
Jag gillar höga stänkan på 890'n förutsatt att man byter ut den där modernistiska konsthallen de monterat dit som lampa mot en smärtare endurolykta.Det ska ju inte vara hög stänka på framskärmen, det passar ju inte alls. Jag har det på min 890 och jag skulle gärna ha en låg istället då det är så mycket snyggare
Jaså t.o.m. lack bubblar, trodde bara det var dekaler? Nä, då blir det inget för mig. Jag gillar inte det svarta på en i övrigt vit (eller blå) hoj.Det är problematiskt att lacka dessa typer av bränsletankar, eftersom materialet "andas" lite.
Så lacken kommer inte att fästa, och det är nog därför vi inte ser några lackerade versioner.
Dekaler kan fungera, men bubblar sig efter ett tag.
Så man får leva med grundfärgen, och sätta på dekaler, och vara beredd på att det inte kommer att vara perfekt över tiden.
Men jag tycker att Acerbis version ser fin ut, Safaritanken blir nästan lite grotesk när den är så bred.
22 liter borde ju vara en bra uppgradering tycker jag.
Själv kommer jag att köra med 4 liter Rotopax nu, men har inte upplevt några jätteproblem med just räckvidden.
Man kör ju 30 mil touring med den original.
Snygga hojarJaså t.o.m. lack bubblar, trodde bara det var dekaler? Nä, då blir det inget för mig. Jag gillar inte det svarta på en i övrigt vit (eller blå) hoj.
Men visst räcker 16 l till när man vet var mackarna finns, det är väl utomlands det kulle va bra med lite mer. Som du säger, runt 22 liter skulle va perfekt!
Problemet med dekaler som bubblar har jag på min renoverade IT 250. Trots att tanken slipades grundligt för att få bort det som gulnat så bubblade de efter bara nån månad:
View attachment 468480
På 465:an som är orenoverad och bara gått ett par hundra mil sen ny, sitter dekalerna som de ska.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |