Inte riktigt den erfarenheten som efterfrågas men jag tycker T7 är ganska lik KTM 690 i körstilen. Lite mer topptung men väldigt lekfull och snäll. Betydligt mycket mer inbjudande än exempelvis BMW 850GS. ?Någon som kört både T7 och ktm's gamla 990? Jag har bara kört ktm och är nyfiken på hur lika dom är
Var fick du tag på dessa och är det några du fortfarande rekommenderar?Galet nöjd! Dessa små billiga speglar är ordentlig vidvinkel på och enkla att installera. Har fått bra reviews och jag kan bara hålla med!
Ebay. Nä rek inte dessa längre. Bra att ha i skogen men räcker inte på landsväg så jag kör med orginal just nu.Var fick du tag på dessa och är det några du fortfarande rekommenderar?
Du kan kolla här där "gud" förklarar det här med körställningNi som är typ 190cm och åker T7, vad har ni gjort för förändring för en bättre stående position? Styrhöjare som är/går att vinkla framåt?
Kört 1500 mil på orginalslangarna utan bekymmer. Kört tungt lastat i 600mil med passagerare i sommar. Det är nog viktigare vilka däck du väljer. Nordkap är det ju asfalterat till. Jag var dit förra sommaren.Har beställt Michelins 4mm tjockslang till min T7.
Tänker jag fel om jag vill ha så underhållsfritt som möjligt inför TET och Nordkapp nästa år?
Om inte annat så får jag lära mig att brottas med slangarna i garaget innan jag ger mig ut ?
Kört mycket båge genom åren,men faktiskt aldrig fixat en punktering ännu.
Tror tyvärr det enda som händer med tjockslang är att du får tyngre hjul= sämre vägegenskaper.Skit,det låter som om jag köpt dyr slang i onödan..
Men något lär de ändå vara bra på, så de åker nog i ändå.
Åkte du mest asfalt uppåt, eller följde du TET så långt det gick? Jag hade en förhoppning att se så lite folk som möjligt och tälta vid lämpliga ställen under resan. Så ju längre norr jag kommer,desto bättre.
Sedan kanske Nordkapp är en turistfälla utav stora mått,så det målet är inte det viktigaste alls,bara en prick på min lista.
Jag tackar för tipset om TET, men det här med slangen retar mig..
Fasen att jag inte kollade upp det här lite mera.
Tjock slang på ingående iaf.
Lägger ev. ut dem i säljtråden snart
Japp, reserv måste nog med, kanske räcker med en 21"?Du ska väl ändå ha med dig reservslang? Stoppa dom i korvlådan
21 funkar hjälpligt bak men hade nog föredragit en ”normal ” slang som reserv på långresa för att spara plats för packning , har en 21 i packningen på längre gruskörning plus lagningssats järn o 2x kolsyrepatron å det som behövs för att få loss hjulen i båda ändarnaJapp, reserv måste nog med, kanske räcker med en 21"?
Låter förnuftigt att hålla nere volym och vikt.21 funkar hjälpligt bak men hade nog föredragit en ”normal ” slang som reserv på långresa för att spara plats för packning , har en 21 i packningen på längre gruskörning plus lagningssats järn o 2x kolsyrepatron å det som behövs för att få loss hjulen i båda ändarna
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |