Dhenniz
Sporthojsnörd
Hur mycket packning hade du tänkt ha med dig egentligen ? Ska du köra själv eller med passagerare ? Dom flesta verkar vilja ha så minimal packning som det är möjligt, typ en rygga eller nåt. Själv har jag mycket packning med mig på resor, men ska man överskrida maxvikten får man lasta på rejält med saker..
Behövs inte mycket packning för att jag ska överskrida maxlasten. Räkna först med mig inkl full utrustning, så är vi uppe i ca 115-118kg (ingen liten yoga-vegan här inte) Sen ev passagerare på det så är det klart. Inget kvar till packning alls. Eller enbart jag, och packning (mat, kläder, tält, luftmadrass mm) så är det svårt att komma över gränsen, men uppåt 140 pannor når jag och passagerare är att glömma helt. Det blir minst 1 lång 5-7 dagars tur varje år där både packning och passagerare behöver få plats samtidigt. Min nuvarande BMW F800R har ca 225kg i maxvikt. Förra hojen MT-07 har 180, och den va inte det minsta skoj med både packning och passagerare. Jag vill gärna ha marginal också på viktgränserna. Hade det garanterat varit enbart jag, så hade jag nog köpt Tenere 700 otestad, då jag verkligen gillar den motorn och tror hojen i övrigt skulle va ganska precis vad jag letar efter, men önskar den hade haft åtminstone 200-210kg i maxlast, så hade jag haft marginaler iaf. =) (Eller att jag själv kunnat droppa ca 30kg i vikt själv, men det verkar totalt kört på den punkten, till och med dagens läkare och Fysioterapeuter verkar gett upp i den kampen. Trots väldigt positiva och hurtiga löften i början..)
Edit:Fast jag är sugen på den, så en lösning är ju att behålla nuvarande F800R och ha den de ggr jag behöver fixa mer last, och sen köpa T700an att ha övrig tid....
Last edited: