Yamaha Ténéré 700

Ja, det är möjligt att dom är klenare än tex oxfords. Jag såg bara en yt video härom veckan där en tenere-ägare kommit på att han kört med handtagen i scooter-läget i typ 1,5 år. ?
Hantagen hade installerats av en svensk åf när hojen var ny
Så inte ens en hojverkstad klarade att installerade dem rätt?! :fyllisar Vilken värld vi lever i...
 
Så inte ens en hojverkstad klarade att installerade dem rätt?! :fyllisar Vilken värld vi lever i...
Hade faktiskt ingen aning om att dom gick att programera?
Så, jag kanske kör i fel läge, mina är installerade av ÅF, så jag har bara använt dom.
Men dom värmer tillräckligt bra, jag kör bara på högsta läget en kort stund, sedan måste jag sänka värmen.
Men tack för infon, kan vara bra att ha med sig om det strular för någon.
 
Träffade en Holländare på TET i skogarna kring Sveg i somras. Vi hängde ihop en bit norrut! Han sa att Pol Tarres hoj var kraftigt lättad. Bortplockad ABS och en hel del kolfiber delar bla. Han sa att hojen väger typ 150 kilo.

Tävlingshojen, den han kör i seeker filmerna är såklart rejält ombyggd men han åker ju runt och kör massor med uppvisningar på helt original cyklar och kör dom som om det vore små crossar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Oj, jag tycker det verkar billigt? Jag vill def ha heated grips men orkar inte med installationen just nu. Men kanske dags att slå till och lägga på hyllan.

Satsa på oxford adventure grips eller liknande om du ska ha värmehandtag, satt Yamaha original på min när jag köpte den men dom åkte av snabbt så fort jag började köra offroad eller grus lite mer aktivt, totalt värdelöst grepp i dem när det blir lite guppigt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tävlingshojen, den han kör i seeker filmerna är såklart rejält ombyggd men han åker ju runt och kör massor med uppvisningar på helt original cyklar och kör dom som om det vore små crossar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sen hjälper det ju att Pol är nästan två meter lång och en supertränad elitidrottsman... :D
 
Sen hjälper det ju att Pol är nästan två meter lång och en supertränad elitidrottsman... :D
Sen hjälper det också att han har mer talang i hans lillfinger än vad gemene man har tillsammans. Haha kollade på hans klättring i berget. Han e fan galen. Gillar hans sidekick också som också verkar smått crazy fast på ett bra sätt. Haha
 
Sen hjälper det också att han har mer talang i hans lillfinger än vad gemene man har tillsammans. Haha kollade på hans klättring i berget. Han e fan galen. Gillar hans sidekick också som också verkar smått crazy fast på ett bra sätt. Haha
Trailmästare, grym moutainbikecyklist, motocrossåkare och proffs i extremeenduro. Han är magiskt duktig på två hjul!
Det är i och för sig alla i VM i extremenduro och många av dem är ännu mycket bättre än Pol. De är från en annan planet hela gänget :)
 
Läser i Allt om MC, där de kör mellan-ADVer (och T7 World Raid), att bara Ducce DesertX får underkänt ang vindskyddet. "Turbulensen skickas rakt i nyllet på den som är 180 cm." M.a.o är de andra okej, som jag fattar det.
Alltså; är det bara gnällspikar här som klagar över turbulens?! ;)
 
Läser i Allt om MC, där de kör mellan-ADVer (och T7 World Raid), att bara Ducce DesertX får underkänt ang vindskyddet. "Turbulensen skickas rakt i nyllet på den som är 180 cm." M.a.o är de andra okej, som jag fattar det.
Alltså; är det bara gnällspikar här som klagar över turbulens?! ;)
Yes ja. Turbulens på en t7 är ett ickeproblem. Men jag kan tänka mig att vissa hjälmar ställer till det.
 
Haha, förstod nästan det!
Menar du t.ex såna ADV-hjälmar med skärm? En vanliig integral måste väl va bästa alternativet?
Sen är jag nog inte snittpiloten av en t7 heller. Jag kör gärna inte mer än väldigt korta sträckor efter motorväg med min tenere. Den är en ren plåga att köra oaktivt länge pga sadeln. Jag har en adv hjälm med skärm och körde tidigare med intergral och märker inte så mycket skillnad. Ja det blåser kring skallen i hög fart, men vem fan vill spendera tid på motorvägen?
 
Sen är jag nog inte snittpiloten av en t7 heller. Jag kör gärna inte mer än väldigt korta sträckor efter motorväg med min tenere. Den är en ren plåga att köra oaktivt länge pga sadeln. Jag har en adv hjälm med skärm och körde tidigare med intergral och märker inte så mycket skillnad. Ja det blåser kring skallen i hög fart, men vem fan vill spendera tid på motorvägen?
Jovisst, fattar vad du menar. Men ibland måste man transportera sig för att komma till de vägar som är intressanta. Annars blir det väl mycket repriser...?

Aja, vi har iallafall slagit fast att turbulens upplever bara de pipiga! :hihi
 
Sen är jag nog inte snittpiloten av en t7 heller. Jag kör gärna inte mer än väldigt korta sträckor efter motorväg med min tenere. Den är en ren plåga att köra oaktivt länge pga sadeln.
OT, men jag tror det beror på den slappa, upprätta körställningen att "alla" som kör äventyrshoj gnäller på sadeln. Det mesta av kroppsvikten hamnar på röven.
På tex en sporthoj har man kanske 70% av vikten på fotpinnarna och bara 30% på röven.
 
OT, men jag tror det beror på den slappa, upprätta körställningen att "alla" som kör äventyrshoj gnäller på sadeln. Det mesta av kroppsvikten hamnar på röven.
På tex en sporthoj har man kanske 70% av vikten på fotpinnarna och bara 30% på röven.
Så kan det vara. Men sadeln på t7 rally är ju bred som en dambinda
 
Läser i Allt om MC, där de kör mellan-ADVer (och T7 World Raid), att bara Ducce DesertX får underkänt ang vindskyddet. "Turbulensen skickas rakt i nyllet på den som är 180 cm." M.a.o är de andra okej, som jag fattar det.
Alltså; är det bara gnällspikar här som klagar över turbulens?! ;)
Inte bara gnällspikar. Hehe Men är man runt 185cm-190cm så blir turbulensen helt galen redan över 60km/h.

Jag testade motorväg en sväng när jag köpte min T7. Man blir helt dum i huvudet efter 3 min körning.

Jag tror dock att jag har en väldigt dålig hjälm men kör ändå alltid med öronproppar.

Jag köpte side-deflectors och en mindre framruta så blev det mycket böttre. OEM rutan med de små sidkåporna är ett skämt.
 
Inte bara gnällspikar. Hehe Men är man runt 185cm-190cm så blir turbulensen helt galen redan över 60km/h.

Jag testade motorväg en sväng när jag köpte min T7. Man blir helt dum i huvudet efter 3 min körning.

Jag tror dock att jag har en väldigt dålig hjälm men kör ändå alltid med öronproppar.

Jag köpte side-deflectors och en mindre framruta så blev det mycket böttre. OEM rutan med de små sidkåporna är ett skämt.
Jaha okej. Märkligt att Yamaha bara säljer högre rutor?


Läste förresten att det kommer QS ("Redo för QSS (Quick Shift-system)") till 2023. Undrar om kitet funkar på en -22 också?
 
Inte bara gnällspikar. Hehe Men är man runt 185cm-190cm så blir turbulensen helt galen redan över 60km/h.

Jag testade motorväg en sväng när jag köpte min T7. Man blir helt dum i huvudet efter 3 min körning.

Jag tror dock att jag har en väldigt dålig hjälm men kör ändå alltid med öronproppar.

Jag köpte side-deflectors och en mindre framruta så blev det mycket böttre. OEM rutan med de små sidkåporna är ett skämt.

Lustigt ändå. Jag är 186 och har hög sadel och styrhöjare. Visst blåser det lite men det är inte turbulent tycker jag. Turbulens upplevs främst bakom lastbil etc där man flyger fram och tillbaks, men på Tenere i övrigt är där ett konstant vinddrag som inte stör mig alls. Har ändå kört över 600 mil motorväg bara i sommar.

Kul hur alla tycker olika.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top