Yamaha Ténéré 700

Eftersom ni är så otroligt drygt veliga får väl jag test-köra lite maskiner istället för köpa en hoj i blindo bara sådär. :tungan
Ska testa Tigern och T7:an främst, BMW känns ju helt fel (man ska ju vara gangster och köra på fyra hjul), men ska nog testa den också.
OT i tråden men BMW är ju BMW - kollar man blocket så börjar 900gs på typ 144 men fullsmetad lite drygt 180”så det kostar på

Eftersom ni är så otroligt drygt veliga får väl jag test-köra lite maskiner istället för köpa en hoj i blindo bara sådär. :tungan
Ska testa Tigern och T7:an främst, BMW känns ju helt fel (man ska ju vara gangster och köra på fyra hjul), men ska nog testa den också.
Och glöm inte det viktigaste!
En hoj köper man inte med hjärnan - man köper den med hjärtat och ögonen!

Du kan analysera ihjäl dig, men känslan måste ändå infinna sig när du väl slänger benet över sadeln den där sköna morgonen.

Jag brukar ta en rejäl whiskey - och sedan fatta ett beslut.
Ett processflöde som fungerar för mig. :)

Och glöm inte det viktigaste!
En hoj köper man inte med hjärnan - man köper den med hjärtat och ögonen!

Du kan analysera ihjäl dig, men känslan måste ändå infinna sig när du väl slänger benet över sadeln den där sköna morgonen.

Jag brukar ta en rejäl whiskey - och sedan fatta ett beslut.
Ett processflöde som fungerar för mig. :)
Ett glas räcker inte för mig, en flaska är bättre.
Tigern är väl lite närmare hjärtat pga att jag själv har en Sprint, och engelsk kvalité är ju underbar. :LOL:

Sluta nu, nu har jag 4 styckna att välja emellan. :D
Ducati DesertX fastna jag lite grann för igår också.

Har bara provkört DesertX några timmar men den var otroligt lättkörd. Kändes som att köra moped typ, fast med 110 hk. Eftersom det var en provkörning så blev det begränsat grusåka men tog en sväng i ett grustag men upplevde bra kontroll (är dock rudis på grusåka generellt). Möjligen lite svajig/fluffig vid snabba kursförändringar på asfalt jämfört med min SuperSport, men det är ju inte riktigt en rättvis jämförelse.

Har bara provkört DesertX några timmar men den var otroligt lättkörd. Kändes som att köra moped typ, fast med 110 hk. Eftersom det var en provkörning så blev det begränsat grusåka men tog en sväng i ett grustag men upplevde bra kontroll (är dock rudis på grusåka generellt). Möjligen lite svajig/fluffig vid snabba kursförändringar på asfalt jämfört med min SuperSport, men det är ju inte riktigt en rättvis jämförelse.
DesertX Rally, dreglar. Nu står det mellan den och Tigern. :krama

EN FRÅGA. Varför är den så bra? :D
För att den Ä DÄ!
Nå skojar. Här är varför jag köpte min T7.

1: Design - snygg som fan
2: Yamaha - kvalite rätt igenom, vill inte ha skit som går sönder och strular.
3: Storlek på hojen - äntligen en hoj man får plats på som 188cm skandinav.
4: Enkelhet - inget elektroniskt bullshit som går sönder / krånglar. Bara ABS - Love IT!!!
5: Tillval - finns högt och lågt
6: Smal och relativt "lätt"
7: Funkar helt ok i landsväg och helt ok i svårare tärräng. Den är guds gåva till tex TET som jag kör mest
8: Enkel att serva
9: Många kvinnor som attraheras av den cykeln.

Det är väl det mesta, har säkert glömt nåt. :)

Alltså @Kurt-Olsson !
Tack för mig att du påminde mig om TET! Har väntat alldeles för många år på det här, ut och resa med motorcykel. Och det är därför jag vill köpa en bekväm "grushoj" som man kan köra långt med.

Nu har jag ett mål, typ besöka varje land i Europa och se vacker natur. Och jag tror TET är en bra vägvisare för det. :)

Alltså @Kurt-Olsson !
Tack för mig att du påminde mig om TET! Har väntat alldeles för många år på det här, ut och resa med motorcykel. Och det är därför jag vill köpa en bekväm "grushoj" som man kan köra långt med.

Nu har jag ett mål, typ besöka varje land i Europa och se vacker natur. Och jag tror TET är en bra vägvisare för det. :)
Då är du exakt samma typ som mig och det finns nog ingen bättre hoj än T7 för TET. Den officiella TET är inte överdrivet svår och mest grus (iaf i Sverige) så T7 kan kriga på de mindre snåriga spåren utan att kännas för tung samt riktigt bekväm när man ska mata 20mil grusväg

Alltså jag svär, spelar fan ingen roll vilka gropar / kullar / stenar som är framför på grusvägen, stå upp, blicken fram så käkar T7:an fan upp allt till frukost. :)

Vi borde göra en "Tenere 700 TET" gruppåkning med folk härifrån tråden. :)

Håller med! Dock kanske man ska ändra bara till TET gruppåkning, så flera med olika motorcyklar inte känner sig utanför, ty, jag kanske blir med Tiger i vår/sommar, eller T7!

Håller med! Dock kanske man ska ändra bara till TET gruppåkning, så flera med olika motorcyklar inte känner sig utanför, ty, jag kanske blir med Tiger i vår/sommar, eller T7!
Vilken hoj man använder är helt sekundärt, jag har stött på de som kör TET med vanliga landsvägshojar. Det viktiga är att det är två hjul och en glad förare!

Man sitter ju och tittar på fem miljoner videos. Och nu skiftar jordens magnetfält till T7:an.
Dock det som jag irriterar mig på mest är grenrörets och ljuddämparens placering.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick