CBR1
Gudomlig sporthojare
Var tusan då ? Har precis passerat områden med snöfall på E4 nere i Skåne, jädra skojareNU ÄR DET FAN VÅÅÅÅR!!!
Var tusan då ? Har precis passerat områden med snöfall på E4 nere i Skåne, jädra skojareNU ÄR DET FAN VÅÅÅÅR!!!
Nu för tiden infaller våren först i maj, p g a den globala nedkylningen.Var tusan då ? Har precis passerat områden med snöfall på E4 nere i Skåne, jädra skojare
Vaaaaaarberg!!!!Var tusan då ? Har precis passerat områden med snöfall på E4 nere i Skåne, jädra skojare
Nästa nivå?
Yamaha TENERE 700 GYTR World Raid Rally STEG 3 Beställning säljes i Trollhättan | Blocket
499900 kr - Touring - Trollhättan - Nu har Yamaha i samarbete med Yamaha Rally-teamet utvecklat ett sortiment av prestandadelari GYTR®-serien (Genuine Yamah...www.blocket.se
View attachment 496473
Har ingen aning?Och showa a-kit gaffel, antagligen även bak?
Fast den klarar väl inte reglementet för ökenracing? Eller är det bara Paris dakar som har begränsat till max 450cc?
Jag skulle nog även byta filter, väldigt liten kostnad, och då kan du samtidigt ta en liten whiskey till (förutom den obligatoriska oljebytarwirren).Ska åka och köpa olja och byta till min T7 eftersom jag aldrig hann göra det i vinter. Kikar i manualen nu och det står att man bara behöver byta oljefilterinsats vartannat oljebyte.
Jag gillar fan sånt alltså, då ska det räcka och man slipper krångla och lägga pengar på nytt filter varje gång. Klart, kör man i öknen så byter man ju tom oftare men i Sverige är det ju annat.
Så nu blir det bara byte med olja då min gått 600 mil, men inte för miltalet utan för det gått över ett, snart två år innan jag bytte sist. Ska slå i lite Yamalube 10w-40 SEA.
Står också att man ska varmköra motorn innan så jag gör väl som det står i detta fallet.
Fasen vad tiden går fort, min 5 års garanti är snart slut så jag hinner nog inte upp till 2000 mil innan garantin är slut så då blir det byta tändstift själv.
4000 mil, då är jag säkert runt 55-60 år gammal men då ska jag fan brotta ner den och kolla spelen själv också.
Det är trångt som fan att meka med T7:an. Förjävligt att byta stiften tom.
Lite enklare på min Virago xv1100. Tar ca 8 sekunder att byta stift. hahha
Ge mig nummret till Luleå YC så ska jag prata med dom. Nästa gång du byter kommer de köra varannan... =) HahahaJag skulle nog även byta filter, väldigt liten kostnad, och då kan du samtidigt ta en liten whiskey till (förutom den obligatoriska oljebytarwirren).
Yamahacenter i Luleå byter alltid filtret, med hänvisning att dom tycker att det är dumt att skippa det bör man ändå gör jobbet med oljebyte.
Sedan bekymrar jag mig inte om ventilerna.
Med den konstruktion av kamaxel och ventiltryckare som T7:an har så…..kör…..
Ingenting kommer att hända på minst 10.000 mil, så det jobbet sparar jag.
Haha "kolla hur mycket metallspån det rasat ner från motorn" levels behöver man inte hålla på med när man kör Yamaha.Låter lite dumsnålt att inte byta filter varje gång oljan byts. På min ready to ras (ktm) byter jag till och med screenfiltren med magneterna varje gång oljan byts. Bra att ha en tidslinje på spånmängden så man vet när raset är nära
...så du lägger alltså 3 gånger mer cash på en superolja för att spara in en hundring på ett oljefilter....??Däremot fick det bli Yamalube 10w-40 för 1050SEK för 4L denna gång. Nästa byte blir med Biltemas 10w-40 lätt!
Exakt. Där har du det. Haha...så du lägger alltså 3 gånger mer cash på en superolja för att spara in en hundring på ett oljefilter....??
Makes sence...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |