En gammal uttjänt morakniv mellan bultskalle o bricka skadar ingetProblem!!!
Får fan inte bort gamla brickan! Vill ju inte pilla med något vasst helst, tips tas gärna emot.
En gammal uttjänt morakniv mellan bultskalle o bricka skadar ingetProblem!!!
Får fan inte bort gamla brickan! Vill ju inte pilla med något vasst helst, tips tas gärna emot.
Tack! Löste det med en tunn kniv.En gammal uttjänt morakniv mellan bultskalle o bricka skadar inget
Rätt! Jag tänkte fel, tänkte på luftfiltret! HahaAlltså, oljefiltret påverkas inte så mycket av om du kör i öknen eller inte. Men många kallstarter gör det så om jag vore du skulle jag byta oljefiltret också när jag ändå byter oljan.
43 nm är j-vligt lite. Vad använder du för att mäta det?Den satt som fan innan så de har ju lätt överdragit denna än de 43nm det ska vara.
Står i manualen och använder momentnyckel. Det kändes absolut inte lite när man drar muttern.43 nm är j-vligt lite. Vad använder du för att mäta det?
Tror det är distinktionen mellan nm och Nm han syftar påStår i manualen och använder momentnyckel. Det kändes absolut inte lite när man drar muttern.
Varför tycker du att det är lite?
Har sett på forum där folk menar att 43nm är för tight samt att jag tycker att den satt för hårt innan jag lossade den.
H-A-H-A väldigt kul.Tror det är distinktionen mellan nm och Nm han syftar på
Exakt så kommer jag att göra nästkommande byten. Dra tight och liiite till. Det räcker.Lite olika ambitioner gällande oljebyte finns det ju
På min T7 -23 gjorde jag 100 mila servicen i slutet på juli men bytte
olja/filter igen innan jag ställde in den i Oktober/300 mil.
Analt kanske men det känns bra.
Brukar dra oljepluggen "lagom"och skita i momentnycklar,har funkat bra i ca 40 år på alla möjliga fordon utan tappade oljepluggar eller rensade gängor
Wow najs!Teneren är mångsidig.
Man kan även nyttja den som servetthållare.
Fick ju servetter i present av mina ungdomar, så det var bara att skrida till verket.
View attachment 496714
Blev helt ok tycker jag, stabilt även för utomhusbruk i blåsigt väder.
Kan dock innehålla spår av Baltikum, Norge, Finland och diverse äventyr runt hörnet.
Trevligt påskpyssel i alla fall, och ha en fin påskhelg på er!
View attachment 496715
Det ska vara så.Fråga! Har jag tappat ett gummiskydd? Tittar eran axel ut såhär?
Gött. Ett problem mindre. Tack!Det ska vara så.
Gött. Ett problem mindre. Tack!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |