Kolla så att kedjan inte slackat till sig, enkelt iallafall & det skulle kunna vara det.
Ang. din kopplingskorg så har jag vart med om samma sak när jag drog fast bultarna.
Jag lyckades dra av 3 st!
Yammas bultar till dessa är spröda och skall ses som 1 gångs. Bytte till RF-dito.
Skall det inte sitta en bricka på utsidan av tryckplattan som håller bultarna?
Nu sitter de endast med en bricka per bult?
Kul att det funkar med nya kopplingen dock!
Nädå tror inte du har missat något.
Så här ser det ut på min.. typ.
Förmodar att den ger ett jämnare tryck över hela lamellpaketet.
@EST, tackar för tipset att än en gång kika på kedjan... den var korrekt spännd men det visade sig att jag var vinögd och kedjan inte riktigt spårade Klantigt men nu går den gamla häcken så bra som man kan förvänta sig
Långtur igår och bygget fyllde 400 mil, firas med ett par bilder från nämnda långtur...
Har redan börjat fundera på nästa vinters uppdateringar... någon som har tips på hojmodell som skulle kunna donera 17" ekerfälgar med drev & trumma bak samt enkel skiva fram? Gärna med gaffel och frambroms som "duger". Just nu inte sugen på usd så tex 90 tal skulle duga...
Motardhjul var ju smart annars från en Legend eller nåt inte trumma bak men det måste väl ga att få dit en skivbroms på hojen.
Motardhjul var ju smart annars från en Legend eller nåt inte trumma bak men det måste väl ga att få dit en skivbroms på hojen.
aha.. trumma.
kika typ tradera el likn eft gammla crossbakhjul med trumbroms. bruka hitta typ för nåra hundralappar lite då och då.
samma med framhjul. sen ekra om dom med 17 bana.
hittar du nån som pysslar med sånt så lär de kosta 4-5 tusen för både bak o fram med fälgbanor. men kan du göra de själv kan de bli billigt.
hittar du en bakfälg med 17 bana från typ gammla xt600 el tt600 kan du sätta den bannan fram sen, perfekt för 120 däck.
och navet som du ska ha bak har trumma
Ekra blev man tvungen att lära sig när man va 15 år & tävla mountainbike, gick ju inte å vänta på att de skulle ha tid ( på cykelaffären)+ att dyrt var det med, dock så har jag inte listat ut eller försökt lista ut hur man räknar ut vad man ska ha för ekrar för det har jag alldrig behövt. Men själv så tycker jag att det är enklare att ekra mc hjul än mtb sålänge inte allt är made in Taiwan & inte passar ihop som på alla HD mongon & köp inga Moradfälgar de brukar vara platta minst en decimeter från fabrik= piss. BMW har ju najs slanglösa lösningar kolla på de vet ja.
Om jag fattar det rätt: xt/tt fälgar, använder båda naven + ny bredare fälgbana bak + återanvända 17 banan fram?.
Ekra själv? Det vore kul Risk för att det blir ännu ett "hur svårt kan det vara projekt" som slutar med katastrof Hittar jag inget färdigt till vettigt pris så får jag kanske prova.
jupp, se till så de är samma ekerantal bara men de brukar de vara.
behöver ju inte framfälg till densamma utan hittar du olika fälgpar bara de är trumma bak kan du ta vad helst fram så länge (som sagts) antalet ekrar stämmer
ett tips kan av o köpa en hel hoj tex
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_TT600_lvreg_nybes_4000kr_33993314.htm?ca=4&w=3
och sen sälja av allt annat så har du fått dom gratis.
skulle tro bara alla däck är en tusenlapp.
kolla även gamcrossar.
Det är inte så svårt som det ser ut! Det svåraste är väl att få en jämn och lagom hård ekerspänning. Skulle det bli kass kan du ju bara lämna in hjulen med monterade ekrar och löst påskruvade ekernipplar, så lär du spara en del pengar iaf. Tror dock du grejar det själv.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|