Hittade den här sidan igår. Står en del intressant om modningar.
http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=10730
http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=10730
Ringde bilprovningen och fråga och de bekräftar att f.o.m -78 (tror jag han sa) så ska det vara bromsljus på lv-reg men enduro-reg är undantaget. Konstigt att Yamha säljer dem med lv-kit fast utan bromsljus.
Någon här som knäckt sin decomp wire?
Min har brustit och jag sku gärna villa ha en ny.
Men hittar den inte på sprängskisserna eller nånting :S
Någon som har en aning om vad en sån ligger på i pris?
Var kan man hitta en?
Hej jag väljer mellan ktm och yamaha, har läst att ktm kan ha lite överhettningsproblem är detta något som förekommer på wr också?
Är det någon som haft båda och kan rekomendera en. Tittar på ktm 450-525 05-07 eller wr 450 av liknande årsmodell. Den ska användas till lite skogsåka grusbus och motard.
/M
Jag gjorde nyligen samma val.
Känns som WRen är en järnhäst som bara går och går. När jag kollade runt bland en massa KTM 450is så var den alla möjliga ras och kolvbyten innan 100timmar. WRen verkar mera skottsäker. Man byter olja och kör
KTM var dyrare i inköp när jag letade hoj.
05 kom förbättrade framgaffel
06 kom alu ramen
Läs denna tråd
http://forum.soe.se/showthread.php?t=29617&highlight=wr450
Enligt vad jag läst så är yamaha WR 450 en riktig slitvarg som tydligen skall vara bra för motardåkning.
nu är läget sådant att jag har en YZF450-07 på gång. i mångt och mycket är den väl samma hoj som WR450, fast hårdare dämpare fram, andra kammar och utan startmotor.
hojen jag kanske köper är e-reggad och jag har lite funderingar kring detta.
jag har tänkt köra bana. träna serriöst minst 1 gång i veckan under sommaren. dessutom vill jag kunna fräsa runt lite på slingriga vägar och ta mig kortare turer. upp emot 30 mil på en dag iallfall.
är detta något som yz:an klarar? på bana kan jag tänka mig den som optimal, men landsväg jämfört med WR?
nästa fråga gäller om man kan landsvägsregga en e-reggad cross som denna?
vad mer än blinkers och hastighetsmätare måste man ha? måste man ha papper med mer data på den för att kunna regga? eller finns allt sånt i och med att den är e-reggad?
är det enns möjligt att LV-regga den?
tacksam för svar//Droopfy
ang LV reg finns d nog redan andra trådar om det. Dock inte troligt att du kan göra d.
YZ vs WR på landsväg så är det ju bara växellådan som skulle vara problemet. Dreva om så du ialla fall kan glida runt i en 100km/h utan att varva sönder. På min WR hade jag gärna haft en växel till...
är YZ väldigt mycket mer tätstegad än WR? eller har WR mer som "överväxel" när man kommer upp på 5;an?
på kurviga småvägar vet jag sedan jag hade min XR650 att farten ändå kan komma upp mot 130. minst.
vet du om man kan slänga i drev från WR i YZ för att komma ner lite i varv?
MVH//D
vad mer än blinkers och hastighetsmätare måste man ha? måste man ha papper med mer data på den för att kunna regga? eller finns allt sånt i och med att den är e-reggad?
är det enns möjligt att LV-regga den?
tacksam för svar//Droopfy
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |