Yamaha WR125X

WR125X_Driver

Kör Farsans Gamla Puch
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Tjörn
Hoj
Yamaha, WR125X, 09a
Hej :)

Jag är ny här på forumet men ska göra mitt bästa för att uppföra mig och försöka ge tips om det är något jag kan. :) Nu när min tid på alla dessa mopedforum är över får man växa upp lite. Då min gamla Yamaha AeroxR är såld så byter vi upp hos till något större i Yamaha familjen.

Jag är nog en av dom första i Sverige som äger en helt ny Yamaha WR125X, färgen på den är Yamaha Racing Blue för dom andra som köper trodde jag skulle köpa en vit och ville inte vara som alla andra :rolleyes: Men jag undrar om det finns delar till denna Yamaha? Har sökt ihjäl mig efter delar. Tror ni kan hitta något? :Bugar

Tack på förhand :)

Bild-359.jpg
 
Last edited:

dennishusell

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT125X -05, Yamaha TZR125 -87
Vet att det finns chip-trim till YZF-R125 och det är väl samma motor som WR125 om ja inte e helt ute å cyklar?
Vet dock inte om det gör så mkt, står på eBay att det ger ca 20hk men det kan ja aldrig tänka mig men nån hk kanske det ger :)
 

WR125X_Driver

Kör Farsans Gamla Puch
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Tjörn
Hoj
Yamaha, WR125X, 09a
Vet att det finns chip-trim till YZF-R125 och det är väl samma motor som WR125 om ja inte e helt ute å cyklar?
Vet dock inte om det gör så mkt, står på eBay att det ger ca 20hk men det kan ja aldrig tänka mig men nån hk kanske det ger :)

Det är likadan motor ja :) Jo jag har funderat på chip-trim eller power comander. Vet inte om det lönar sig och om polisen märker de :rolleyes:
 

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Ort
In The Bush?
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Har haft min wr x ett tag jag^^ dock en vit då jag inte tyckte om den lackade ramen på den blåa :p
 

WR125X_Driver

Kör Farsans Gamla Puch
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Tjörn
Hoj
Yamaha, WR125X, 09a
Har haft min wr x ett tag jag^^ dock en vit då jag inte tyckte om den lackade ramen på den blåa :p

Jo men som jag sa :rolleyes: Valde blå för att inte ta de säkra kortet med svart ram och svarta fälgar utan blå ram och guldiga fälgar :yoparty
 

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Ort
In The Bush?
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Dom guldiga fälgarna är hel-goa! Får nog köpa fälgstripes till mina svarta så att dom sticker ut lite mer :)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Delar lär väl gå att beställa hos vilken yamahaåterförsäljare som helst? :va
 

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Ort
In The Bush?
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Ja.. Du får nog söka efter yzf delar ist, borde funka det med..... Men du kan ju sluta slösa tid på att kolla hoss yamaha.:)
 

WR125X_Driver

Kör Farsans Gamla Puch
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Tjörn
Hoj
Yamaha, WR125X, 09a
Varför säger du inte tillbehör så jag slipper tänka på reservdelar då? ;)
För om det inte finns reservdelar till en så pass ny hoj är det något fel

Du behöver inte tänka på reservdelar ;)

Ja.. Du får nog söka efter yzf delar ist, borde funka det med..... Men du kan ju sluta slösa tid på att kolla hoss yamaha.:)

Jo men jag hade tankarna mer om avgas system. Resten är ganska universal. Vet någon vad modellen heter hos MBK? Då modellen är fån MBK och motorn från Minarelli.
 

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 125 Motard -06
Fräch, men tar du bort ¨mini stänkskärmen¨ vid framhjulet, tar bort backspeglarna och tar bort bögläppen blir den nog riktigt snygg! och det behöver du inte vara rädd att polisen ska ta dig för iallafall.
 

dennishusell

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT125X -05, Yamaha TZR125 -87
Finns ju bla Leovince till YZF-R125, köp ett sånt å modda på så får du underliggande i äkta moppefucko style :yoparty
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
bygg system själv :tummenupp

Du måste ju göra nåt åt de för originasystemet är ju inte vackert :D

Fin hoj i övrigt helt klart! Avis på fyrventilaren ^^
 

WR125X_Driver

Kör Farsans Gamla Puch
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Tjörn
Hoj
Yamaha, WR125X, 09a
Fräch, men tar du bort ¨mini stänkskärmen¨ vid framhjulet, tar bort backspeglarna och tar bort bögläppen blir den nog riktigt snygg! och det behöver du inte vara rädd att polisen ska ta dig för iallafall.
Så polisen bryr sig inte om man tar bort backspeglarna? Och ska bögläppen bort måste man köpa mini blinkers, nytt fäste för reg.plåt och ny baklampa, har inte polisen något emot det?

Finns ju bla Leovince till YZF-R125, köp ett sånt å modda på så får du underliggande i äkta moppefucko style :yoparty
haha hade varit grymt :D

bygg system själv :tummenupp

Du måste ju göra nåt åt de för originasystemet är ju inte vackert :D

Fin hoj i övrigt helt klart! Avis på fyrventilaren ^^

vad har du emot originalet?

Original systemet är nog ett av dom snyggaste som finns på 4-takt 125orna. Så lite svårt att ha något emot de?
 

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 125 Motard -06
Så polisen bryr sig inte om man tar bort backspeglarna? Och ska bögläppen bort måste man köpa mini blinkers, nytt fäste för reg.plåt och ny baklampa, har inte polisen något emot det?
Sätt skylten synligt bara. Och kan du inte ta dig i kragen och bygga ett fäste så lär du ju fundera på att ens ha en mc.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top