ScaniaR580
Ny medlem
EN instikare till den eviga Slipon Diskussionen.
Jag vet att det finns Slipon till Xj6an från bla Devil och Vince and hince.
Som jag förstått det så behåller du alltså katalysatorn och monterar på röret efteråt om du väljer något av dessa...Finns även gott om helsystem men det är en annan fråga.
Men nu undrar jag ett par saker ang detta!
Måste man göra någon "egen lösning" för att få sliponlet att passa när katten osv sitter kvar? Har för mig att jag läst att man inte kan byta bara utblåset om man inte gör någon egen lösning även om dom säljer endast slipon.
Får man mycket mer effekt om katten sitter kvar eller måste den tas bort också och hela systemet bytas ut för att få extra hästar?
blir det bra ljud även om katalysatorn sitter kvar? Känns ju som att du får fetare ljud om du byter ut hela systemet?
Tillsist Måste man mappa och köpa powercomander om man bara byter slutdämaren?
Måste fråga dej om du överhuvudtaget sett hur avgassystemet ser ut på en Xj6a ?
Du har 4 grenrör som går ihop till en stor burk som är ca 35cm x 25 cm
På sidan av den burken sitter Utblåset längst upp Ett runt rör ca 2-3 cm i Diameter , Runt de röret har Yamaha monterat en snyggare kromad plåt som agerar som " Slut rör "
Köper du exempelvis Devil systemet du pratar om så tar du bort den kromade plåten och sätter de systemet på den , Samma gäller Leo Vince lilla mini system ,
Dvs att du ändrar ingenting med det befintliga systemet du bara monterar på mer skit efter och Summan av det blir : Mer Vikt , ingen ljud skillnad , Ingen mer effekt.
Och nej du behöver inte sätta en powerkomander på hojen om du bara byter den lilla grejen. För du har inte ändrat på något som kan komma att påverka motorn på samma sätt som om du bytte hela systemet.